וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים רק למשטרה: "ניתנו כל האישורים להריסת גשר מעריב"

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי ברמה המקצועית ניתנו האישורים להריסת הגשר המיתולוגי בתל אביב בלילה שבין חמישי לשישי. מסוק משטרתי ומאות שוטרים יאבטחו את האירוע, שעתיד לקבל אישור סופי מחר

עריכה: ניר חן

יומיים לפני המועד הצפוי לפיצוץ גשר מעריב בתל אביב, מסביר מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און כי חברתו, שאחראית על הפרויקט, ערוכה לכל דרישות המשטרה ועומדת בכל תנאי הבטיחות. "אנחנו לא מפוצצים את הגשר, אלא מקריסים אותו. אנחנו מפוצצים את העמודים שתומכים בגשר ובאופן הדרגתי הוא יפול ויישכב על הכביש. פיזיקלית הוא לא יכול לגלוש לבניינים מסביב. הנושא הזה נבדק, הוכח ואושר על ידי משרד הכלכלה, שהוא המשרד הסטטוטורי שמאשר אירוע של פיצוץ שכזה. ניתנו כל האישורים ונוהלו כל הסיכונים", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, "התהליך נבדק על ידינו כדי לצמצם את הסיכון של פגיעה בתשתיות שנמצאות מתחת לפני הקרקע, וכן יפוזר חול על מנת לספוג את ההדף של נחיתת הגשר על הרצפה. ישנם הרבה סיכונים, כולם מופו, כולם טופלו. אנחנו בהחלט נמצאים במצב שיש לנו את הפתרונות לכל מתווה. הקרסת הגשר תתבצע במועד שיאושר על ידי המשטרה, אולם יש לזכור כי ברמה המקצועית, האישור כבר ניתן".

עוד על הרכבת הקלה
מהיום: קנסות באיילון לרכבים פרטיים שיסעו בנתיבי תחבורה ציבורית
המשטרה חוששת מפיצוץ גשר מעריב: "מה יקרה אם הוא יגלוש הצדה?"
שינויים נוספים בהסדרי התנועה בת"א בשל הרכבת הקלה

עבודות להריסת גשר מעריב, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
עבודות לקראת הריסת גשר מעריב/ניב אהרונסון

בר-און ציין כי התקופה הנוכחית – ימי הקיץ והחופש הגדול – היא מועד נוח לתחילת העבודות. "נפחי התנועה קטנים יותר - אנשים בחו"ל, אנשים בחופשות. אנחנו ממליצים לאנשים לעקוב אחרי הסדרי התנועה בכל תהליך ההסתגלות הנוכחי. עם זאת, אנחנו מציעים הרבה מאוד פתרונות לאותם אנשים שאנחנו נשמח אם יעברו מכלי הרכב הפרטי לתחבורה הציבורית", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און באולפן וואלה!NEWS. מערכת וואלה!
יהודה בר-און באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!

"התחלנו לעבוד לפני חודש ואנחנו לומדים תוך כדי הנוכחות שלנו בשטח", המשיך בר-און בהתייחס לנזקים הכלכליים. "בעלי עסקים בתחום המזון בצומת קרליבך, למשל, ביקשו מאיתנו אם אנחנו יכולים לעצור את הכלים שפועלים במקום בשעות הצהריים, על מנת לאפשר סביבה שקטה יותר לאזור. נעתרנו לבקשה הזאת. אנחנו קשובים, גם דברים שחשבנו ותכננו ישונו תוך כדי הביצוע ובסך הכול נעשה הרבה מאוד מאמץ על מנת שכולנו נעבור את זה בשלום, במיוחד בעלי העסקים".

מסכי הקרנה יציגו את הפיצוץ בשלושה אזורים

גורם נוסף מאחת החברות הקבלניות הפועלות בפרויקט הצטרף לדבריו של בר-און. לדבריו, הבוקר התקיים סיור מקדים בהשתתפות גורמים במשטרה ונציגי שלוש החברות האחראיות לביצוע עבודות הרכבת הקלה בגוש דן – נת"ע, דניה סיבוס ותמר גרופ – ומפקד מרחב ירקון נתן את כל האישורים להקרסת הגשר בלילה שבין חמישי לשישי. הצד הדרומי והצפוני של הגשר כבר הורדו בעבודות מקדימות שנעשו לאורך כל השבוע.

"המשטרה ביקשה להתייחס לאירוע הפיצוץ כאל אירוע המוני תחת כיפת השמיים", אמר הגורם. "חסרים רק כמה אישורים לדברים קטנים. כ-350 שוטרים יאבטחו את הגשר, יוטס מסוק משטרתי מעל האזור וצפלין יתצפת מהאוויר. סקר בטיחות הוגש והושג אישור משרד הכלכלה למשיכת חומר הנפץ לפיצוץ. לצד זאת, יהיו מסכי הקרנה שיציגו את הפיצוץ בשלושה אזורים: ברחובות קרליבך, לינקולן ויצחק שדה". עוד הוסיף כי מלבד הגורמים המשטרתיים שיאבטחו את האירוע הושכרה חברת אבטחה, שתעמיד מאות מאבטחים כדי לשמור על הסדר במקום. "גידרנו את האתר ויהיו מקומות לצפייה, אפילו צפייה VIP, כדי שכולם יהיו מרוצים".

גורמים במשטרת ישראל מסרו כי מחר תתקיים ישיבה לאישור התכניות יחד עם ממלא מקום המפכ"ל ומפקד מחוז תל אביב, בנצי סאו, לאישור הפיצוץ. אלא אם יתרחשו שינויים של הרגע האחרון, מחר יתקבל האישור הסופי להקרסת הגשר. סגן מפקד מחוז תל אביב, תת-ניצב יורם אוחיון, קיים אתמול ישיבת אישור תכניות שבמהלכה הוצגו תיקוני הליקויים שהועלו בישיבה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully