וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרישת סאו: ניצב זהר דביר מונה לסמפכ"ל החדש

29.11.2015 / 16:50

מפקד מחוז צפון ומחוז חוף, שעמד בעבר בראש היחידה ללוחמה בטרור, ייכנס לתפקיד החדש ביום חמישי. ארדן הכריז על המינוי אשר זוכה לגיבויו של המפכ"ל הנכנס אלשיך. "בעל ניסיון רב בתחום המבצעי והארגוני"

צילום: אלי מנדלבאום, ליאור דסקל,, שלומי גבאי; עריכה: שניר דבוש

כפי שפורסם בוואלה! NEWS ובעקבות החלטת ניצב בנצי סאו לפרוש משירות במשטרה - החליט השר לביטחון הפנים גלעד ארדן למנות את הניצב זהר דביר לתפקיד סגן המפכ"ל החדש. זאת, בהתאם להמלצת המפכ''ל הנכנס, רב-ניצב רוני אלשיך. דביר, כיום מפקד מחוז צפון במשטרה ייכנס לתפקיד החדש ביום חמישי.

לדביר בן ה-50 עבר מפואר בזרועות השונות של כוחות הביטחון. הוא שירת בגולני במגוון תפקידים פיקודיים, לרבות פיקוד על סיירת גולני בתקופה אינטנסיבית שכללה פעולות בעומק שטח לבנון. בהמשך הוא הוצב בתפקיד ביטחוני בחו"ל ומילא אותו במשך שלוש שנים.

עוד על הטלטלה במשטרה
הניצב החשוד שהטריד מינית קצינה: מפקד להב 433 רוני ריטמן
סאו הודיע על פרישה מהמשטרה: "הגעתי לאן שרציתי"
עוד אחד שהסתבך: מה יהיה על צמרת המשטרה?

זהר דביר, מפקד המחוז הצפוני, בהתפרעויות בכפר כנא. נובמבר 2014. שלומי גבאי
ניצב זוהר דביר/שלומי גבאי

הסמפכ"ל החדש הצטרף ליחידת העילית של המשטרה - היחידה ללוחמה בטרור (ימ"מ) בשנת 1999 ושירת כמפקד פלגת לוחמים. לאחר מכן היה קצין אגף המבצעים של היחידה. ב-2001, בלב האינתיפאדה השנייה, מונה למפקד הימ"מ והוביל מבצעים שונים לסיכול הטרור שגאה אז. בהמשך דרכו פיקד על מרחב עמקים בצפון, ובתפקידו האחרון היה כאמור מפקד מחוז צפון. בפברואר 2015 קיבל אחריות פיקודית על מחוז חוף זאת בעקבות פיטוריו של חגי דותן שנחשד בהטרדה מינית של שוטרות.

דביר, בעל תואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב, מתגורר בקריית טבעון, נשוי ואב לשלושה ילדים.

"ניצב דביר הוא קצין מצטיין ובעל הישגים. מינויו כסגן המפקח הכללי יסייע למפכ"ל הנכנס ליישם את הרפורמות שאני מוביל במשטרה בדגש על הגברת הנוכחות המשטרתית ברחובות, פתיחת תחנות משטרה בישובים הערביים, שינוי התרבות הארגונית ועוד", אמר השר ארדן והוסיף: "לניצב דביר ניסיון רב הן בתחום המבצעי והן בתחום הארגוני ואני בטוח שהשילוב שלו ושל רוני יצעיד את המשטרה קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully