וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האזרחי הרס בית כנסת בלתי-חוקי במאחז בגוש עציון

31.3.2016 / 9:17

בית הכנסת שנבנה לזכר שלושת הנערים שנרצחו באזור, שהוצת לפני כחודשיים, נהרס יחד עם מבנה נוסף. התושבים תקפו את ראש הממשלה נתניהו: "חשים נבגדים מהתנהלותו. חודש וחצי לאחר שגינה את ההצתה הנחה להפקיר בשנית את ספרי הקודש"

הריסות מבנה לא חוקי ששימש כבית כנסת שלפני כחודשיים הוצת על פי החשד על ידי פלסטינים. גבעת שורק. 31 במרץ 2016. דוברות כרמי צור, מערכת וואלה! NEWS
הריסות בית הכנסת בגבעת שורק/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כרמי צור

המנהל האזרחי הרס הלילה (חמישי) שני מבנים במאחז הבלתי-חוקי גבעת שורק, הסמוך להתנחלות כרמי צור בגוש עציון. אחד המבנים היה בית כנסת שנבנה לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו באזור. מדובר במבנים שנהרסו כבר בעבר בשל היותם בלתי-חוקיים, אך המתנחלים שבו ובנו אותם. לפני כחודשיים הוצת בית הכנסת ונגרם נזק בעיקר לתכולתו. על פי החשד, פלסטינים הגיעו באישון לילה והציתו את המבנה.

המתנחלים מותחים ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא. זאת למרות שאחר ההצתה כתב בפייסבוק: "נמצה את הדין עם האחראים לפשע שנאה זה. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית לגנות את חילול בית הכנסת, שהוא תוצאה נוספת של ההסתה הפלסטינית הבלתי-פוסקת".

בהודעה שנמסרה מטעם המתנחלים נכתב: "חודש וחצי לאחר שגינה את שריפת ספרי הקודש בבית הכנסת הזמני לזכר שלושת הנערים שנחטפו בגבעת שורק שבכרמי צור, הנחה ראש הממשלה את המנהל האזרחי להפקיר בשנית את ספרי הקודש". התושבים הוסיפו כי ציפו מראש הממשלה לעמוד מאחורי הדברים שפרסם. "לא ייתכן שראש הממשלה יורה על הריסת הפתרון הזמני שנאלצו התושבים להסדיר במאמץ גדול", ציינו. "אנו חשים נבגדים מהתנהלות ראש הממשלה, שממנו ציפו לסיוע בהגנה על ספרי הקודש ולא לפגיעה חוזרת במקום הקדוש".

עוד נמסר מהתושבים כי הם ממתינים כבר שנים להסדרת מעמדה של הקרקע, וכי להבנתם הם צפויים לזכות לבנות את מבנה הקבע של בית הכנסת בשנים הקרובות, לאחר השלמת כל תהליכי אישור הבנייה. על כן, הם ביקשו עד כה "רק להבטיח את קדושתו של המקום ואת שלומם של הספרים".
מאז ההצתה השקיע ועד היישוב מאמץ בשיקום המבנה – נרכשו ספרים חדשים וארונות חדשים, ועל מנת למנוע הישנות של שריפת הספרים שופץ המבנה הסמוך והותקנו בו דלת ומנעול. לטענת התושבים, חרף הריסת המבנה הם ימשיכו בלימוד התורה ובתפילות. לדבריהם, כבר היום יוחזרו ספרי הקודש.

עוד בנושא:
אף שנסללו בניגוד לחוק - יותר מ-200 כבישים בגדה לא נהרסו
מתנחלים: "כוחות הביטחון התעללו בכבשים במהלך פינוי מאחז"
מצפה על אדמה פלסטינית פרטית - בחסות החטיבה להתיישבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully