וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדור הבא חייב להמשיך להילחם": הקמפיין להשבת הרכוש שנגזל מיהודים בשואה

2.5.2016 / 12:00

קמפיין רשת חדש קורא לתמוך בהשבת מאות אלפי נכסי נדל"ן, פרטיים וקהילתיים, שהיו שייכים ליהודים ערב השואה. השחקנית גילה אלמגור והסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן, חתומים בין היתר על עצומה בנושא וקוראים לאחרים להצטרף

מתוך דף הפייסבוק של World Jewish Restitution Organization

לקראת יום השואה והגבורה שיחול השבוע נפתח היום (שני) קמפיין חדש שבמסגרתו קוראים אישי ציבור מהארץ ומהעולם לממשלות אירופה להשיב את הרכוש שנגזל מהיהודים בתקופת השואה. ברשימת התומכים בעצומה מופיעים שמות מוכרים כמו גילה אלמגור וחיים גורי, הסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן והמשפטן הנודע אלן דרשוביץ. ההערכה היא כי מדובר במאות אלפי נכסי נדל"ן, פרטיים וקהילתיים, במזרח אירופה, שהיו שייכים ליהודים ערב השואה. את הקמפיין יזם הארגון היהודי העולמי להשבת רכוש, איל"ר, שסבור כי מהלך של החזרה יאפשר לרבים מניצולי השואה לחיות את שנותיהם הנותרות בכבוד.

הקמפיין הופץ בפייסבוק ובטוויטר (תחת ההאשטאג #HolocaustJustice) ורבים מהחתומים עליו שיתפו אותו. עם התומכים הישראלים נמנים השחקנית ליא קניג, שר הביטחון לשעבר משה ארנס, ראשי המוסד לשעבר אפרים הלוי ודני יתום, את הזמר דוד ד'אור, המשורר חיים גורי והסופרת נאוה סמל. רשימת היהודים שהתגייסו למען הקמפיין כוללת בין היתר את שר החוץ לשעבר של בריטניה דייוויד מיליבנד ואת השחקן ג'וש מלינה ("סקנדל", "הבית הלבן").

"הדורות הבאים חייבים להמשיך את מאמצינו להשיב את מה שהנאצים והממשלות הקומוניסטיות אחריהם, לקחו מאיתנו שלא בצדק", אמר ניצול השואה יהודה אברון בהקשר לקמפיין. במסגרת הקמפיין קוראים אישי הציבור לחתום על העצומה באתר change.org שנועדה ללחוץ על ממשלות אירופה לזרז את הליכי השבת הרכוש. הקמפיין נתמך על ידי יותר מ-30 ארגונים יהודיים גדולים ברחבי העולם, שרשומים באתר איל"ר.

עוד בוואלה! NEWS:
נאבקו לשמור על רוח האדם בשואה: אלו הניצולים שידליקו המשואות
"איפה הכסף? אין לנו מה לאכול": ניצולי השואה זועמים על המדינה
בגלל המדינה: ניצולי שואה לא קיבלו יותר מ-400 מיליון שקל

קמפיין פייסבוק קורא להשבת הרכוש שנגזל מהיהודים בשואה. מערכת וואלה! NEWS
"הגיע הזמן לעשות צדק עם הניצולים", ניצולת שואה המופיעה בסרטון/מערכת וואלה! NEWS

"שבעה עשורים אחרי השואה, הגיע הזמן לעשות צדק עם הניצולים ובני משפחותיהם ולהחזיר להם את רכושם שנגזל מהם", אמרה מזכ"לית איל"ר, השגרירה לשעבר, קולט אביטל. גדעון טיילור, יושב ראש ועדת התפעול של איל"ר הוסיף כי "מדובר במאמץ שנועד להביא את הקמפיין לצדק היסטורי לרשתות החברתיות. אנחנו מבקשים מהדור הצעיר לפרסם בפייסבוק ולצייץ בטוויטר כדי לדרבן את חבריהם לחתום על העצומה ולהצטרף למאמץ הזה על מנת לעזור לניצולי שואה".

כיום מוערך מספר ניצולי השואה בכ-500 אלף בני אדם בכל העולם, ומספר לא מבוטל מהם חיים בעוני. לפי הארגון, ממשלות אירופיות רבות לא עמדו בהתחייבויותיהן לעשות צדק עם הניצולים האלו ועם משפחותיהם. העצומה ממוענת לראשי 47 המדינות שאישרו ב-2009 את הצהרת טרזין, תכנית פעולה שמטרתה לוודא פיצוי זיכרון ומתן עזרה עבור קורבנות הרדיפה הנאצית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שבעה עשורים אחרי השואה, הגיע הזמן לעשות צדק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully