וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה ישראלים שנפצעו בפיגוע נחתו בנתב"ג: "טוב להגיע ארצה"

אבי אשכנזי, שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול ודנה ירקצי

20.3.2016 / 6:49

אמבולנסים המתינו לפצועים שמצבם קל-בינוני ופינו אותם לבתי החולים שיבא ואיכילוב. משפחותיהם של ההרוגים הישראלים נחתו באיסטנבול כדי לזהות את הגופות, ומטוס חיל האוויר המריא כדי לאסוף אותן

צילום: דוברות מד"א, ניב אהרונסון; עריכה: גדי וינסטוק

חמישה ישראלים שנפצעו באורח קל עד בינוני בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול שבטורקיה נחתו הלילה (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג), לאחר שהגיעו בטיסה אזרחית. הפצועים הם רן ופנינה גרינפילד, בני 59, ענת קמה, בת 45 וכן גבר כבן 60 ואישה בת 45. אמבולנסים של מד"א המתינו להם ופינו את גרינפילד וקמה לבית החולים שיבא בתל השומר ואת האחרים לבית החולים איכילוב בתל אביב.

בעיר ממתינים עוד חמישה פצועים ישראלים להטסתם לארץ, בהם שניים במצב קשה ושלושה במצב בינוני. כמו כן, מטוס מסוג שמשון של חיל האוויר המריא הבוקר לטורקיה כדי להטיס לארץ את גופותיהם של שלושת הישראלים שנהרגו בפיגוע שאירע אתמול באיסטנבול. בבטן המטוס הועמס ציוד שיאפשר לבצע ניתוחים על אדמת טורקיה ולהגיש טיפול רפואי דחוף. בראש המשלחת עומד ראש חטיבת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף, אלוף משנה יאיר ברקת.

עם נחיתתה, סיפרה גרינפילד כי היא מרגישה בסדר. "אני שמחה שהגעתי ארצה", הוסיפה. "נפצעתי ברגל שמאל. נדמה לי שיש שם שבר ורסיסים. תודה רבה לצוות שהביא אותנו לכאן, הם היו מקסימים. אני מאחלת החלמה מהירה לפצועים ומשתתפת בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן".

עוד על הפיגוע באיסטנבול:
הטיול הקולינרי לאיסטנבול נגמר באסון: "שמחה הייתה מדהימה ואצילית"
דאווטאולו כתב לנתניהו: "שולח את תנחומיי למשפחות ההרוגים"
שר טורקי נגד המערב: "לא מגנים כשיש הרוגים באנקרה ובעזה"

3 פצועים ישראלים מהפיגוע באיסטנבול נחתו בנתב"D, 20 במרץ 2016. כיכר השבת
הפצועים הראשונים נוחתים בנתב"ג, הלילה/כיכר השבת
פנינה גרינפלד, נפצעה בפיגוע באיסטנבול והוטסה לישראל 20 במרץ 2016. מד"א
"שמחה שהגעתי ארצה". פנינה גרינפילד/מד"א

משפחות ההרוגים, בליווי ראש נציגות ישראל באיסטנבול שי כהן וקונסולית ישראל בעיר הדס קרבכל, נחתו באיסטנבול בסמוך לשעה חצות. הם הגיעו לבית הקברות היהודי בעיר לשם זיהוי הגופות וקריאת קדיש. זאת, על אף שההרוגים לא ייקברו בטורקיה. כהן וקרבכל שהו בארץ בחופשה במהלך סוף השבוע, וטסו לאיסטנבול עקב הפיגוע.

נדב ובן, בניה של שמחה דמרי שנהרגה בפיגוע, הגיעו לזהות את גופת אמם, ובכוונתם לנסוע לבית החולים לבקר את אביהם, אברהם, שנפצע באורח בינוני. "אבא יצא לגמלאות אחרי שעבד כל החיים ורצה ליהנות עם אמא. הם טיילו הרבה בעולם", סיפרו. "אימא הייתה גננת בדימונה וטיפלה בילדים. היא תמיד דאגה לכולם - האכילה נזקקים, סייעה להורים יחידנים. ממש עסקה בזה כל הזמן".

יציאת פצועים מבית החולים סמאטיה באיסטנבול בדרכם לישראל, 20 במרץ 2016. מד"א
פצועים ישראלים ביציאה מבית החולים סמאטיה באיסטנבול, בדרכם לישראל, הלילה/מד"א
משלחת מד"א בודקת את מצבם של הפצועים בבית החולים  ליב באיסטנבול, 20 במרץ 2016. מד"א
משלחת מד"א בודקת את מצבם של הפצועים בבית החולים ליב באיסטנבול, הלילה/מד"א

בעיר הטורקית נחת גם מטוס ועליו משלחת של מד"א ומשרד החוץ שהמריאה אמש מנתב"ג בעקבות הפיגוע. אנשי מד"א הגיעו לטורקיה כדי לפגוש את פצועי הפיגוע, להעניק להם טיפול רפואי ולסייע בהחזרתם לישראל. הם הגיעו לבית החולים ליב, שבו מרוכזים רוב הפצועים לאחר שהועברו מבתי חולים שונים בעיר.

המשלחת המיוחדת מצוידת בציוד רפואי מתקדם המאפשר הענקת טיפול נמרץ לנפגעים גם במהלך הטיסה, ומנוהלת על ידי מנכ"ל מד"א אלי בין. היא מורכבת ממנהל אגף רפואה במד"א ד"ר רפי סטרוגו ומרופאים ופרמדיקים. עם הגעתם של אנשי משלחת מד"א לאיסטנבול התקיימה הערכת מצב בשדה התעופה, ובו פגשו מנכ"ל מד"א ומנהל אגף הרפואה במד"א את נציגי הרפואה של הסהר האדום הטורקי והפגישו אותם עם שלושה מהפצועים הישראלים שכבר הגיעו לארץ. משם הם המשיכו לשלושת בתי החולים האחרים שבהם מאושפזים הפצועים הישראלים כדי לבחון את מצבם ולהחזירם לישראל.

משלחת מד"א בודקת את מצבם של הפצועים בבית החולים  ליב באיסטנבול, 20 במרץ 2016. מד"א, מד"א
המשלחת מצוידת בציוד המאפשר הענקת טיפול נמרץ במהלך הטיסה. משלחת מד"א בבית החולים ליב/מד"א, מד"א

במד"א מסרו כי הם ממשיכים להיות כל העת בקשר רציף עם גורמים מקומיים בטורקיה, עם משרד ראש הממשלה, משרד החוץ, צה"ל, גורמים ממשלתיים רלוונטיים נוספים ועם הצלב האדם הבינלאומי על מנת להתעדכן בנעשה בשטח ולתאם את פעילות הצוות.

אלי בין, מנכ"ל מד"א, אמר עם נחיתת המטוס: "תכניות המגירה שיש לנו למקרים מסוג זה אפשרו לנו להתארגן במהירות, ובתוך שעות ספורות המשלחת נחתה בטורקיה. במשלחת רופאים ופרמדיקים שלנו שיבצעו מיון ראשוני והערכת מצבם הרפואי של הפצועים הישראלים. כפי שהנחה אותנו ראש הממשלה, אנו נפעל מידית להטסתם הביתה כמה שיותר מהר. אנחנו מתואמים באופן מלא עם משרד החוץ ועם הסהר האדום הטורקי".

בפיגוע נפצעו 11 ישראלים, בהם ארבעה באורח קשה. ממשרד החוץ נמסר כי שני ישראלים שנהרגו מחזיקים גם באזרחות אמריקנית. בסך הכול נהרגו באירוע ארבעה בני אדם ונפצעו 36.

(עדכון ראשון: 2:05)

משלחת מד"א באיסטנבול לאחר הפיגוע, 20 במרץ 2016. מד"א
הערכת מצב של משלחת מד"א על מצב הפצועים בבית החולים ליב באיסטנבול, הלילה/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully