וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת הגמלים המשוטטים בכבישים: "אם פגעת בגמל, קשה לצאת מזה בחיים"

31.5.2016 / 0:55

בעקבות התאונה הקטלנית השבוע שבה נהרגה אישה שהתנגשה עם רכבה בגמלים, הסביר מאיר דויטש מעמותת "רגבים" בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על סכנת הגמלים לנהגים. "בגלל הצבע והמבנה - קשה להבחין בהם בנוף הטבעי"

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט, הפקה: תום רוכלין, צילום: בני בן סימון, עורך וידאו: ניר חן

בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה שלשום (ראשון) ובה נהרגה אישה כבת 60 כשמכוניתה התנגשה בגמלים, אמר מאיר דויטש, מנהל מדיניות ויחסי ממשל בעמותת "רגבים", כי תאונות שבהן מעורבים גמלים קטלניות יותר מתאונות "רגילות". בריאיון באולפן וואלה! NEWS הוא הסביר כי "בהתנגשות עם גמלים, משום שהגמל גבוה, מרכז הכובד נופל על הנהג. המנוע כמעט לא נפגע וכל משקלו של הגמל, כטון בממוצע, נופל על הנהג".

"רגבים" מנהלת מעקב אחר תופעת הגמלים המשוטטים בנגב. העמותה אף מייצגת משפטית את משפחתו של דוד כהן שנהרג לפני כשנה וחצי לאחר שהתנגש בגמל משוטט. "קשה להבחין בגמלים בכלל המבנה והצבע שלהם - בצבע של דיונות שמשתלבות בנוף הטבעי", הוסיף דויטש. "אם פגעת בגמל, קשה מאוד לצאת מזה".

זירת תאונת דרכים בכביש 2357 ליד באר שבע וחצרים בין רכב פרטי לגמלים 30 מאי 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

דויטש מעיד כי בכל שנה מתקבלים בעמותה כאלף דיווחים על גמלים משוטטים בדרום. "את התאונה אתמול ניתן היה למנוע. אנחנו ונהגים פונים למשטרה ומתריעים. המשטרה מעידה שיש כמות גדולה מאוד של דיווחים, אך במעקב שערכנו בשנתיים האחרונות ראינו שרק במקרה אחד מצאו בעלים של גמל", סיפר. "בדרך כלל הבדואים מגיעים למקום התאונה וחותכים את המספר המוטבע על אוזן הגמל כדי להסתיר את שייכותו אליהם. לרוב לא ניתן למצוא את הבעלים".

לדבריו, על רועי הגמלים חלה האחריות לדאוג שלא ישוטטו ללא השגחה ליד כבישים. "אנחנו יוזמים חוק שיחייב את הבעלים להכניס שבב תת עורי לגמלים, כמו אצל כלבים, כדי שניתן יהיה לזהות בעלות". הוא הוסיף כי אוזלת יד של הרשויות מביאה לאובדן חיים בכבישים. "יש בכל שנה כ-15 תאונות עם נפגעים. לפני שלוש שנים למשל משפחה שלמה נספתה. זה נובע מחיסכון כלכלי, במקום שבעלים ישלם על חציר להאכלת הגמל, הוא שולח אותו לאכול בשטח הפתוח", אמר. "בעזרת הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתמיכת 50 ח"כים נוספים, שתעלה ביום ראשון הקרוב, אנחנו מקווים שהמצב ישתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully