וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים ברצח על פרופ' ליהדות חילונית: "קרה בעבר ולא עשו כלום"

21.1.2016 / 11:50

יעקב מלכין, מנהל המכון הבינלאומי ליהדות חילונית בירושלים, סיפר בשיחה סיפר כי הוא לא מופתע: "ככל שהטרור היהודי והסובלנות כלפיו גדלים, זה מובן מאליו". לדבריו, איימו עליו ברצח אחרי שנאם בכנס אתאיסטים, אך "המשטרה לא עשתה דבר". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

פרופסור יעקב מלכין, מנהל המכון הבינלאומי ליהדות חילונית-הומניסטית שעל קירות ביתו בירושלים התגלו הבוקר (חמישי) כתובות נאצה וסכין, סיפר כי קיבל בעבר איומים על חייו. "אני מרגיש שזה צפוי. ככל שהטרור היהודי מתגבר והסובלנות כלפי הטרור גדלה – והיא נמשכת הרבה שנים – אז דברים כאלה יקרו, זה מובן מאליו. לפני שנה קיבלתי מכתב איום על חיי", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

לדבריו, על אף שהמשטרה לא פעלה בעבר בנושא, הוא לא מפחד. "אני איש רציונלי, עברתי הרבה פחדים וזה פחות מפחיד מאשר לחימה ביחידה של ההגנה או דבר כזה. מובן מאליו שזה יכול לקרות, אבל מקווה שלא. מקווה שהמשטרה תעשה משהו. בפעם הקודמת המשטרה לא עשתה דבר". הוא הוסיף כי האיומים הקודמים עליו הגיעו לאחר שהרצה בכנס על אתאיזם בתל אביב. "האיש שארגן את הכנס קיבל לאחר מכן מכתב עם איום ברצח עליו ועליי. זה לא חדש, זה קורה".

לקריאה נוספת:
"מופרעים למשחטה": תלמידים בתיכון מוביל בארץ טוענים שהסגל מכה אותם
המאבק נגד פינוי שדה דב מגיע לבג"ץ: "מכת מוות לאילת"
חיוכים למצלמות ואפס הסכמות: נתניהו ייפגש עם קרי וביידן בשוויץ

כתובות רוססו על בית במושבה הגרמנית בירושלים. 21 בינואר 2016. מאיר וקנין, חטיבת דובר המשטרה
"זה היה צפוי". קיר ביתו של מלכין, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה, מאיר וקנין

מלכין סיפר כי הוא מאמין שפעילותו המקצועית האחרונה היא שהובילה לאיומים. "בחודשים האחרונים התפרסמו ספרים אלקטרוניים שלי, 'יהדות ללא אל' ו'הגן של אפיקורוס: אתאיזם, יהדות והחתירה לאושר', וערכתי ספר שבו כתבו עמוס עוז, א.ב יהושע ועוד. יכול להיות שזה הרגיז אותם ושכנע אותם שצריך להילחם", אמר.

עם זאת, הוא סיפר כי הוא סבור שמדובר בקבוצת שוליים, כפי שמתפתחת בכל דת. "אני מאמין שרוב הדתיים הם כמובן אוטונומיים ולא מזיקים לאף אחד, אבל בתוך כל קהילה דתית מתגבשים מיעוטים של דתיים אגרסיביים, שמאמינים לא רק בבלעדיות על הדת שלהם ושל האלוהים שלהם, אלא גם בחובה שלהם להכריח אנשים להאמין במה שהם מאמינים. הם כנראה רואים אותי כמשהו שמפריע לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כתובות רוססו במושבה הגרמנית בירושלים. 21 בינואר 2016. חטיבת דובר המשטרה
הסכין והכתובת/חטיבת דובר המשטרה
מכתב שהושאר לשכני פרופ' יעקב מלכין. 21 בינואר 2016. באדיבות המשפחה
נוסח המכתב שחולק לשכניו של פרופ' מלכין/באדיבות המשפחה

מלכין הוסיף כי לא עניין אותו לראות את הכתובות בעצמו. "בתי וחתני יפתח סיפרו לי מה שקורה בחוץ. מאז כל מיני אנשים באים לראיין אותי. סיפרו לי מה שכתבו שם בחוץ והביאו את המכתב ששלחו לי, מכתב איום. לא יצאתי לראות. אין לי מה לראות. העירייה כבר שלחה אנשים לנקות".

נוסף על האיומים, קיבלו שכניו של מלכין מכתב ובו דרישות לפעול נגד הפרופסור. "ברחוב שלכם מתגורר יהודי שידיו מגואלות בדם... וכל מגמגתו היא לרצוח יהודים... כל מגע איתו מביא עליכם רעה גדולה מאוד... הדבר הובא לפניכם, התייחסו אליו ברצינות גמורה", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully