וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשכמה, העיכוב, הפיצוץ הקצר: הרס גשר מעריב אכזב את הקהל

21.8.2015 / 10:15

איפה הייתם כשפוצץ גשר מעריב? מאות הסקרנים שהתאספו ברחוב יצחק שדה בתל אביב עם מצלמות שלופות ציפו במינימום לאש ולתמרות עשן. אולם הפיצוץ המהיר הותיר רבים מרו?מים. "יש מצב שסתם באנו"

צילום: SATLINK

במילה אחת: אכזבה. כך אפשר לסכם את פיצוץ גשר מעריב עבור מרבית הצופים שקמו לפנות בוקר (שישי); אלה שכלל לא הלכו לישון; אלה שניצלו את ההזדמנות לטיול אופניים עם הילדים; ואלה שנתקעו בצומת יצחק שדה בדרך ליעד אחר שאליו היו אמורים להגיע. פיצוץ הגשר בחודש אוגוסט הלוהט היה אמור להיות מה שפעם כינו "המרענן הרשמי". בין מאבק על הגז לחזיתות מתחממות, גשר מעריב הפך ללחם והשעשועים של מהדורות החדשות, בעיר שרק מחפשת הזדמנות לאסקפיזם מבלי להגיד את המילה "בועה".

סביב השעה 5:00 בבוקר החל הרחוב להתמלא. קודם כל באנשים, אחר כך בידיים מורמות, אוחזות בטלפונים ניידים. העיר המנומנמת הפכה לרקע מושלם לתמונות הסלפי הרבות ומסתבר שאין דבר שמצליח להוציא תל-אביבים מהבית בשעת בוקר מוקדמת יותר מהאפשרות לצלם ולהעלות אחרי זה לפייסבוק.

לקריאה נוספת:
היסטוריה בתל אביב: גשר מעריב המיתולוגי פוצץ
המתג שיפוצץ את הגשר: "כמו בסרטים מצוירים. זה הקמע שלנו"
וואלה, הבנתי: ההיסטוריה של גשר מעריב

תושבי תל אביב מגיעים לצפות בפיצוץ גשר מעריב ב5 לפנות בוקר, 21 באוגוסט 2015. מגד גוזני
הידיים התעייפו מלהחזיק את הסמארטפון/מגד גוזני

מונולוגים נרגשים על זיכרון היסטורי? הצחקתם. "וואלה, היה לי משעמם בבית ואני רוצה זיכרון של פיצוץ של גשר נופל", העיד מאי, בן 19 מתל אביב. "אני אוהב אקשן. גם אם היו מפוצצים כאן אוטו הייתי בא". אלי, בן 29, עלה לפני שנתיים ממוסקבה. הוא סיפר כי נסע רבות על הגשר במן הצטדקות שכזו, אך המשיך: "אף פעם לא ראיתי פיצוץ של גשר. אין לי באמת קשר מיוחד אליו".

שני אבות שהגיעו עם ילדיהם הסבירו בארשת פנים רצינית שאחרי כל ההייפ של החודש האחרון, הם באו במיוחד לראות איך זה דווקא לא קורה ו"שוב עבדו עלינו". רק אורן ואורן, בני 38 מכפר שלם, מעלים זיכרון בעיניים מצועפות: "היינו נוסעים כאן באופניים. מהצד השני של הגשר זה הסנוקר בלינקולן וכשהיו את היריות היינו ליד. זה מעניין מבחינה נוסטלגית, אין מה לעשות, יש לנו זיכרונות מהגשר הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מי שפיהק - פספס: "יאללה תמצא מונית"

קרוב לשעה 6:00 הרחוב כבר המה בכמה מאות סקרנים. פעם בכמה דקות התחיל מישהו לספור לאחור, אך הגשר נותר עומד ומיאן לקרוס והידיים המחזיקות בטלפון הנייד החלו להתעייף. "יש מצב שסתם באנו", אמרה אם לילדיה הרכובים על אופניהם, כולם חבושי קסדות. בין הקהל המתאסף בלטו לא פחות משלושה דוכני הנחת תפילין של חב"ד. "באנו היום במיוחד לפה כי ידענו שיהיו הרבה אנשים. לא בגלל הגשר", הסבירו אנשי חב"ד. אולם גם תגבור העמדות לא הניע יותר מדי אזרחים "לעשות מצווה". "בינתיים? ככה ככה. אנשים לחוצים לקראת הפיצוץ אבל בטח אחרי זה כולם יבואו להניח", הסבירו באמונה שלמה.

דיילות של "קימקו", חברת האופנועים שניסתה לרכוב על הפיצוץ כשפרסמה על גבי הגשר כי ההריסה נערכת בחסותה (ונאלצה להוריד את הפרסומת בהוראת חברת נת"ע), חילקו אטמי אוזניים. הביקוש היה גדול. אבל הגשר, כבר עשר דקות אחרי שעת השי"ן, עדיין עמד איתן.

פיצוץ גשר מעריב, 21 באוגוסט 2015. מגד גוזני
כהרף עין. גשר מעריב קורס/מגד גוזני

מבירור עלה כי העיכוב נגרם מגילוי כמה בני אדם שהתחבאו בקרבת הגשר. אך הצופים שלא ידעו מכל זה, כבר החלו להתייאש. ואז, 22 דקות אחרי השעה שנקבעה, תוך שנייה אחת, בלי שום ספירה המונית לאחור הפעם, קרס הגשר. בלי אש, בלי אפקטים, אפילו בלי יותר מדי אבק. מי שהתעטש בדיוק, פיהק או לשנייה הסתכל הצדה - פספס, ולפני שהספיק לעכל מה קרה, האירוע כבר נגמר, רק ענן האבק הקטן שעלה הסביר מה קרה פה לפני רגע. כמו בשרביט קסמים בלתי נראה, החלה נהירה המונית החוצה.

תושבי תל אביב מגיעים לצפות בפיצוץ גשר מעריב ב5 לפנות בוקר, 21 באוגוסט 2015. מגד גוזני
הסקרנים מצלמים/מגד גוזני

"איזה ישראלים אנחנו", אמרה בחורה לבן זוגה? בדרכה החוצה, "יאללה תמצא לנו מונית". תוך חמש דקות המקום כמעט והתרוקן, נשארו רק עשרות בודדות של אנשים.

"מה זה? פיצוץ גרוע", טענו צעירים בני 18 שלא הלכו לישון אלא המשיכו את הבילוי וקיוו לסגור את הלילה עם קצת אקשן. "כולה שתי שניות! מילא היו 40-30 שניות, אבל לא היה כלום. לא אש, לא אפקטים. שום דבר. זה ממש מאכזב!", הלינו. אך הם סיכמו ביניהם לספר לחברים שחתכו הביתה מוקדם שדווקא "היה סבבה".

גות'האם עודה עומדת

אנחל בראון, בן 27, השקיע במיוחד לקראת האירוע כשהתחפש לג'וקר כדי לשחזר את הסצנה מתוך הסרט "עלייתו של האביר האפל" מסדרת באטמן. אף שבאותה הסצנה מפוצץ הנבל "ביין" את כל הגשרים בעיר הבדיונית גות'האם.

מרגרט אוגוזבוב (מימין), הגיעה לצפות בפיצוץ גשר מעריב, 21 באוגוסט 2015. מגד גוזני
"לא הצלחתי לפוצץ את הגשר כמו שצריך", הג'וקר וחבריו/מגד גוזני

גם בראון היה נראה מאוכזב. "לא הצלחתי לפוצץ את הגשר כמו שצריך", הסביר בתור דמות "הג'וקר", בעודו מצטלם עם כל מי שמבקש לתעד לפחות תמונה אחת מעניינת מהפיצוץ כדי לשתף עם החברים. "למרות זאת היה נחמד", העיד. חברתו מרגרט אוגנזוב בת 22 ציינה: "חבל שלא נשארתי במיטה, יכולתי לצפות אחר כך".

ורק אדם אחד נראה מאוד מוטרד. "איך אני מגיע ללינקולן?" שאל את השוטר שחסם את הכניסה. השוטר הסתכל עליו בתמיהה. "אני עובד בלינקולן ואני מתחיל עוד רבע שעה. אני חייב לעבור", אמר לו. השוטר היה אובד עצות, איך לעזאזל מגיעים מפה עכשיו לרחוב לינקולן, שנמצא מצדו השני של הגשר ההרוס? "עזוב אותך, גם ככה ביאסו אותנו עם הגשר", אמר לו אזרח שעמד ליד. "לך לים, תבלה, תבריז להם, תברח".

אזור פיצוץ גשר מעריב לאחר הפיצוץ, 21 באוגוסט 2015. מגד גוזני
"ביאסו אותנו עם הגשר"/מגד גוזני
גרי מתל אביב מגיע עם הכלב שלו לצפות בפיצוץ גשר מעריב, 21 באוגוסט 2015. מגד גוזני
גרי מתל אביב מגיע עם הכלב שלו לצפות בפיצוץ גשר מעריב, 21 באוגוסט 2015/מגד גוזני
תושבי תל אביב מגיעים לצפות בפיצוץ גשר מעריב ב5 לפנות בוקר, 21 באוגוסט 2015. מגד גוזני
תושבי תל אביב מגיעים לצפות בפיצוץ גשר מעריב ב5 לפנות בוקר, 21 באוגוסט 2015/מגד גוזני
סקרנים מגיעים לצפות בפיצוץ גשר מעריב ב5 לפנות בוקר, 21 באוגוסט 2015. מגד גוזני
סקרנים מגיעים לצפות בפיצוץ גשר מעריב ב5 לפנות בוקר, 21 באוגוסט 2015/מגד גוזני
הכנות לקראת פיצוץ גשר מעריב, 21 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
הכנות לקראת פיצוץ גשר מעריב, 21 באוגוסט 2015/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully