וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מכאוס בנתב"ג בשביתה: משרד התחבורה מסרב לאפשר המראות בלילה

20.7.2015 / 12:00

לקראת השבתת המשק הצפויה ברביעי, ביקשו חברות התעופה מהמשרד לאפשר המראות בלילה בניגוד לתקנות, לנוכח התקופה העמוסה והחשש מכך שאלפים יישארו תקועים בארץ. עם זאת, לפי שעה במשרד דחו את הפניה. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

(הפגנה נגד העסקת עובדי קבלן במשק)

חברות תעופה הפועלות בישראל דורשות מרשות התעופה האזרחית וממשרד התחבורה לאפשר המראות גם במהלך בלילה שבין שלישי לרביעי. זאת לאור העובדה שבשעות הבוקר המוקדמות ביום רביעי צפויה ההסתדרות להשבית את המשק, ובכלל זה גם את נמל התעופה בן גוריון, כחלק ממאבקה בהעסקת עובדי קבלן.

לפי תקנות משרד התחבורה, לא מתבצעות המראות מנתב"ג בין 1:00 ל-5:00 כדי שלא לגרום לרעש לתושבים באזור. עם זאת, המשרד מסרב לשנות את הנהלים לקראת השביתה הצפויה והדבר עלול לגרום לכאוס בנמל התעופה ולהשארתם של אלפי נוסעים בארץ.

על פי ההערכות, קרוב ל-25 טיסות אמורות להמריא בשעות השיא ביום רביעי בבוקר בין השעות 6:00 ו-9:00, שבמהלכן אמורה להתחיל השביתה הכללית. בעקבות זאת פנו בימים האחרונים נציגי חברות התעופה למשרד התחבורה ולרשות התעופה האזרחית, וביקשו לאפשר המראות ונחיתות במהלך הלילה. לפי שעה משרד התחבורה מסרב לאפשר זאת ודובר המשרד אבנר עובדיה אמר לוואלה!NEWS כי אין כוונה לאפשר המראות ונחיתות במהלך הלילה.

לקריאה נוספת בנושא
מאמצים למניעת שביתה כללית ברביעי; היום: אין חידוש דרכונים
לקראת שביתה כללית: אלפים הפגינו בת"א נגד העסקת עובדי קבלן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תורים בנתב"ג, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרט לשביתה הצפויה בנתב"ג, יושבתו כל משרדי הממשלה, יחידות סמך כמו המוסד לביטוח לאומי ושירות התעסוקה, וכן מועצות דתיות, רשות הדואר, רשות האכיפה והגבייה, רשות המסים, נמלי הים, מעונות ויצ"ו ונעמ"ת, בנקים, בורסה, מועצות הייצור והשיווק החקלאיות ומזכירויות האוניברסיטאות. רשויות מקומיות ישבתו גם כן: לא תפונה אשפה, לא תהיה קבלת קהל ופקחים לא יחלקו דוחות.

במגזר הציבורי מועסקים כיום כ-200 אלף עובדים באמצעות חברות קבלן. בהסתדרות דורשים מנציגי האוצר להתחייב להעסקה ישירה של עובדים בתחומי הליבה, בהם עובדים סוציאליים, מורים, אחיות בתי ספר, מנקים בבתי חולים ועוד. מנגד, במשרדו של השר משה כחלון אמנם מסכימים כי ניתן לקלוט עובדים בהעסקה ישירה, אולם במקביל דורשים מההסתדרות לאפשר "גמישות ניהולית" – מהלך שיאפשר למנהלים לפעול ללא חשש מעיצומים ומשביתות.

אלפים הפגינו למען העסקה ישירה של עובדי קבלן במגזר הציבורי. אבי כהן
הפגנה נגד העסקת עובדי קבלן, בשבוע שעבר/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully