וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי התיכונים שובתים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

3.5.2016 / 6:45

התלמידים ברחבי הארץ לא יגיעו ללימודים במחאה על ביטול פעילויות חוץ ושביתת בוחני הנהיגה. משלחת ח"כים המריאה למצעד החיים בפולין. במסגרת המרוץ לנשיאות בארה"ב יתקיימו הלילה פריימריז באינדיאנה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שביתת התלמידים

תלמידים מוחים על ביטול הטיולים, בי"ס דרור מועצה אזורית לב השרון. 11 באפריל 2016. סער להיס, מערכת וואלה! NEWS
השביתה תמשך יומיים. תלמידים מפגינים, החודש במועצה האזורית לב השרון/מערכת וואלה! NEWS, סער להיס

אתם צריכים לדעת שהיום שובתים תלמידי התיכונים ברחבי הארץ. זאת, בהוראת מועצת התלמידים והנוער והארצית ובתגובה להודעת ארגון המורים על איסור קיום פעילויות מחוץ לבתי הספר ובמחאה על שביתת בוחני הנהיגה המעשיים. לפי מועצת התלמידים, השביתה צפויה להימשך יומיים והיא חלה על כלל תלמידי התיכון בישראל. על השביתה הכריז יו"ר מועצת התלמידים הארצית, אליאב בטיטו, שאמר: "לא נסכים להיות בני ערובה של הארגונים, שנפגעים בשל מאבקם של אחרים".

משלחת חברי כנסת לפולין

מצעד החיים מאושויץ לברקנאו, אפריל 2015. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
מצעד החיים מאושוויץ לבירקנאו, שנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

אתם צריכים לדעת שהבוקר המריאה משלחת חברי כנסת למצעד החיים בפולין. המשלחת תבקר בבית הקברות היהודי בוורשה, במוזיאון לתולדות יהדות פולין, במסלול הגבורה ובבית הכנסת נוזי'ק, במחנה העבודה והריכוז פלשוב שבפרברי קרקוב, ברובע היהודי ובגטו היהודי וכן בבית הקברות ובבית הכנסת הרמ"א. ביום חמישי תעמוד המשלחת בין ראשוני הצועדים במצעד החיים. חברי המשלחת הם: ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) וח"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בחירות מקדימות באינדיאנה

הילרי קלינטון: דונלד טראמפ לא מחובר אל העם האמריקני. רויטרס
צריכה לשמר את כוחה. קלינטון/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהלילה יתקיימו בחירות מקדימות באינדיאנה שבארצות הברית, במסגרת המרוץ לנשיאות. הפריימריז באינדיאנה יתקיימו הן במפלגה הרפובליקנית והן בדמוקרטית. בשבוע שעבר התקיימו בחירות מקדימות בחמש מדינות - פנסילבניה, מרילנד, רוד איילנד, קונטיקט ודלאוור. בצד הדמוקרטי רשמה הילרי קלינטון הישגים ובצד הרפובליקני שימר דונלד טראמפ את כוחו. גם הפעם ינסו השניים לנצח כל אחד בזירתו ולגבור על יתר המועמדים.

400 שנים למותו של ויליאם שייקספיר

ויליאם שייקספיר. AP
גדול המחזאים. ויליאם שייקספיר/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 400 שנים, בשנת 1616, הלך לעולמו המחזאי והמשורר האנגלי, ויליאם שייקספיר. הוא נחשב לגדול הכותבים של התרבות המערבית בכלל ובשפה האנגלית בפרט ועסק בכתיבת קומדיות וטרגדיות. מחזותיו נחשבים לבעלי עומק פילוסופי והם מציגים אפיון מעמיק של הדמויות – גורמים אשר הביאו למשיכת הקהל במשך מאות שנים ולתרגום המחזות לכמעט כל השפות. בין מחזותיו המוכרים ניתן למצוא את רומיאו ויוליה, מקבת', המלט, המלך ליר, חלום ליל קיץ, הנרי החמישי, הסוחר מוונציה ועוד.

יום חופש העיתונות הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
במסגרת היום מוענקים פרסים לתורמים לביטחון חופש העיתונות/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום חופש העיתונות הבינלאומי. היום נקבע על ידי האו"ם בשנת 1993 ומאז מציינים אותו מידי שנה. מטרתו היא להעלות למודעות את חשיבותה של עיתונות חופשית ולהזכיר לממשלות את חובתן לכבד ולקדם את חופש הביטוי, המעוגן בחוק. במסגרת היום מעניקים באונסק"ו פרסים לאנשים פרטיים, ארגונים ומוסדות שתרמו לביטחון חופש העיתונות וקידומו בעולם. בכל שנה מקיים הארגון ועידה המעריכה את מצב חופש העיתונות בעולם ואשר דנה בהתמודדות עם האתגרים בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully