וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקלה בגוש דן: בחמישי יתחילו העבודות בצומת מעריב

9.8.2015 / 0:41

העבודות על הקמת הרכבת יעלו השבוע הילוך, עם חסימת הצומת המרכזי בתל אביב לתנועת כלי רכב. בהמשך החודש ייהרס הגשר לטובת הקמת תחנת קרליבך התת-קרקעית

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

אחרי שבתחילת השבוע שעבר החלו העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן, ביום חמישי הקרוב הן יתרחבו משמעותית, אז ייסגר צומת מעריב בתל אביב לטובת הקמת תחנת קרליבך התת-קרקעית. בעקבות זאת, יחולו שינויים רבים בהסדרי התנועה ובהמשך החודש ייהרס גשר מעריב. עומסי תנועה כבדים צפויים באזור.

במסגרת השינויים בהסדרי התנועה, צומת מעריב ייסגר לתנועה לבאים מרחובות קרליבך ולינקולן, אך ניתן יהיה לבצע פניית פרסה, התנועה בין הצומת לרחוב מזא"ה תתאפשר רק לתחבורה ציבורית בלבד, בשני הכיוונים. כמו כן, רחוב התעשייה יהפוך לחד-סטרי והכניסה אליו תהיה מרחוב המסגר והיציאה תהיה לדרך מנחם בגין. גם רחוב המלאכה יהפוך לחד-סטרי והכניסה אליו תהיה מדרך מנחם בגין והיציאה לרחוב המסגר.

בנוסף לכך, תתאפשר פנייה שמאלה מרחוב המלאכה לרחוב המסגר ופנייה לרחוב נחמני מדרך מנחם בגין. יום לפני כן רחוב החשמונאים יהפוך לנתיב תחבורה ציבורית בלבד - ממזרח למערב בלבד - וייפתח מעבר לכלי רכב ברחוב הארבעה, מדרך מנחם בגין.

הסדרי התנועה החדשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גשר מעריב ייהרס בפיצוץ מבוקר בתיאום עם משטרת מחוז תל אביב רק החל מ-20 באוגוסט. ביום חמישי האחרון התקימה ישיבה של ועדת המשנה לכלכלה בעיריית תל אביב, שם אמר סגן מחוז תל אביב יורם אוחיון כי זהו התאריך שעליו ממליצה המשטרה. ואולם, ההחלטה על מועד מדויק תתקבל במהלך הימים הקרובים, רק לאחר שהחברה הקבלנית "דניה סיבוס" וחברת "תמר גרופ", האמונה על פיצוץ הגשר יציגו בפני המשטרה את היערכותם הבטיחותית בזמן הריסת הגשר.

תחנת קרליבך העתידית תהיה מחולקת לשלוש קומות - הראשונה לכרטוס, השנייה להעלאה והורדת נוסעים מקרונות הרכבת הקלה של ה"קו האדום" והשלישית עבור רכבת ה"קו הירוק" העתידי. לכשתושלם בניית התחנה, יוקם מעבר משוקע לכלי הרכב מרחוב יצחק שדה לרחוב לינקולן וקרליבך, מתחת לדרך מנחם בגין.

שר התחבורה ישראל כץ התייחס להמשך העבודות ואמר כי "בדומה לתחילת העבודות על תחנת אלנבי, אנו נערכים גם הפעם בצורה רצינית ויסודית". לדבריו, "למרות המורכבות בבניית תחנת קרליבך, שתשרת בעתיד גם את הנוסעים של הקו הירוק, הנחיתי את חברת נת"ע לנקוט את כל האמצעים הדרושים כדי לצמצם את הפגיעה בזרימת התנועה באזור, גם אם יידרשו שינויים נוספים בהסדרי התנועה במהלך התקופה".

(עדכון ראשון: 23:50)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עבודות הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
עבודות הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully