וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים ושמונה פצועים בתאונת דרכים בשפלה

התאונה הקטלנית אירעה בכביש 40 ליד מושב חצב, שבמועצה האזורית באר טוביה. ההרוגים הם שני פועלים זרים מתאילנד בשנות ה-30 לחייהם שנסעו ברכב מסחרי שהתנגש בטרקטור. מצבו של אחד הפצועים אנוש

צילום: דוברות מד"א, שי מכלוף; עריכה: מתן חדד

שני פועלים זרים מתאילנד בשנות ה-30 לחייהם נהרגו הבוקר (שלישי) בתאונת דרכים בין כלי רכב מסחרי לטרקטור בכביש 40, בסמוך למושב חצב שבשפלה. שישה פועלים נוספים שהיו בכלי הרכב המסחרי נפצעו בתאונה. אחד מהם באורח אנוש, אחד קשה, והיתר בינוני וקל. נהג המשאית, כבן 35, וילד בן שמונה שהיה עמו, נפצעו באורח קל. צוותי מד"א פינו את הפצועים לבתי החולים ברזילי באשקלון וקפלן ברחובות.

מחקירה ראשונית של אגף התנועה במשטרה עולה כי טרקטור שיצא משטח חקלאי במושב חצב וביקש לעלות על כביש 40 כשעליו תשעה פועלים זרים מתאילנד, נפגע על ידי משאית. כתוצאה מהתאונה נפגעו כל יושבי הטרקטור וכן נהג המשאית והנוסע בן השמונה שהיה עמו. צוותי מד"א קבעו את מותם של שניים מנוסעי הטרקטור.

עוד בוואלה! NEWS:
היום ייגזר דינו של הרב פינטו; חקירת ארביב עדיין מתנהלת
תרבות הדלפת הבגרויות: תופעה מגזרית או בעיה של כולנו?
פרקליטה שפרשה ממחוז תל אביב: "רות דוד התעללה בי"

תאונת דרכים בצומת חצב בשפלה. זק"א
זירת התאונה, הבוקר/זק"א

פרמדיק מד"א שמוליק הרטמן סיפר כי הגיע לזירה קשה מאוד. "על הכביש לרוחב ארבעת המסלולים היו מוטלים פצועים. שניים מהם, גברים כבני 30, היו ללא סימני חיים עם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד, ונאלצנו לקבוע את מותם במקום", סיפר הרטמן. "בסיוע כוחות גדולים של מד"א שהגיעו למקום הענקנו טיפול רפואי לשמונה פצועים נוספים, ובהם גבר כבן 30 שהיה מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה. לאחר שייצבנו את מצבו בשטח פינינו אותו לבית חולים תוך טיפול כשמצבו אנוש. גבר נוסף, כבן 30, שהיה בהכרה עם פגיעת ראש וחזה, הוגדר קשה, ופצוע נוסף עם פגיעת חזה הוגדר באורח בינוני. שאר הפצועים, ובהם ילד בן שמונה שהיה במשאית, נפצעו קל".

לדברי סגן ניצב רמי רז, מפקד זרוע המרכז של אגף התנועה, הטרקטור יצא סמוך לשעה 6:00. "היה בכוונתו ככל הנראה לחצות לכיוון השדות שנמצאים ממזרח למושב. כתוצאה מסיבה שאנחנו כרגע לא יודעים אותה בדיוק, הטרקטור נעצר במרכז הנתיב, במעבר בין הנתיבים, ומשאית שהגיעה בכביש 40 מצפון לדרום פגעה בעגלה שעליה ישבו הפועלים", אמר. "כתוצאה מכך כל הפועלים עפו מהעגלה ונזרקו במקומות שונים על הכביש.

"העגלה הזאת ככלל היא לא אמצעי להסעת נוסעים. זו לא הדרך להסיע אנשים", הוסיף רז. "אנחנו מכירים את התופעות האלה שמדי פעם מתרחשות, שמסיעים את הפועלים על העגלות בכדי לקצר זמנים ולחסוך את זמן הנסיעה, זה בניגוד לחוק. אנחנו רואים במקרה הזה, כמו בתאונות שראינו בפעם הקודמת, את מעורבות הגורם האנושי ואת ההשפעה המכרעת של הגורם האנושי על חומרת תאונות הדרכים האלה. הסעה של נוסעים בצורה לא מסודרת, חוסר של מיקוד ותשומת לב של נהגים, ייתכן שגם כאן הייתה בעיה של היסח דעת שגרם לזה שנהג המשאית ראה רק באיחור את העגלה שעומדת במרכז הנתיב".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תאונת דרכים בצומת חצב בשפלה. זק"א
תאונת דרכים בצומת חצב בשפלה/זק"א

אתמול גבו תאונות דרכים בכבישי הארץ את חייהם של שני בני אדם. אמש נהרג צעיר בן 30 בתאונה בכביש 6 ליד מחלף שורק לכיוון דרום, וצעיר כבן 25 נפצע באורח בינוני. כוחות מד"א שהגיעו למקום פינו את הפצוע לבית החולים ברזילי שבאשקלון כשהוא סובל מחבלות בגפיים.

בשעות הבוקר נהרג פאול משל, מתנדב במשטרת התנועה בן 66, מפגיעת כלי רכב במחלף גן רווה בכביש 4, מדרום לראשון לציון. בנו, עידו בן ה-22 שהתגייס רק לפני כמה ימים למשטרה, היה אמור להישבע באותו יום אמונים עם חבריו לקורס השוטרים הבסיסי. עם זאת, יום החג הזה הפך ליום קשה עבור השוטר הצעיר, כאשר מפקדיו מסרו לו את הבשורה המרה.

תאונת דרכים קטלנית בכביש 40 סמוך למושב חצב בשפלה, מאי 2015. שי מכלוף
תאונת דרכים קטלנית בכביש 40 סמוך למושב חצב בשפלה, מאי 2015/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully