וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים ביבנה הפגינו במטרה להביא לסגירת עסקים בשבת: "כפייה דתית"

28.11.2015 / 21:43

מאות נענו לקריאתו של הרב הראשי של העיר, דוד אבוחצירא, והגיעו להפגין מול מתחם "רוגובין" הפועל בשבת. "זה היה אלים מאוד, הילדים שלי פחדו", סיפר תושב שבילה עם משפחתו במתחם. לפי סקר של הנהלת המרכז ומועצת העירייה – רוב התושבים בעד פתיחת עסקים בשבת

יוטיוב

הרב הראשי של יבנה, דוד אבוחצירא, קרא אתמול (שישי) לתושבי העיר להגיע להפגנה מול המרכז המסחרי החדש "רוגובין" שבשכונה הירוקה, כדי למחות על כך שהוא פתוח בשבת. בהודעה שנשלחה בקבוצות וואטסאפ שונות בעיר נכתב: "חברים, היום אחרי תפילת ערבית הרב אבוחצירא יגיע למתחם רוגובין להפגין. אנחנו קוראים לכם לבוא ואז אולי שום עסק לא ייפתח בשבת".

את המקום פקדו מאות תושבים, רובם דתיים, שהגיעו הישר מבית הכנסת. לקריאתו של הרב אבוחצירא הצטרף סגן ראש העיר, פאלי כהן (ש"ס). מעדויות של תושבים שלקחו חלק בהפגנה עולה כי היא החלה בזמירות שבת המוניות, והמשיכה לדחיפות, יריקות וקללות. עם זאת, רוב תושבי העיר - לפי סקר הנהלת המתחם יחד עם מועצת העיר - בעד פתיחת העסקים בשבת, ומתנגדים למאבק המקומי שמובילים ראשי המגזר הדתי והחרדי ביבנה.

עוד בוואלה! NEWS:
התגובה הרוסית: איסור על טיסות צ'רטר לטורקיה והגבלות על ייבוא
בחסות צה"ל: מתנחלים עשו פיקניק בשטח פלסטיני פרטי בחברון
הפגנות נגד מתווה הגז ב-8 מוקדים ברחבי הארץ: "זה שייך לכולנו"

עשרות חרדים הפגינו ביבנה במחאה על פתיחת עסקים בשבת. ספק 500
זמירות השבת הפכו להפגנה אלימה. יבנה, אתמול/ספק 500

ארי, תושב העיר שנקלע בטעות להפגנה במהלך בילוי משפחתי במקום, סיפר לוואלה! NEWS כי "המתחם נפתח לפני כמה שבועות ובו נמצאים בתי עסק ומקומות בילוי, בהם בתי קפה, גלידריה ופיצרייה. כבר בפתיחתו של המרכז המסחרי החלו לדרוש גורמים מהמגזר הדתי בעיר לסגור אותו בשבתות".

לדבריו, "אני, אשתי והילדים הגענו אתמול בשעה 17:30 למתחם כדי לאכול גלידה, ובעוד שאנחנו יושבים במרפסת של בית הקפה החלה התקהלות של אנשים דתיים שהגיעו מכל קצוות העיר. הם התכנסו מעבר לכביש, שרו שירי שבת ואז החלו להתקרב לעבר בית הקפה וחסמו את הכניסה לגלידרייה". עוד הוסיף ארי כי חלק מהמפגינים החלו לקלל את בעל העסק – שנכנס פנימה וסגר את הדלתות. "הם קראו לעברו: 'תחסוך כסף לתרופות לסרטן', ואיימו שהם יהרסו לו את בית הקפה. זה היה אלים מאוד", אמר.

עוד הוסיף ארי כי "הילדים שלי מאוד פחדו וביקשו שנעזוב את המקום. הגענו לאכול גלידה – לא לעורר פרובוקציה". לדבריו, "אני לא גר בעיר דתית וזה מאוד מפריע לי שמגזר מסוים לוקח את החוק לידיים ומנסה למנוע מבעל עסק לעבוד ומשאר תושבי העיר ליהנות מהעסק. זו כפייה דתית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנות חרדים ביבנה נגד פתיחת עסק בשבת, 28 בנובמבר 2015. MYavne, צילום מסך
עשרות הגיעו להפגין אחרי תפילת ערב שבת. יבנה, אתמול/צילום מסך, MYavne

אילן, בעל הגלידרייה "גולדה", מסר לוואלה! NEWS בתגובה: "הייתה הפגנה שבמהלכה שרו שירים. הכל בסדר".

חבר מועצת יבנה ותושב השכונה הירוקה בעיר, עדי ינקלביץ', אמר בתגובה להפגנה כי "חמור מאוד בעיני שסגן ראש העיר והרב הראשי בחרו לקחת חלק במחאה אלימה שכללה קללות, יריקות ודחיפות בשם 'קדושת השבת'". עוד הוא הוסיף: "אנחנו מאמינים בדעה של 'חיה ותן לחיות' ולמען זאת נמשיך להיאבק על זכותם של העסקים לפעול בשבתות". לדבריו, "תושבי העיר הביעו בצורה חד-משמעית של 67% שהם רוצים שהמתחם יפעל בסופי שבוע".

הפגנות חרדים ביבנה נגד פתיחת עסק בשבת, 28 בנובמבר 2015. MYavne, צילום מסך
התושבים שבילו בבית הקפה חששו לצאת מהמקום. יבנה, אתמול/צילום מסך, MYavne

סגן ראש העיר, פאלי כהן, אמר: "יבנה שמרה על דו קיום במשך עשרות שנים, ועצוב מאוד שהיום אנחנו ניצבים במקום אחר. לצערי, מספר עסקים מפרי חוק גורמים לפילוג בעיר והורסים את הסטטוס קוו". לדבריו, "בערב שבת, התכנסו באופן ספונטני 500 מתפללים ששרו ביחד שירי שבת ללא כל התפרעות – וכעבור 20 דקות התפזרו לביתם. המטרה העיקרית הייתה להבהיר שביבנה ישנו גם ציבור דתי".

ראש העיר, צבי גוב-ארי טען כי "אני נחוש לשמור על מרקם החיים היפה שבו חילונים ודתיים חיים יחדיו זה לצד זה, תוך מתן מענה הולם לשני הצדדים - ולא נאפשר לדרדר את העיר למחוזות אחרים". לדבריו, "הציבור החילוני הפגין נוכחות גדולה בהפגנה שהתקיימה לפני כמה שבועות, כך עשה כעת גם הציבור הדתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully