וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: "בתוך שבועיים - כתבי אישום ראשונים בפרשה 512"

גורם בכיר במשטרה אמר כי "יש ראיות טובות וחזקות לגבי חלק מהפרשיות הנחקרות בפרשה הגדולה". זאת, לאחר שהחוקרים הצליחו לפענח, לטענתם, שני ניסיונות חיסול של רוזנשטיין בידי אנשי אברג'יל. היום נודע לוואלה!NEWS כי גויסו עוד שני עדי מדינה מארגונו של אברג'יל

צילום: מור שאולי, יותם רונן, דוד קורן; גדי וינסטוק

(המפכ"ל דנינו, ביום חמישי: פרשה 512 תסתיים בתוצאות משמעותיות)

"בתוך שבועיים יוגשו כתבי אישום ראשונים בפרשה 512", כך העריך הערב (ראשון) גורם בכיר במשטרה. "יש ראיות טובות וחזקות לגבי חלק מהפרשות הנחקרות בפרשה הגדולה", הוסיף. מחר תבקש המשטרה, לאחר התייעצות עם הפרקליטות, להאריך את מעצרם של חלק מהחשודים. "ישנן השלמות חקירה שהנחתה הפרקליטות לערוך, אבל אנחנו בהחלט במקום אופטימי", סיכם.


פרשה 512 - עוד כותרות:
התפתחות דרמטית בפרשה 512: עבריין בכיר גויס כעד מדינה
חסין לעד המדינה: "אני מתחנן, יש לי שלושה ילדים, תגיד את האמת"
ראש ארגון הפשיעה אסי אבוטבול הודיע: אפתח בשביתת רעב בכלא

יצחק אברג'יל, הארכת מעצר בית משפט השלום ראשל"צ, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
יצחק אברג'יל/מגד גוזני

במשטרה מעריכים כי חקירת הפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, שבו נרצחו שלושה אזרחים ו-40 נפצעו במהלך ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין, ופיצוץ מכונית בגני התערוכה במהלך נסיון חיסול של רוזנשטיין, פוצוחו. החקירה המנוהלת בימ"ר תל אביב במסגרת הפרשה זכתה בימים האחרונים להתפתחות משמעותית והחוקרים הצליחו לצייר את כל רשימת המעורבים באירועים - מי תכנן, מי הרכיב את המטענים, כיצד שונעו המטענים ועוד.

בשני האירועים, מדובר היה במטענים רבי עוצמה שהופעלו באמצעות מנגנון בשלט רחוק. במסגרת החקירה, נערך למרכיב המטענים מסדר לזיהוי נדרש, כדי לחזק את עדותו כעד מרכזי. על השולחן הונחו כמה סוגי שלטים זהים והוא נדרש להצביע על השלט שהיה בזירה. במקביל, המטען הונח באריזה מיוחדת, שאת זהותה ידע קומץ חוקרים בימ"ר תל אביב שחקרו את הפיצוץ ביהודה הלוי. כמה מהנחקרים ועדי המדינה בפרשה הצביעו על האריזה הייחודית וחשפו בפני החוקרים את הפח"מ (פעולת חקירה מוכמנת, א"א).

"בשנת 2004 היינו קרובים להגשת כתב אישום באירועים הללו אבל היה חסר לנו דבר מה נוסף, חלקי ראיה", הסביר גורם במשטרה. "היום אני יכול לומר שאספנו יותר מעוד ראיה ומעבר לכך אני מניח שאנחנו יודעים להצביע ולקשור את כל מי שהיה חלק מהתכנון והביצוע של הפיגועים הפליליים הללו. התיקים הללו הם בהחלט מפוענחים. יש לבצע עוד כמה השלמות חקירה קטנות אבל אני אופטימי במיוחד".

זאב רוזנשטיין בדיון בבית המשפט בנצרת, ינואר 2011. משה אסרף, ג'יליס
זאב רוזנשטיין/ג'יליס, משה אסרף

היום נודע לוואלה!NEWS כי המשטרה גייסה עוד שני עבריינים בכירים מארגונו של יצחק אברג'יל כעדי מדינה. הם התעמתו מול חיילים אחרים מהארגון. בסך הכול עומד עתה מספר עדי המדינה על חמישה.

רק ביום חמישי האחרון נודע כי המשטרה הצליחה לשכנע את אחד מהעבריינים הבכירים ביותר בפרשה להעיד נגד חבריו ולהפוך לעד מדינה נוסף. מדובר בעבריין בכיר, שהוא חלק מהמעגל הקרוב ביותר לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל ושל אבי רוחן. העבריין הבכיר נעצר בגל המעצרים הראשון.

מחר: השלב המכריע בפרשה

במשטרה מייחסים לאברג'יל מעורבות בכמה מקרי רצח וניסיונות חיסול. בין השאר, לוואלה!NEWS נודע כי בידי המשטרה ישנה הקלטה שבוצעה באמצעות האזנת סתר, שבה נשמע אברג'יל אומר בקולו את את שמותיהם של האנשים שהגיעו למפגש הדרמטי בבריסל, בטרם ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003.

כמו כן, קיים חשד לכך שאברג'יל היה מעורב גם בניסיון החיסול של אסי אבוטבול בבית מלון פראג ב-2004. על פי החשד, המתבסס על דברי עד המדינה המרכזי בפרשה, אברג'יל שיתף פעולה עם ראש ארגון הפשיעה מנתניה ריקו שירזי ועם אנשיו באירוע שבו הושלך רימון לעבר אבוטבול ונפצעו 18 עוברי אורח. נוסף על כך, חשוד אברג'יל במעורבות ברצח של העבריין גיא יחזקאל, בן 28 מקריית מלאכי, שגופתו נמצאה בגרמניה ב-2003.

מחר, לאחר כמעט חודש שבו האריך בית המשפט את מעצרם של כמה מן החשודים המרכזיים, שחלקם מיוצג על ידי עורכי הדין שחר חצרוני ותמיר סננס, המשטרה תגיע לשלב המכריע בפרשה. המשטרה תתבקש לתת את דעתה אם להגיש הצהרת תובע בתיקים שבהם היא סבורה שיש אפשרות להעמיד לדין. במשטרה הביעו סיפוק לנוכח חומר הראיות שהצטבר בתיק ולאור העבודה שנעשתה.

(עדכון ראשון: 14:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully