וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק הפועלים ביקש להרחיק פעילים; צפו בקבלת הפנים בביהמ"ש

24.6.2015 / 0:49

כ-40 פעילים חברתיים ארבו לציון קינן מחוץ לבית משפט השלום בתל אביב, אליו הגיע לצורך דיון בבקשת צו הרחקה לעו"ד ברק כהן וקבוצת המחאה "באים לבנקאים": "הכסף שלך שלנו". פרקליטו: "חשש כבד לחייו"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

כ-40 פעילים חברתיים ארבו אתמול (שלישי) למנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, מחוץ לבית משפט השלום בתל אביב, אליו הגיע עם עורך דינו וכשהוא מלווה במאבטחים, לצורך דיון בבקשת צו הרחקה לעו"ד ברק כהן וקבוצת המחאה "באים לבנקאים". הפעילים הרבים ליוו את כניסתו לאולם הדיונים תוך שהם קוראים לעברו קריאות גנאי כגון "גנב", ו"בוז". החלטת בית המשפט בנוגע לבקשתו של קינן תתקבל בימים הקרובים.

עוד בוואלה!NEWS:
"עונת הציד החלה": תגובות זועמות להחלטת השר אריאל
"היחסים מתחממים": מצרים פתחה את מעבר רפיח בפעם השלישית החודש
דוח תלונות החיילים: מפקד שכנע חיילת אובדנית לשמור עם נשק

מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן בחתונה של עופר עיני, 19 בספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"יסתיים בפגיעה בנפש". ציון קינן/ראובן קסטרו

בתצהיר שהוגש לבית המשפט הסביר קינן כי עו"ד כהן מטריד אותו ואת בני משפחתו מזה תקופה ארוכה, מתנכל, מציק ומסית נגדם, וקרא לשים קץ למסכת ההצקות וההטרדות ולהשיב לו ולבני משפחתו את שלוות חייהם. עוד הצהיר עורך דינו ערן שמעוני, כי ישנו "חשש כבד לחייו אם יימשכו מעשי ההטרדה".

טרם כניסתו של קינן, אמר כהן לוואלה!NEWS כי "כל יושבי הארץ מכנים אותם (מנכ"לי הבנקים, ד"י) 'גנבים', הוא לא רוצה לשמוע את עצם הקריאה 'גנבים' במקומות פומביים ובבתי קפה ומסעדות. תראו כמה אנשים הגיעו לכאן שחושבים ככה, שרוצים להביע את מחאתם שמדובר בגנב". עוד הוא הוסיף כי "יש בעייתיות עם השופטים, היא (שופטת בית משפט השלום בתל אביב, אפרת בוסאני , ד"י) עבדה מול הבנק במחלקת האשראי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עו"ד ברק כהן, יוזם מחאת באים לבנקאים, בית משפט השלום ת"א. יוני 2015. מגד גוזני
"מאבק פוליטי לגיטימי". עו"ד ברק כהן/מגד גוזני

בדיון בבית המשפט הצהיר בא כוחו של קינן כי הבקשה לצו ההרחקה מבוססת על סרטונים של "באים לבנקאים" וכן, על בסיס שתי החלטות של בתי המשפט בתל אביב שמנתחות את דפוס התנהגותו של המשיב (ברק כהן, ד"י). "מדובר בהטרדה מאיימת, יש מסכת של הטרדות, הצקות והסתה שתסתיים בפגיעה בנפש", אמר עו"ד שמעוני. לדבריו, התקבל איום לפיו בכוונתו של כהן להגיע לחתונת בנו של קינן ולהרוס את השמחה.

ברק טען בפני בית המשפט כי הוא מייצג את קולם של כל אזרחי הארץ שנפגעים מהפעילות הבנקאית של קינן. "אני עומד כאן אחד, ויחד איתי שמונה מיליון בני אדם יושבי הארץ", אמר. "כל מנהלי הבנקים צריכים כל יום להגיד תודה שמי שמנהל נגדם מאבק אזרחי זה אני ולא אנשים אחרים, אני מכיר את הדין, מחויב לו, מעולם לא הייתי מעורב באלימות. אני העמדתי מודל למאבק לא אלים שעולה בקנה אחד עם הדין, לא רק במאבק מול המערכת הבנקאית".

עוד הסביר כהן כי המאבק שאותו הוא מנהל מול המערכת הבנקאית הוא מאבק פוליטי לגיטימי. "לקרוא 'בוז' ולקרוא בשמות כמו אלה שאני מכנה, זה בתחום הלגיטימי", אמר. "אני קיבלתי החלטה לצאת במאבק פוליטי, לצאת במאבק כמו מקבלי ההחלטות. אני עומד במאבק הזה מול מערכת המשפט, המשטרה, המערכת הבנקאית - בזירה הזאת אני ניצחתי. האווירה הציבורית לא קשורה לדברים שיוצאים מפי, יש אווירה ציבורית שהיא תולדה של הפעילות של המערכת הבנקאית ואני מביע את קולם. הרגשות שהוא (ציון קינן, ד"י) מייחס לי קיימים גם בלי הפעילות שלי". כהן הצהיר כי הוא מתכוון להמשיך במאבק כמתוכנן.

"אבא שלך גנב"

שיאו של הדיון התרחש כאשר מנכ"ל בנק הפועלים טען בפני בית המשפט כי בקשתו מבוססת על הסתה והטרדה מאיימת. "אני כאן לאחר כמה חודשים שהבלגתי, אני 37 שנים בבנק ראיתי אירועים למיניהם, אבל כאשר עו"ד ברק מגיע לבית העסק של הבן שלי ומכריז 'אבא שלך גנב', הזעיקו לשם את המשטרה. הגעתי לכאן לא בגללי, אלא בגלל משפחתי והילדים", הסביר. על השאלה מדוע רק עכשיו הגיש את הבקשה, השיב כי חשב שלאחר חודשיים מישהו יתעשת אך המעשים רק הלכו והתגברו.

מנכ"ל בנק לאומי, רקפת רוסקו עמינח, בית משפט השלום ת"א. יוני 2015. מגד גוזני
מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח בבית המשפט, בשבוע שעבר/מגד גוזני

ביום שישי האחרון אישר בית משפט השלום בתל אביב את בקשתה של מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח להוציא צו הרחקה לחצי שנה לעורך הדין כהן, שמוביל את מחאת "באים לבנקאים", המתנהלת בחודשים האחרונים נגדה ונגד מנכ"לי בנקים אחרים. מלבד צו ההרחקה, קבע בית המשפט כי על כהן והאחרים לשאת בהוצאות בית המשפט של רוסק עמינח.

בתום דיון שהתנהל בדלתיים סגורות כדי להגן על בנותיה הקטינות של רוסק עמינח, קיבלה השופטת טל לוי את טענותיה שלפיהן התנהלות הפעילים כלפי הבנות מוגדרת "הטרדה מאיימת". בין היתר, כללה ההטרדה תליית כרוזים וחלוקת פליירים בבית הספר התיכון שבו הן לומדות, קריאת קריאות מטרידות לעברן ויוזמת הפגנה שמטרתה "להרוס" את מסיבת הסיום של בית הספר.

לפניות לכתב: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully