וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל תחת מתקפה: "הוא צריך להסתובב ולשמוע את הציבור"

ח"כ רויטל סויד תקפה בחריפות בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את ביטול השתתפותו של אלשיך בדיון בכנסת: "אנחנו לא מוותרים, נכנס את הוועדה ונדאג שיתייצב". ניצב בדימוס יוסי סדבון על אמירתו של המפכ"ל כי "יאח"ה יכולה להפיל ממשלות": "הוא עוד לומד את תפקידו"

צילום: רוני כנפו וג'וש בריינר, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום וכלין, עריכת תוכן: ניר חן

"אלשיך צריך להסתובב ולשמוע את הציבור, איזה חוסר אמינות הוא מגלה עכשיו אחרי אמירות כל כך קשות" - כך אמרה אתמול (שני) ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) שביקרה בחריפות את התנהלות המפכ"ל רוני אלשיך בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. הדברים נאמרים ברקע הביקורת על כך שאלשיך נעדר מכנסים ציבוריים, ובצל סערת הדיווחים על כך שלפני שנתיים ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, הורה להכין דוח שפורט את העבירות הפליליות שביצעו לכאורה עשרות ח"כים ושרים בהווה ובעבר, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 10.

לדבריה, הדיווחים "מחייבים את המפכ"ל לבוא ולהבהיר את הדברים". "אין ספק שאם פוליטיקאים מטילים אימה על יחידת החקירות הבכירה ביותר אז אנחנו מדברים על רעידת אדמה ועל שחיתות אמיתית, אבל אי אפשר להטיל פצצה כזאת מבלי לבוא ולהסביר אותה", אמרה. "לא מדובר בסכסוכים פנימיים".

על כך שאלשיך ביטל שלשום את השתתפותו בדיון שנערך בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, אמרה: "הוא ביטל את הגעתו באצטלה של ייעוץ משפטי שאומר שהוא איננו יכול להגיע להתייצב. זה נשמע מופרך ולא אמין". לסיום, אמרה: "אנחנו לא מוותרים, נכנס את הוועדה ונדאג שהמפכ"ל יתייצב, זו זכותו של הציבור".

עוד בנושא:
"עלול היה להסתבך": המפכ"ל נעדר מדיון בכנסת על הלחצים כלפי המשטרה
המפכ"ל בהתבטאות חריגה: "יאח"ה יכולה להקים - וגם להפיל ממשלות"
פרישת הקצינים הבכירים במשטרה: רובם כשלו במבחן האמינות של אלשיך

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ,
"אלשיך לא יכול להטיל פצצה מבלי לבוא ולהסביר"/נועם מושקוביץ

ניצב בדימוס יוסי סדבון, שהתראיין גם הוא בנושא לאולפן וואלה! NEWS, אמר כי "חברי כנסת הם לא יעד לחקירה משטרתית. אם לא ניסו להפוך את הדוח לחומר חקירה – זה רע מאוד". לדבריו, "מידע חייב להיבדק בסמוך לקבלתו, ויש לנסות להפוך אותו לראיות. ההזמנה נעשתה לפני שנתיים, כך שהמפכ"ל הזה בכלל לא בטוח שידע שיש כזה דוח".

עוד הוא הוסיף: "אני לא יודע אם יש כזה דוח, מה הוזמן, מה היו הסיבות להקמתו ואם נעשה אתו משהו. אם ניסו להפוך אותו לחומר חקירה - במסגרת המלחמה בשחיתות כדי להפוך את זה לחומר חקירה - אז זה בסדר. אם לא עשו עם זה כלום - זה רע מאוד".

סדבון התייחס גם לאמירותיו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך מיום שישי, ולפיהן "יאח"ה יכולה להקים ממשלות ולהפיל ממשלות". "אין אפשרות מעשית כזאת, לא להקים ולא להפיל. הניסיון מוכיח שלא", אמר סדבון. "צריך לזכור שהחלטה נגד גורמים פוליטיים היא של היועץ המשפטי לממשלה. ליאח"ה אין עניין לחקור לא גורמי שלטון ולא כאלה באופוזיציה. אני חושב שהמפכ"ל לומד, ובסוף הוא יידע היטב את תפקידו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רויטל סוויד, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
"אלשיך ביטל את הדיון באצטלה משפטית. זה נשמע מופרך ולא אמין". סוויד/דוברות הכנסת

בהודעה רשמית של המשטרה נמסר כי הסיבה להיעדרות היא שדיון בכנסת הוא לא הפורום הנכון לעניינים אלו. "יו"ר הוועדה לביקורת המדינה זימנה להיום בבוקר דיון בהתייחס לדיון הציבורי על אודות הלחצים המופעלים על להב ואגף החקירות והמודיעין. המשטרה הודיעה ליו"ר הוועדה לאחר קיום דיון משפטי בנושא, כי המפכ"ל מנוע מלהשתתף בדיון".

"המשטרה, כגוף אוכף חוק, לא תפר לא את החוק ולא את רוחו. המשטרה תקפיד לנהל את ההליכים המשמעתיים והמנהליים נגד שוטרים וקצינים החשודים בעבירות משמעת חמורות בערכאות המתאימות, ולא בתקשורת, והציבור ישפוט את הדברים בסופם של ההליכים".

(עדכון ראשון:22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully