וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהסכמת הפרקליטות: העליון דחה ביצוע עונש המאסר לאולמרט בטלנסקי

8.7.2015 / 12:15

בית המשפט אישר היום את בקשת ראש הממשלה לשעבר לעיכוב ביצוע עונש שמונת חודשי המאסר שנגזרו עליו בפרשת טלנסקי. זאת לאחר שאולמרט ערער בטענה כי אחת מהשופטות שהרשיעו אותו הייתה מוטה בעניינו. דיווח לאולפן וואלה!NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון אישר היום (רביעי) את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לעיכוב ביצוע העונש שנגזר עליו בפרשת טלנסקי העומד על שמונה חודשי מאסר. בית המשפט קיבל את הבקשה לאחר שהפרקליטות לא הביעה התנגדות לכך. מועד ריצוי העונש שנקבע היה מחר, אולם עתה הוא נדחה לתאריך לא ידוע. אולמרט ערער על תחילת ריצוי עונשו בטענה כי אחת מהשופטות שהרשיעו אותו הייתה מוטה בעניינו.

אולמרט הורשע בעבירות של הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בתיק טלנסקי, לאחר שכבר זוכה ממנו. התיק נפתח מחדש לאחר ההקלטות שהעבירה שולה זקן לפרקליטות, ששתקה והגנה על אולמרט במשפט הקודם, זאת במסגרת הסכם עדת המדינה בתיק הולילנד. זקן הספיקה מאז לרצות את הזמן שנגזר עליה ולהשתחרר לאחר ריצוי שני שלישים מהעונש בשל הנהגותה הטובה.

הקלטותיה ועדותה סייעו לפרקליטות לבסס את האישום על כך שאולמרט קיבל מאות אלפי דולרים שלא כדין מאיש העסקים היהודי-אמריקני משה טלנסקי, בזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת. בתמורה, סייע אולמרט לטלנסקי בקשרים עם אנשי עסקים בכירים בתחום הנדל"ן תוך ניגוד עניינים.

לקריאה נוספת
אולמרט ערער על העונש בתיק טלנסקי: "פעולה בתחום האפור"
האם המדינה תבקש להחמיר את העונש של אולמרט ב"מרכז ההשקעות"?

אהוד אולמרט, בית משפט העליון ירושלים, 8 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
אולמרט בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

אולמרט ערער השבוע לבית המשפט על הרשעתו בטענות שונות, בהן העובדה כי השופטת השלישית בהרכב, שלא ישבה בהרכב המקורי שזיכה אותו, היתה כבר "נעולה בדעתה" - זאת בשל דבריה בהכרעת הדין כי הייתה מרשיעה אותו כבר בסיבוב הראשון. עוד טען אולמרט, המיוצג ע"י עורכי הדין אלי זהר ואייל רוזובסקי, כי שתיקתו במהלך המשפט ובחירתו שלא להעיד אינה אמורה לשמש כנגדו כפי שקורה לרוב (שתיקת נאשם מחזקת את הראיות הקיימות נגדו, ג"ג). זאת, לדבריו, בשל הנסיבות המיוחדות של התיק.

בנוסף לפרשת טלנסקי, מחכה אולמרט להחלטת השופטים בערעור בתיק הולילנד שם נגזרו עליו שש שנים, כשעונשו עוכב עד לקבלת פסק דין. כמו כן, ביום שני הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי בפרשת מרכז ההשקעות, שבה הורשע אולמרט בהפרת אמונים אולם לא נגזר עליו עונש מאסר, היא מבקשת להחמיר את העונש למאסר נוסף.

(עדכון ראשון: 7:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully