וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחיתת חירום, סיגריה במטוס והליכה בחום: הסיוט של נוסעי ארקיע

16.4.2015 / 16:45

מטוס בואינג 757 שהיה בדרכו מנמל התעופה בן גוריון לאילת עם 265 נוסעים נאלץ לשוב על עקבותיו לאחר שהתגלתה תקלה במערכת המדפים. אלא שזו הייתה, לדברי הנוסעים, רק ההתחלה. "התייחסו אלינו בצורה מחפירה"

צילום: אילן ממן, עריכה: מתן חדד

מטוס בואינג 757 של חברת ארקיע, שהיה בדרכו היום (חמישי) מנמל התעופה בן גוריון לאילת ובו 265 נוסעים, נאלץ לשוב על עקבותיו ולבצע נחיתת חירום לאחר שהתגלתה תקלה במערכת המדפים. מדובר במערכת שאמורה לסייע בהליך ההעצירה של המטוס בשלבי הנחיתה האחרונים וזאת כדי למנוע לחץ על בלמי המטוס. הטייסים החליטו להחזיר את המטוס לנתב"ג בשל העובדה כי המסלול בנתב"ג ארוך יותר מאשר באילת. המטוס נחת כשבסמוך למסלול התפרסו ארבע כבאיות ושלושה אמבולנסים.

"היינו כבר מעל אילת כשהטייס הודיע לנו שיש לנו בעיה במערכת הספוילרים והמטוס חוזר לנתב"ג, אנשים היו לחוצים", סיפר הנוסע אילן ממן מראשון לציון, שהיה בטיסה עם אשתו חגית. "המתינו לנו אמבולנסים ורכבי פינוי על הקרקע". " זה היה מפחיד לראות מהחלון את כוחות החירום", הוסיף נוסע אחר

לקריאה נוספת:
"עזבו הכול ובאו": 800 בני אדם ליוו את הניצול שמת בערב יום השואה
בתה חזרה הביתה מהצהרון עם טלאי צהוב: "אנחנו מזועזעים"
"רטובים ומבוהלים": עשרות נהגים נתקעו בהצפות בירושלים

נוסעים בטיסת ארקיע לאילת אחרי הנחיתה בעקבות תקלה במטוס, 16 אפריל 2015. אילן ממן, מערכת וואלה! NEWS
הנוסעים המתוסכלים ממתינים לאחר נחיתת החירום/מערכת וואלה! NEWS, אילן ממן

מיד לאחר הנחיתה נדרשו הנוסעים לשבת במטוס כשטכנאי ארקיע בדקו את התקלה. בשלב זה, התפתח עימות בין אחד הנוסעים לצוות לאחר שהדליק סיגריה. בסופו של דבר, הנוסע הורד מהמטוס בליווי שוטרי נתב"ג.

אלא שהסיוט של הנוסעים לא הסתיים כאן. לדברי הנוסעים, הוא רק החל כאשר ארקיע החליטה שהמטוס ימריא מחדש דרומה וינחת הפעם בנמל התעופה בעובדה. בינתיים, חילקו הדיילים לנוסעים קרקרים ומים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נוסעים בטיסת ארקיע לאילת אחרי הנחיתה בעקבות תקלה במטוס, 16 אפריל 2015. אילן ממן, מערכת וואלה! NEWS
נוסעי הטיסה/מערכת וואלה! NEWS, אילן ממן

בסמוך לשעה 15:00 נחת המטוס בעובדה. כאילו שלא די במה שעברו כה, הנוסעים הורדו ממנו ונדרשו להוביל את המזוודות שלהם מהשטח האווירי של נמל התעופה לאוטובוסים בחום הכבד. " זה סיוט וגם סכנה של ממש", אמר בזעם אחד מהם. "התיחסו אלינו בצורה מחפירה".

מארקיע נמסר בתגובה: "עם המראת המטוס לאילת בשעות הבוקר, התגלתה תקלה שלא אפשרה את נחיתתו בשדה התעופה באילת. המטוס שב לנחיתה בנתב"ג וכעבור כשעתיים המריא שוב לנחיתה מתוכננת בעובדה. הנוסעים מועברים בשעה זו באוטובוסים לאילת שם תמתין להם הכבודה. יודגש כי המטוס בטוח לטיסה".

(עדכון ראשון: 13:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully