וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום נוסף של זיהום אוויר כבד: האובך יתחיל לשקוע לקראת הערב

היום יוסיף מזג האוויר להיות דומה, רוחות חזקות ינשבו בכל הארץ וייתכנו גם גשמים מקומיים. שדה התעופה באילת נסגר בשל תנאי ראות לקויים. שיפור משמעותי באיכות האוויר צפוי להתרחש אחר הצהריים ומחר בבוקר האובך ימשיך לשקוע בהדרגה

עריכה: ניר חן

לאחר שאתמול התעוררנו לאובך כבד ורוחות ברוב חלקי הארץ, מזג האוויר יוסיף להיות דומה גם הלילה והיום (חמישי). המשרד להגנת הסביבה מסר הבוקר כי ימשיך לשרור זיהום אוויר גבוה בכל אזורי הארץ, אך במגמת הפחתה. שיפור משמעותי באיכות האוויר צפוי להתרחש בשעות אחר הצהריים והערב.

בנוסף לירידה ברמות האובך, ייתכנו היום גשמים מקומיים המלווים בסופות רעמים בודדות, וקיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח. הרוחות ייחלשו במהלך היום והאובך כאמור ישקע בהדרגה לקראת שעות הערב.

לקריאה נוספת:
רמות זיהום האוויר עדיין גבוהות מהרגיל: אילו ערים שיאניות הזיהום?
שיטפונות וציקלון אימתני: המומחים מאשימים את אל ניניו במזג האוויר הקיצוני
אובך כבד ורוחות עזות: זיהום אוויר חמור עד פי 20 מיום רגיל

אובך בשמי תל אביב. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
אובך בשמי תל אביב. אוקטובר 2015/ניב אהרונסון

עוד נמסר מהמשרד לאיכות הסביבה כי זיהום האוויר הגבוה קשור בזרימות דרומיות מזרחיות חזקות, הגורמות להסעת אבק מכיוון סעודיה וירדן. המשרד להגנת הסביבה ממליץ לאוכלוסיה רגישה, בהם חולי לב, ריאות, קשישים, ילדים, ונשים בהיריון - להימנע מפעילות גופנית מאומצת.

מרשות שדות התעופה נמסר הבוקר כי שדות התעופה בן גוריון ושדה דב בתל אביב פועלים כרגיל. לעומת זאת, שדה התעופה באילת סגור הבוקר בשל תנאי הראות הלקויים בעיר. לעומת זאת, שדה התעופה בעובדה ייפתח בשעה 8:00 לטיסות פנים ולטיסות בינלאומיות. מארקיע נמסר כי טיסות החברה שהיו אמורות להמריא ולנחות באילת יועתקו לעובדה עד 12:00 בצהריים לפחות, וכי ההתארגנות המחודשת תביא לשינויים בלוחות הזמנים המקוריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מטוסי ארקיע, מטס יום העצמאות תשע"ה, אפריל 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
מטוסי ארקיע/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

במהלך סוף השבוע צפוי להיות מעונן חלקית עד מעונן, כשממטרים מקומיים יתכנו מצפון הארץ עד לצפון הנגב. ביום שישי בבוקר עדיין ייתכן מעט אובך, והטמפרטורות יישארו ללא שינוי ניכר, אם כי אולי יהיו מעט נמוכות מהממוצע בעונה.

הטמפרטורות החזויות להלילה ולהיום: בירושלים מ-15 מעלות הלילה עד 18 מעלות היום, בתל אביב מ-20 עד 23, בחיפה מ-20 עד 22, בצפת מ-18 עד 21, בקצרין מ-15 עד 22, בטבריה מ-19 עד 25, בבקעת בית שאן מ-20 עד 25, באשדוד מ-21 עד 24, בים המלח מ-24 עד 27, בבאר שבע מ-18 עד 24, במצפה רמון מ-15 עד 20 ובאילת מ-22 מעלות הלילה עד 29 מעלות היום.

אובך בגוש דן. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
האובך יתפזר בהדרגה. מתגוננים מהאבק בתל אביב/ראובן קסטרו

עקב סופת האבק שפקדה את ישראל, במסגרתה עלה זיהום האוויר באופן ניכר ברוב חלקי הארץ, חלה עליה בפניות למד"א והוענק טיפול רפואי ל-299 בני אדם בימים שלישי ורביעי, רובם סבלו מבעיות נשימה ומהחרפת מחלות ריאות ולב. מנכ"ל מד"א אלי בין אמר בנושא: "במד"א שומרים על כוננות בעקבות האובך. על מנת להימנע מפגיעות בנפש אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות מד"א, וקורא לסובלים מבעיות נשימה, לחולי לב וריאות, לקשישים ולנשים בהריון להישאר במבנים עם חלונות סגורים ולהימנע מפעילות מחוץ לבית".

פרופסור מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, הסביר מדוע באובך כמו זה שחווינו ביומיים האחרונים גוברות בעיות בתפקוד הנשימה אצל אלו הסובלים ממחלות מסוג זה. "במצב של אובך כמו שראינו היום, כמות חלקיקי האבק באוויר גבוהה, ועם כניסת חלקיקים אלו לדרכי הנשימה - נוצר גירוי המתבטא בקרב אנשים בריאים בשיעול", הסביר פרופ' קרמר. "מדובר במצב מורגש, אך לא כזה שמפריע לתפקד כשרמת החמצן נשארת תקינה, והדבר לא גורם לצפצופים בריאות או הפרשות".

אובך בשמי תל אביב. נובמבר 2015. AP
אובך בשמי תל אביב/AP

מנגד, לטענת פרופ' קרמר, אנשים עם מחלות ריאה או לב בהחלט מרגישים את השפעות האובך. "מדובר באנשים שלהם רגישות של דרכי האוויר באופן בסיסי, אז עם התווספות גירוי של אובך וריכוז וחלקיקים גבוה באוויר, הם מפתחים עוויתות, התכווצויות של סימפונות. זה מה שיוצר דלקת והפרשות לדרכי האוויר והדבר עלול לחנוק אותם או ליצור קוצר נשימה קשה", הוסיף.

פרופ' קרמר העיד כי בימים כמו היום ישנן יותר פניות לחדר המיון. לדבריו, "ראינו היום יותר אנשים מתנשמים, יותר אנשים מצפצפים, אבל זה משהו שאנחנו רואים בכל יום אובך, כך שלא מדובר במשהו חריג. על מנת להעביר את הימים האלו בשלום אנו ממליצים שלא לצאת החוצה, בטח לאנשים חולים, ולהפעיל מזגן אם לא חשים בטוב".

(פרסום ראשון: 23:30)

אובך בשמי תל אביב, 4 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
אובך בשמי תל אביב ורמת גן/ראובן קסטרו
מזג אוויר אביך, ירושלים, 3 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
מזג אוויר אביך, ירושלים, 3 בנובמבר 2015/נועם מושקוביץ
אובך בגוש דן. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
אובך בגוש דן. אוקטובר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully