וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשה 512: ראש ארגון פשיעה נעצר בנתב"ג ונלקח לחקירה

24.5.2015 / 17:57

עבריין בכיר נעצר במסגרת הפרשה שמזעזעת את עולם הפשע, בשעה שביקש לצאת מהארץ. הוא חשוד שהיה מעורב בניסיון רצח של ראש ארגון פשיעה בנתניה. עורך דינו: "לא ניסה לברוח מהארץ"

כתבים: יוסי אלי, אבי אשכנזי; עורך: אביב אברמוביץ'; צילום: דוד קורן, אוריאל סיני – הארץ; עריכת וידאו: גדי וינסטוק, שניר דבוש

ראש ארגון פשיעה נעצר הבוקר (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון, בשעה שניסה לצאת מהארץ. החשוד, תושב מרכז הארץ, נעצר בחשד שהיה מעורב בניסיון רצח של ראש ארגון פשיעה בנתניה. הוא נחקר בשעה זו במשרדי יחידה להב 433 כחלק מחקירת פרשה 512, ומחר בבוקר אמור להתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון דיון לבקשת המשטרה בהארכת מעצרו ב-15 ימים. במשטרה מעריכים כי מעורבים נוספים בפרשה ייעצרו במהלך השבוע הקרוב.

"הלקוח שלי היה בדרך לחופשה בכרתים עם אשתו, הבנות שלו והנכדים, ולא ברור לי למה המשטרה מיהרה לעצור אותו כשהיא יודעת שהוא היה עם כרטיס חזרה לעוד יומיים. לא היה כאן ניסיון לברוח מהארץ", אמר עורך הדין משה יוחאי שמייצג את ראש ארגון הפשיעה. "הלקוח שלי בן 60 וכבר מזמן לא מעורב בפלילים. גם למשטרה ברור שהוא לא עוסק בכלום".

עוד בוואלה!NEWS
ריקו שירזי חשוד בניסיון החיסול של אסי אבוטבול ב-2004
קריסת אימפריית אברג'יל: כל המעורבים בפרשה החמורה
נפילת אברג'יל: כך נבנתה אימפריית האקסטזי העולמית

לטענתו, הוא ישוחרר בתוך זמן קצר. "נראה לי שבכל פרשת 512 ישנה תחרות סמויה בין עדי המדינה - מי יביא ראש בכיר יותר. לא נראה לי שיש למשטרה משהו ממשי". בנוגע לחשדות המשטרה לפיהן קשור החשוד לרצח ראש ארגון פשיעה מנתניה אמר עו"ד יוחאי: "הלקוח שלי מכחיש מכל וכל את המיוחס לו".

החשוד היה בדרך ליוון, ונעצר על ידי בלשי נתב"ג ולהב 433 דקות ספורות לפני המראת המטוס. ראש ארגון הפשיעה היה יעד לתשעה ניסיונות חיסול בעבר. האחרון שבהם היה לפני כשנתיים ברמת גן, כשמטען חבלה רב עוצמה הוצמד למכוניתו.

בבית המשפט. נעם כהן
החשוד בבית המשפט/נעם כהן

ביום שישי האריך בית משפט השלום בראשון לציון ב-13 ימים את מעצרו של העבריין ריקו שירזי מנתניה, החשוד בניסיון חיסול של העבריין אסי אבוטבול ב-2004. זאת, יום לאחר שבלשי היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות) עצרו את שירזי, יחד עם אנשים בכירים המשתייכים לארגונו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי החשד, כאשר שהה אסי אבוטבול בסמוך לבית הקזינו השייך לאביו המנוח, פליקס אבוטבול, בפראג, הגיעו אלמונים לכיוונו והשליכו לעברו רימון יד. 18 עוברי אורח שהיו במקום נפגעו מהפיצוץ, אך אבוטבול נותר בריא ושלם. ביום חמישי נגבתה מאבוטבול עדות בנוגע לניסיון לחסל אותו. במשטרה אף חושדים כי בניסיון החיסול השתתפו לפחות ארבעה מקורבים לשירזי. אף שמדובר בעבריינים המזוהים עם עמו, במשטרה חושדים כי אותם חיילים הם יוצאי ארגונו של יצחק אברג'יל, שספג את מרבית המעצרים בפרשה.

במסגרת פרשה 512, שנחשפה ביום שני האחרון, נעצרו יותר מ-50 חשודים, רובם בכירים בעולם הפשע הישראלי, כחלק מפענוח של כ-40 פרשות מ-12 השנים האחרונות. בין העצורים נמצאים גם האחים יצחק ומאיר אברג'יל. יצחק חשוד, בין השאר, ברצח, בניסיון רצח ובעבירות סמים. מאיר חשוד ברצח, בניסיון רצח, בחברות בארגון פשיעה, בסחר בסמים ובעבירות מרמה. כמו כן, נעצרו חשודים בקשירת קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין בשני מקרים שונים ב-2003, בחברות בארגוני פשיעה, במעורבות ביבוא ובסחר בסמים ברחבי העולם ובהלבנת הון ובעבירות מס.

(עדכון ראשון: 10:57)

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully