וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השווה בין "נאום הבהמות" להתבטאויות הרב עובדיה - והתנצל

15.6.2015 / 14:50

הרב ד"ר בני לאו התייחס לנאומו של השחקן עודד קוטלר והשווה אותו ל"קללות והנאצות" של הרב עובדיה יוסף. ההשוואה עוררה סערה והוא מיהר להתנצל: דברי קוטלר תוכננו בקפידה

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: גדי וינסטוק

השווה בין "נאום הבהמות" להתבטאויותיו של הרב עובדיה יוסף – והתנצל. הרב ד"ר בני לאו התייחס היום (שני) לנאומו של השחקן עודד קוטלר אמש בכנס החירום של אמני ישראל נגד מדיניות משרדי התרבות והחינוך, והשווה אותו "לקללות והנאצות" של הרב עובדיה יוסף. ההשוואה עוררה זעם, גררה תגובות חריפות והרב לאו מיהר להתנצל.

"עם או בלי 'להבדיל', מחשבתי נדדה אל מעידות הלשון של הרב עובדיה יוסף ז"ל", כתב לאו בחשבון הפייסבוק שלו. "כל כך הרבה כתב ביופי ובכל זאת זוכרים לו את הקללות והנאצות שנפלטו מפיו בדרשות העממיות".

הרב לאו, מחבר "ממרן עד מרן", ספר על הרב עובדיה שהתבסס על עבודת הדוקטורט שלו הוסיף: "כשאתה עודד קוטלר שמשחק את התפקיד הראשי ב'גבירתי הנאווה' המילים שלך נשמעות כמו שירה. כשאתה מדבר באופן ספונטני בקרב חברים שלך יוצאות ממך מילים אחרות, החבויות בתהום הנפש על גווניה השונים".

לדברי הרב לאו, "אנשי תרבות ורוח קרוצים מגוף ונפש כשאר האדם. חכמינו שהכירו בגבולות האדם הציעו לנו להיות גיבורים על עצמנו ולכבוש את תהומות הנפש כדי שלא נזהם את הסביבה".

מי אתה, הרב בני לאו?. עומר מירון
מיהר להתנצל. הרב ד"ר בני לאו/עומר מירון

דבריו עוררו סערה. באתרים החרדים כינו את ההשוואה "מחוצפת" ו"מקוממות" וברשתות החברתיות גולשים רבים תקפו את הרב לאו על כך. הרב לאו מיהר לתקן את דבריו והסביר שקיבל תגובות רבות ש"מחייבות אותי להתנצל ולהבהיר".

הוא כתב: "חזרתי להתבונן בנאום של קוטלר וכאבתי לראות שהוא קרא את הדברים מן הכתב. מה שאומר שהגידוף והעלבון באו לא מאיזו התפרצות של רגש גואה אלא תוכננו בקפידה". הרב לאו הסביר כי התבטאויותיו של הרב עובדיה מעולם "לא נאמרו מהכתב" והוסיף: "לכן, אין מקום להשוואה שעשיתי ואני מתנצל על כך".

דבריו של קוטלר נאמרו אתמול במהלך כינוס של מאות אנשי רוח ואמנים שנערך במחסן 2 בנמל יפו, שנערך כדי להביע את מורת רוחם ודאגתם ממדיניות משרדי התרבות והחינוך. "דמייני גברת רגב את עולמנו, את עולמך, ללא ספרות ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאינו מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב", אמר קוטלר לקול מחיאות כפיים

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully