וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרך הקמצנים בנתב"ג": המבצע נגד הנהגים שלא משלמים על חניון

17.7.2015 / 8:11

הכניסה לטרמינל 3 זכתה לשם המביך בעקבות התנהגותם של ישראלים רבים, שמעדיפים להמתין ליקיריהם בנתיב הנסיעה ולא לשלם 18 שקלים על חנייה, ואין סוף לתירוצים. "אמר 'אני אוסף נכה', אבל נתן לו ללכת מאות מטרים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ליאור קירשנר

הקיץ מביא איתו לא מעט חופשות עבור הישראלים, ובנתב"ג החליטו להיערך לבואו של "הישראלי המכוער": בעוד ברחבי העולם הוא הצליח לעורר עניין בדחיפות בתורים, בגניבת ברזים ממלונות בטורקיה ובהתפרעות בטיסות, בישראל הוא כבש את טרמינל 3 והביא את משטרת נתב"ג לקרוא לנתיב המוביל לשער אליו, "דרך הקמצנים". ההסבר לכך נעוץ בעובדה שמקבלי הפנים הרבים שמגיעים על מנת לחבק את קרוביהם עם הגעתם לישראל לא נכנסים לחניון בתשלום, אלא חונים את המכונית בנתיב הנסיעה הסמוך לו – וממתינים.

במשטרת נתב"ג החליטו להילחם בתופעה הפושה לאחר שבקיץ האחרון נשבר שיא במספר הנוסעים בנמל התעופה, ויצאו אתמול למבצע אכיפה נרחב שמהצד, נראה כמו משחק של חתול ועכבר. מדובר בחניון שעולה 18 שקלים לשעה, אולם הנהגים מעדיפים לחסוך את הכסף ולהמתין בחוץ. "זו סכנה של ממש, הם חוסמים נתיב נסיעה, חלקם חוסמים גם את נתיב הנסיעה של האוטובוסים", הסבירה מפקדת משטרת נתב"ג, ניצב-משנה סיגל בר צבי, שהורתה על מבצע האכיפה.

"הבת שלי תיכף נוחתת": התירוצים של הנהגים שנתפסו חונים באדום לבן בנתב"ג. יותם רונן
"הצבנו שילוט, הצבנו תמרורים, זה לא מרתיע את הנהגים". מבצע האכיפה/יותם רונן

אחד אחרי השני נעצרו כלי הרכב ב"דרך הקמצנים" על ידי רב-סמל בכיר רן שולץ ורב-סמל בכיר מיכה ג'ראד, שהיו אמונים על האכיפה. השוטרים ניסו להגיע לכמה שיותר נהגים שעברו על חוקי התנועה במקום, בעודם רכובים על אופנועים. "הצבנו שילוט שאוסר עצירה, הצבנו תמרורים וציינו שעצירה במקום מובילה לקנס מוגדל, אבל זה לא מרתיע את הנהגים", סיפר רס"ב ג'ראד.

הנהגים, מצידם, מנסים לחמוק מדוח של 500 שקלים בתחנונים ובתואנות למיניהן. "התירוצים היו מגוונים", סיפר רס"ב שולץ. "מישהו אמר: 'אין לי כסף לחנייה', אבל הוא נוהג ברכב יוקרה. אחר, אמר שהוא אוסף נכה, אבל נתן לו משום מה ללכת מאות מטרים".

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully