וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לצמרת: כשרונאל פישר הציע לקשר ביני לבין המפכ"ל

10.5.2015 / 15:10

עורך הדין הנודע, החשוד שקיבל מידע מסווג מתוך חקירות, בנה לאורך השנים קשרים חזקים בצמרת המשטרה. הוא הציע את היאכטה שלו לחיפושים אחר רוז פיזם, התחבר לקצין שלו מסר מידע כמודיע משטרתי ואף נהג להתפאר בקרבתו לדנינו. "ניפגש אצלי ונסגור את העניין"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

(הארכת מעצרם של רונאל פישר וערן מלכה, בשבוע שעבר)

לפני שלוש שנים החליט מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, לנתק קשר מקצועי בין המשטרה לביני, בהיותי כתב הפלילים של עיתון מעריב. כמה ימים לאחר החלטתו של דנינו קיים אגף התנועה של המשטרה, אז בראשותו של ניצב ברונו שטיין, סיכום שנת עבודה. האירוע התקיים בקריה החקלאית בבית דגן. עו"ד רונאל פישר היה שם וזכה לעלות לבמה ולשאת דברים בשם קבוצה של מצליחנים, ובהם מנכ"לים של חברות היי-טק וראשי המשק ואקדמיה, שתרמו מניסיונם כדי לחזק את המשטרה ולייעץ לה במלחמה בתאונות הדרכים.

בהפסקה הוזמנו כל הנוכחים לבופה של מטעמי המטבח המשטרתי. בעת שעמדתי בבופה, נוצר מצב שאני והמפכ"ל עמדנו בסמוך זה לזה, כשגבינו מופנים זה לזה. אז הגיע עו"ד פישר, פנה אליי והציע לשמש מגשר ביני לבין דנינו. "אני חבר טוב שלו. בוא ניפגש אצלי. אתה תבוא, והוא יבוא, ונסגור את העניין", הציע פישר, כשברור לי שדנינו אמור לשמוע את עיקרי השיחה. במשך דקות התפאר פישר בקשר החם שלו עם המפכ"ל. פגישת הסולחה לא יצאה לפועל, בגלל הקרירות שלי, אך ייתכן שגם מסיבותיו של דנינו. לימים נודע לי גם על מקרה דומה, שבו פישר הציג את עצמו כמקורב למפכ"ל והציע לסייע בתיווך עמו.

פרשת רונאל פישר - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
דמות מפתח בחקירת רונאל פישר חזרה הבוקר לארץ
הרופא הבכיר שנעצר בפרשת פישר - מנהל מחלקה באברבנאל
"שיטת פישר": הכירו את החשודים המרכזיים בפרשת השוחד

הארכת מעצר לרונאל פישר בבית משפט השלום בירושלים. נועם מושקוביץ
"האדם החשוב ביותר במשולש ההפללה של רוזנשטיין". פישר/נועם מושקוביץ

אין ספק שפישר, הנחקר בימים אלה בחשד שקיבל מידע מסווג מתוך חקירות משטרה תמורת תשלום מצד לקוחותיו, סלל דרך יציבה לצמרת המשטרה והפרקליטות ורקם קשרים ששום עורך דין אחר לא יצר קודם לכן. איך כל זה התחיל? כדי לענות על השאלה הזאת יש ללכת אחורה ל-2004, לחקירה האסטרטגית שניהלה משטרת ישראל נגד היעד מספר אחת שלה אז – זאב רוזנשטיין. במסגרת החקירה, שנוהלה תחילה ביחידה המרכזית (ימ"ר) של תל אביב וזכתה לשם הקוד "מאזני צדק", הוכנסו לכלא באשמת סחר בסמים שני האחים דדוש, אנשיו הקרובים של רוזנשטיין. על השניים נגזרו 18 שנות מאסר.

עם מאסרם, הבינו במשטרה כי האחים יהיו מוכנים לדבר כדי לחתום על עסקה, וכי למעשה נפתח חלון הזדמנויות לשים את היד על רוזנשטיין. עם זאת, בשל העובדה שהם היו אסירים, המשטרה לא יכלה לנהל עמם מגע ישיר, אלא רק באמצעות פרקליטם. אז נכנס לתמונה עו"ד רונאל פישר. במשטרה כבר בנו את המתווה של החקירה – ארצות הברית, שבשטחה בוצעה העבירה, תיתן את חסותה לחקירה, הן בצד המשפטי והן בצד המבצעי, כלומר יכניסו את האחים דדוש לתכנית האמריקנית להגנת עדים.

"בשל הפרש השעות בין ישראל לארצות הברית, הדיונים התקיימו בכל יום בשעות הלילה המאוחרות בלשכתה של רות דוד, פרקליטת המחוז", סיפר אחד מקציני המשטרה שהיו שם. "אלה היו דיונים אינטנסיביים אל תוך הלילה, ורונאל היה למעשה האדם החשוב ביותר במשולש ההפללה של רוזנשטיין. הוא זה שהביא לנו את הראש שכל המשטרה השקיעה מאמץ לשים עליו יד. הוא יצג את הדדושים וסגר לנו את הקצוות בתיק".

"פישר זכה ליחס של אחד משלנו שאפשר לגנוב איתו סוסים"

אחרי הסגרתו של רוזנשטיין והכנסתו לכלא זכה פישר ליחס מיוחד בצמרת המשטרה והפרקליטות, "ליחס של אחד משלנו שאפשר לגנוב איתו סוסים", תיאר זאת קצין בכיר במשטרה. "לפישר יש אופי מאוד מיוחד. הוא איש חם, תמיד אומר לך 'הבית שלי הוא שלך', תמיד מציע עזרה". עדות לכך ניתן למצוא בימים של החיפושים אחר הילדה רוז פיזם ב-2008. חוקרי ימ"ר מרכז חיפשו את הילדה במי הירקון בעזרת כלים בסיסיים – סירת חסקה וכמה צוללנים מתנדבים. בשלב מסוים התקשר פישר לראש הימ"ר דאז, תת-ניצב אבי נוימן, והציע לו הצעה שאי אפשר לסרב לה: "קחו את היכטה שלי ותחפשו איתה את הילדה", הפציר פישר בקצין.

במשטרה החליטו לדחות את הצעתו של פישר, בין היתר מחשש שהיכטה תינזק. למרות זאת, המשיך פישר לחזק את קשריו עם צמרת אגף החקירות. כך, למשל, הוא ייצג את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה, והיה לסנגור המועדף על שוטרים שהסתבכו עם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) או בפלילים.

ערן מלכה, השוטר החשוד במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של עו"ד רונאל פישר, אפריל 2015. טלי מאייר
הפך לאחד האנשים הקרובים לפישר. ערן מלכה/טלי מאייר

לפחות במקרה אחד פישר גם שימש כמודיע משטרתי. בימים שבהם חקרו את עו"ד רועי בר, היועץ המשפטי החיצוני של עיריית ראשון לציון, וקבלני בניין שפעלו בראשון לציון וברחובות, בחשד שזכו להקלות תמורת שוחד במיזמי בנייה ושפעלו בניגוד אינטרסים, היה זה רב-פקד ערן מלכה קצין צעיר שזכה להערכה רבה בצמרת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית. הוא בדיוק השלים את החקירה נגד ראש עיריית קריית מלאכי, שהואשם לימים בעבירות של הטרדה מינית וסולק מתפקידו.

במשטרה החליטו כי מלכה יתחבר לפישר ויקבל ממנו מידע ומסמכים לצורך החקירה. אלא שבתוך זמן קצר הפך מלכה לאחד האנשים הקרובים לפישר. הם החלו לבלות יחד, נסעו יחד לגרמניה והפכו לחברים קרובים. כעת השניים מככבים באותה פרשה המטלטלת את צמרת המשטרה ואת מערכת המשפט. "אם תשאל אותי אם כאן נעצרת הפרשה, אני לא יודע. מצד שני, גם לא אופתע אם רונאל חדר עמוק יותר לצמרת המשטרה", אמר הבוקר קצין בכיר במשטרה המכיר היטב את המעורבים.

"פישר לא פעל בשם דנינו בשום שלב"

גורמים בכירים במשטרה אמרו כי אין אמת בטענותיו של פישר על כך שהוא מקורב לדנינו. "הוא לא חבר שלו. זו הייתה חלק מהשיטה שלו לנסות לקשור את עצמו לאנשים ולאישים, ואת זה אנחנו אומרים על סמך החקירה", אמרו הגורמים. "דנינו לא שלח אותו, והוא לא פעל בשמו בשום שלב".

מהמשטרה נמסר: "לא היה ולא נברא. אנו דוחים מכול וכול את הניסיון לקשור את עו"ד רונאל פישר למפכ"ל או למקורביו".

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully