וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדת נשים בקבר הרב עובדיה יוסף? מאבק בין ילדי המנהיג הרוחני

1.11.2015 / 13:30

יצחק יוסף, הרב הראשי הספרדי ובנו של הרב עובדיה, כותב במסמך שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, כי "גברים ונשים עומדים אחד ליד השני באופן שאינו תואם את קדושת המקום". אחיותיו מתנגדות, אך הוא נחרץ: "יש להתייחס רק לכל הבנים ממשיכי דרכו". קדישא: "נפנה ליועמ"ש"

עריכה: רון וקנין

יצחק יוסף, הרב הראשי הספרדי, בנו של מנהיגה הרוחני של ש"ס לשעבר הרב עובדיה יוסף, דורש להציב הפרדה בין גברים לנשים באזור קברו של אביו. בנותיו של הרב, בהן בתו הבכורה הרבנית עדינה בר שלום, מתנגדות באופן נחרץ למהלך. במסמך פנימי שנחשף היום (ראשון) לראשונה בוואלה! NEWS, קבע הרב יוסף שלא להתייחס להתנגדות אחיותיו, ו"להתייחס רק לכל הבנים ממשיכי דרכו".

המסמך יועד לגורם בחברה קדישא, האחראי על שינויים מסוג זה הנעשים בבית העלמין סנהדריה בירושלים, מקום קבורת הרב עובדיה. במסמך כתב הרב יוסף: "פנו אלינו בפניות רבות, שגברים ונשים עומדים אחד ליד השני בערבוביה, להתפלל באופן שאינו תואם את קדושת המקום". הוא הוסיף: "על כן ביקשתי לדאוג לכך ולפעול מיידית, שלא תהיה תערובת נשים ואנשים יחדיו, ולהציב מחיצה והפרדה בין גברים לנשים לכבוד המקום ולכבודו של מרן".

בהמשך דרש הרב להתעלם מטענות אחיותיו נגד המהלך, ואף כתב זאת מפורשות. "אבקש שלא לנצל את הטענות מאיזה בודדים מבנות המשפחה, משום שצריך להתייחס רק לכל הבנים, ממשיכי דרכו". דבריו של הרב יוסף עוררו כעס רב בקרב אחיותיו שמתנגדות למהלך. אף שטענותיו כוללות את כל בניו של הרב עובדיה יוסף, אף אחד מאחיו, בהם רבנים בכירים, אינו חתום על המסמך.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ריבלין בעצרת לרצח רבין: "יוצרי תמונות האס-אס, איננו פוחדים מכם"
מחר: שביתה כללית בגליל המערבי במחאה על הקיצוץ בהטבות המס
דאעש קיבל אחריות על הפלת המטוס בסיני; מומחים: "זו תקלה טכנית"

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
קרא להתעלם מטענות בנות המשפחה. הרב יצחק יוסף/יואב דודקביץ'

חנניה שחור, מנהל החברה קדישא בירושלים, אמר לוואלה! NEWS כי ייתכן שקיימת בעיה חוקית בנוגע להפרדה בין גברים לנשים בבתי עלמין. "אנחנו נצטרך לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, שיבדוק אם הפרדה על הקבר עצמו בין גברים לנשים היא חוקית", אמר. שחור הוסיף כי "בכל מקרה, נצטרך לקבל החלטה יחד עם המשפחה כולה".

הדרישה של הרב הראשי כבר הועלתה פעמיים בפני גורמים בכירים בחברה קדישא בירושלים, אך עד כה הפניות לא נענו. אף שביום האזכרה האחרון, במלאת שנתיים לפטירתו, הייתה הפרדה בפועל בין גברים לנשים על קברו של הרב עובדיה יוסף, היא אינה קבועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully