וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה בת 38 שהוכשה על ידי נחש בטיול משפחתי בגליל העליון

האישה, תושבת הצפון שטיילה באזור הירדן הררי, נפגעה באורח קשה והועברה לטיפול בבית החולים זיו שבצפת. היא מתה מוות מוחי בשבת ומותה נקבע היום. מנהל המחלקה לטיפול נמרץ: "מקרה נדיר"

עריכה: יאיר דניאל

בת 38 תושבת הצפון מתה היום (רביעי) לאחר שהוכשה על ידי נחש במהלך טיול משפחתי בגליל העליון ביום שבת האחרון. האישה, שהוכשה באזור הירדן ההררי, נפגעה באורח קשה והועברה לטיפול בבית חולים זיו שבצפת, שם אובחנה כסובלת מקריש דם ומתה מוות מוחי עוד באותו היום. מבית החולים נמסר עם היוודע מותה היום כי המוסד הרפואי משתתף בצער המשפחה.

פרמדיק מגן דוד אדום אורן נאמן, שסייע בפינויה, סיפר על הטיפול בה לפני ארבעה ימים. "היו עליה סימני הכשה בגפיים התחתונות. היא הייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מכאבים. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל תרופות ופינינו אותה תוך כדי טיפול, כשמצבה קשה ולא יציב".

לקריאה נוספת:
סערת הפרידה מהמפכ"ל: נעשתה פנייה למבקר לבדוק הוצאות המסיבה
מתקפת הטרור בסיני נמשכת; צה"ל העלה כוננות באזור הגבול
גרמניה מבהירה: המו"מ עם יוון לא יתחדש עד אחרי משאל העם

נחש הצפע שהכיש את מאורי רצון כפי שהובא לחדר המיון בהלל יפה. מאי 2014. באדיבות ביה"ח הלל יפה,
האישה הוכשה על ידי נחש במהלך טיול בצפון/באדיבות ביה"ח הלל יפה

ד"ר יצחק קויפמן, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי זיו, מסר כי הסיכוי למות מהכשת נחש הוא מאוד נמוך. "בכל מקרה של הכשת נחש, הכי חשוב לפנות את הנפגע מידית לחדר המיון הקרוב על מנת להעניק לו טיפול רפואי מתאים ובמהירות", אמר ד"ר קויפמן.

רופאי המרכז הרפואי זיו מזהירים את המטיילים בחורשות הטבע ומסבירים כי הארס של נחש הצפע, הנפוץ באזור, משפיע באופן קשה על מערכת העצבים ושרירי הגוף וגורם להרס כדוריות דם אדומות. הרופאים ממליצים שלא לטייל ברגלים חשופות, ולא להכניס ידיים מתחת לסלעים או לעשבייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בית החולים זיו בצפת לשם פונו פצועי התאונה הקטלנית באיילת השחר. מאי 2013. אדריאן הרבשטיין
יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית. בית החולים זיו בצפת/אדריאן הרבשטיין

במקרה של הכשה, הסימנים המקומיים הראשונים יהיו כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיש לשים לב אליהם, הם בחילה, הקאה, שלשול, חולשה, ירידת לחץ דם, שינוי הכרתי ותחושת נימול. במקרה של הכשת נחש יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי, לנסות להרגיעו, לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים. בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, למצוץ את הדם במקום ההכשה, לקשור את הגפה, או להניח קרח ישירות על מקום ההכשה. אין לקחת משכך כאבים או לבצע חסימת עורקים ובשום פנים ואופן אסור לרוץ, או לשתות שתייה חריפה.

הרופאים הוסיפו כי חומרת ההכשה תלויה בסוג ובגודל הנחש, בגיל ובגודל הנפגע, בזמן שחלף מאז ההכשה ובאופי ההכשה. חשוב ביותר לנסות לזהות איזה נחש הכיש את הנפגע, מה צבעו ומאפייניו, היות והנתונים הללו יסייע בטיפול בנפגע.

  • עוד באותו נושא:
  • הכשת נחש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully