וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצה בנות? לך לת"א": מתפללים בקבר הרב עובדיה בעד הפרדת המינים

3.11.2015 / 14:23

רבים מהאנשים שהגיעו לקבר הביעו שביעות רצון מהדרישה של בנו של הרב, שנחשפה בוואלה! NEWS, להפריד בין המינים במקום. "השילוב גורם לסילוק השכינה", טען אחד המתפללים. גם הנשים הביעו תמיכה: "לא נעים להתפלל ליד גברים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

הדרישה של הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס לשעבר עובדיה יוסף, להציב הפרדה בין נשים וגברים בקבר אביו, אמנם זכתה להתנגדות מצד אחיותיו, אך המתפללים הרבים הפוקדים את קברו של הרב בבית העלמין סנהדריה שבירושלים דווקא תומכים במהלך. רבים מהם, חרדים ודתיים, טוענים כי בקברי צדיקים בכל מקום ישנה הפרדה - דבר שנועד לטענתם להקל על גישת הגברים והנשים יחד לקבר.

"מה זה משנה מה הבנות שלו אומרות?", הגיב אחד המתפללים על הסוגיה שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS, "אם מחר הן יגידו שאפשר לעשות חתונה מעורבת אז נעשה? הרב יצחק יוסף הוא פוסק הדור. באים לקבר להתפלל, צריך שתהיה הפרדה. אתה רוצה לראות בנות? לך לתל אביב. בבית העלמין בנות? תפתחו פה דיסקוטק וזהו".

מתפלל נוסף ציין כי הדרישה להפרדה היא מוצדקת לדעתו מאחר ועירוב בין המינים פוגע בקדושת המקום. "באים לפה בחורי ישיבות, אברכים ורבנים יראי שמיים שרוצים להתפלל, וגם באות לפה בנות שרוצות להתחזק, אבל הן לא לבושות לגמרי בצניעות", אמר. "איך בחור ישיבה יכול להתפלל ביחד ככה, באותו מעמד? זה גורם לסילוק השכינה מכאן".

עוד בוואלה! NEWS:
מחבל מביא מחבל: קרובי משפחה וחברים יוצאים לפגע - ומעניקים השראה
פצצה או תקלה טכנית: התרחישים להתרסקות המטוס הרוסי בסיני
חשוד ברצח מתבצר עם אקדח על מנוף באתר בנייה בפתח תקווה

רוב המתפללים בקבר עובדיה יוסף תומכים בהפרדה במתחם. רוני כנפו
גברים ונשים ללא הפרדה בקבר הרב עובדיה יוסף/רוני כנפו

כיום גברים ונשים עומדים להתפלל יחדיו בקברו של המנהיג הרוחני, ובחלק מהזמנים, הגברים נאלצים להמתין בצד כדי שהנשים שמתפללות בקבר יסיימו את התפילה. דוד שלמה, אברך חרדי שמגיע להתפלל בקביעות על קברו של הרב יוסף טען כי "לנשים קשה לבוא ולבכות ליד גברים. מגיעות נשים ורואות גברים והן מתביישות לבוא לקבר. זו לא הדרת נשים, אנחנו רק רוצים לעשות את רצונן".

רוב המתפללים הפוקדים את הקבר מזוהים עם המגזר החרדי, אך גם אלה שאינם, טוענים כי צריכה להיות הפרדה בין גברים לנשים. איתן, המזוהה עם הציונות הדתית, אמר כי הוא "מתפלא שעד כה לא הייתה הפרדה". לדבריו, "במקום תפילה צריך שתהיה הפרדה. גברים במקומם ונשים במקומם. בכל קברי הצדיקים יש הפרדה מסודרת, וגם פה בוודאי שצריכה להיות הפרדה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
דורש להפריד בין המינים בקסר אביו. הרב ראשי הספרדי יצחק יוסף/יואב דודקביץ'

לא רק הגברים המתפללים בקבר תומכים בהפרדה. לילך, נערה צעירה שהגיעה להתפלל במקום, אמרה כי "אם זו תהיה מחיצה שתאפשר לנשים לגעת בקבר של הרב והרבנית אז זה אפשרי". בניגוד אליה, חברתה לילך שהגיעה יחד עמה אמרה כי "אנשים באים להתפלל, לא באים לעשות כאן חגיגה".

למרות המחלוקת, שתיהן מסכימות על כך שאם הסוגיה מפריעה לילדיו של הרב, יש לקיים את ההפרדה כל עוד תתאפשר הגישה לקבר לשני המינים. "זה הכבוד שלהם", הסבירו. מתפללת נוספת מירושלים קבעה באופן נחרץ כי צריך לעשות הפרדה: "צריך צניעות, גברים ונשים לבד. זה לא נעים לעמוד ליד גברים ולהתפלל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריה דרעי בקבר הרב עובדיה יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, בעקבות הסוגיה שלח ארגון "מבוי סתום" למען נשים מסורבות גט מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ובו הוא מבקש לבחון את חוקיות הדרישה. "הבקשה לקיים הפרדה בבית העלמין, בניגוד לחוק ולמקובל, מעלים חשש לעשיית שימוש חורג בסמכותו כרב ראשי לישראל לצורך מתן הנחיה בעניין פרטי, תוך שימוש במסמך רשמי של מדינת ישראל ותוך כדי פגיעה חמורה בערך השוויון ובעקרון כבוד האדם וחירותו", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully