וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במשטרה: "למה רק עכשיו נזכרו במח"ש לנקות את ברכה?"

6.7.2015 / 7:30

בשבוע שקדם להתאבדותו פורסמו נגד ראש יאח"ה טענות לכך שמסר מידע מתוך חקירות שניהל. רק לאחר מותו פרסם משרד המשפטים הודעה כי הבדיקה לא העלתה ממצאים פליליים. "למה לא תדרכו שלא היה כלום?". דיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

קצינים בכירים במשטרה העבירו אמש (ראשון) ביקורת על כך שמשרד המשפטים והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פרסמו הודעות שניקו את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) תת-ניצב אפרים ברכה מהטענות שהופנו כלפיו רק לאחר שם קץ לחייו. "למה רק עכשיו נזכרו להוציא הודעת הבהרה על כל ההכפשות של יואב יצחק?", תהו הקצינים.

ברכה, בן 55, נמצא אתמול בבוקר ירוי במכוניתו, בסמוך לביתו שבמודיעין, בתום תקופה לא קלה שעברה עליו. בשבוע האחרון, פרסם יואב יצחק באתר News1 כי עיתונאי "מעריב" אבירם זינו הגיע ביוזמתו למח"ש ומסר התכתבות שלו עם תנ"צ ברכה, שבה מסר לו לכאורה מידע על פרשת מעונות ראש הממשלה וחקירה פלילית נגד שרה נתניהו, דבר שהתברר כלא נכון. האתר כינה את ברכה "מסוכן לציבור", אף שמח"ש כלל לא זימנה את ברכה לחקירה, ובמחלקה טוענים כי הבדיקה לא העלתה ממצאים פליליים כלל.

עוד בוואלה חדשות:
מ-512 ועד תיק פישר: מה יעלה בגורל החקירות הרגישות שהשאיר ברכה?
72 שעות לפני התאבדותו, ברכה הודה: "כבר לא יכול יותר"
ברכה למקורביו לפני מותו: "בגלל הסמסים ישעו אותי"

מודעות אבל על ביתו של תת ניצב אפרים ברכה, יולי 2015. דוד קורן
מודעות אבל על קיר ביתו של ברכה במודיעין, היום/דוד קורן

עם פרסום טענותיו של יצחק בנוגע לבדיקה הסמויה לכאורה של מח"ש, פורסמה הודעה סטנדרטית, הדומה להודעות שמפרסמת מח"ש בנוגע למרבית חקירותיה והותירה את עננת החשדות מעל לראשו של ברכה. "על פי מדיניות מח"ש כגוף חוקר, מח"ש לא מתייחסת לשאלות הנוגעות לבדיקות או חקירות, אלא מקום שבו מתנהלים הליכים גלויים", נכתב בהודעה. "זאת מטעמים ברורים, גם כאשר השאילתא היא מופרכת לחלוטין ואין בה שמץ של אמת, ויודגש כי אין באמירה כללית זו משום התייחסות לשאילתא הספציפית בהתאם למדיניות הנוהגת במח"ש".

במקביל לניסיונות של גורמים במשטרה לברר בעקבות אותה ההודעה אם אכן מתנהלת חקירה פלילית נגד ברכה, החלה לרחף סביבו עננה כפי שקרה לקצינים בכירים נוספים שמח"ש בדקה חומרים הנוגעים להתנהלותם ונחקרו לבסוף, בהם הניצבים ברונו שטיין או חגי דותן. "אם יודעים שאין בחומרי החקירה שום דבר, מדוע הם לא פשוט מתדרכים עיתונאים שאין פה כלום?", תהו הגורמים במשטרה. "מדוע מוציאים הודעות מעומעמות שיכולות להתפרש כי יש משהו בדברים שמפרסמים?".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ניצב בנצי סאו לביתו של אפרים ברכה, מודיעין. יולי 2015. יותם רונן
"מדוע לא פשוט מתדרכים עיתונאים שאין פה כלום?". ניצב בנצי סאו מגיע לבית משפחת ברכה במודיעין, אתמול/יותם רונן

לטענות הנשמעות בצמרת המשטרה נוספת העובדה שלא פורסמה הודעה על ניקוי שמו של ברכה עם ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ביום חמישי האחרון לגנוז באופן סופי את החקירה נגדו. הפרסומים על המסרונים שהציג העיתונאי אבירם זינו לחוקרי מח"ש, לצד השתיקה הרועמת מצד המחלקה, גרמו לברכה לחשוש כי הוא יזומן לחקירה ואף אולי יושעה מתפקידו. "אולי מדיניות מח"ש בנוגע לשיטות הפעולה והתגובות צריכה להשתנות, בעיקר כדי להפיג את אותן העננות שמרחפות סביב קציני משטרה חפים מפשע שסובלים משמועות ומהכפשות", סיכם אחד הקצינים הבכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully