וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית שוברים שתיקה: "עושים שירות פטריוטי למדינת ישראל"

יולי נובק, מנכ"לית הארגון שזוכה לאחרונה לביקורת נוקבת בשל עדויות קשות שפרסם מפי חיילים שלחמו ב"צוק איתן", אמרה באולפן וואלה!NEWS: "הדיון בחו"ל ממילא מתנהל, אז כדאי שישמעו שיש עוד עמדות ישראליות"

צילום מסך

ארגון "שוברים שתיקה" נמצא לאחרונה תחת ביקורת קשה - זאת בעיקר מאז פרסם עדויות רבות של חיילים ולוחמים ממבצע "צוק איתן", שמהן עולה תמונה כי בלחימה ברצועת עזה פעלו הכוחות לעתים בניגוד לחוק הבינלאומי. בארגון טוענים שהם עושים זאת כדי ליצור שיח ציבורי ולהדגיש את "מחיר הכיבוש". סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אף יצאה נגד תערוכת הארגון שהוצגה בשוויץ, ומשרד החוץ הציב מולם את ארגון "האמת שלי", המביא עדויות שונות של חיילים, שמציגים זווית אחרת.

מנכ"לית הארגון יולי נובק התארחה באולפן וואלה!NEWS והגיבה על ההתקפות האחרונות: "העבודה שלנו מתבצעת בעיקר בארץ, אבל הדיון בחו"ל כבר ממילא מתנהל. מדינת ישראל משקיעה מליארדים כדי לנהל את הדיון ומוצגת עמדה ישראלית אחת בעד המשך הכיבוש וכניסה לעזה כל שנתיים". לדבריה, "אנחנו מצטרפים לדיון בתור ישראלים ומציגים עמדה יותר מורכבת. יש חיילים שאוהבים את המדינה ויש להם ביקורת על מה שקורה פה".

היא סיפרה כי הארגון שלח לוחמים מטעם הארגון לדבר על חוויית הלחימה שלהם. "לא יכול להיות שהקול היחיד יהיה קול שתומך בצורה עיוורת בכיבוש או קו שאומר: 'אלוהים נתן לנו את הארץ'". לדבריה, "הזמינו אותנו לשוויץ כי פרסמנו את חוברת העדויות של יותר מ-60 קצינים וחיילים שהגיעו אלינו וכולם עברו תהליך אימות מסיבי".

תמונות של לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה בשטחי הכינוס. במחנה
"הדיון בחו"ל כבר ממילא מתקיים, אנחנו מצטרפים לדיון בתור ישראלים ומציגים עמדה יותר מורכבת"/במחנה

נובק עוד אמרה כי "אין לי בעיה לעמוד ליד הדוברים של ארגון Stand With Us". לדבריה, "אין סתירה בין העדויות. הגיעו אלינו חבר'ה אחרי 'צוק איתן' ואמרו שהוראות הפתיחה באש היו מופרעות לגמרי. אנחנו לא פציפיסטים, אבל תמיד ידענו מה הגבולות המוסריים שלנו. לי יש בעיה התנהגות צה"ל. ולכן, מבחינתי, זה השירות הכי טוב שישראלי פטריוטי יכול לעשות לישראל. המציאות היא יותר מורכבת מאוסף של אנשים שסוגדים למילה ביטחון. יש פה חיילים שאוהבים את המדינה ועדיין יש לנו גבולות".

מארגון ה"האמת שלי" נמסר בתגובה: "אנו רוצים לברך את עובדי 'שוברים שתיקה' על חזרתם לארץ, מקום שבו הם מתיימרים לקיים דיון עם הציבור בישראל. מטריד מאוד שבחודש האחרון הסגל בכיר של הארגון ביקר בחמש מדינות שונות תוך ניצול האתגרים אשר אנו, הלוחמים, עומדים מולם מדי יום. 'שוברים שתיקה', הממומנים על ידי מגוון ממשלות אירופיות, משרתים את הקמפיין האנטי-ישראלי, מפעילים במכוון לובי באיחוד האירופי ובאו"ם וכך מדירים חלקים נרחבים מהציבור הישראלי ומלוחמי צה"ל מהדיון.

לצערנו, ארגון זה מתחמק פעם אחר פעם מהשאלות הקשות שאותו מציג הציבור בפניו. פעילי תנועת 'האמת שלי', המציגה מראה בפני פעילות 'שוברים שתיקה' במסגרת חופש הביטוי, עושים הכל בהתנדבות ומתוך רצון כן לקדם ולשפר את השיח על מוסריות הצבא בשיתוף צה"ל והציבור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully