וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו הודה והורשע במתן שוחד לתת-ניצב ברכה

14.4.2015 / 8:58

יאשיהו פינטו הודה בסעיפים המיוחסים לו בכתב האישום המתוקן במסגרת פרשת הרב והניצב. בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אותו והוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ ל-15 יום. סנגוריו של פינטו אמרו כי הם שוקלים לזמן את הסופר אלי ויזל לעדות אופי. דיווח מאולפן וואלה

מערכת וואלה!

הרב יאשיהו פינטו הורשע הבוקר (שלישי) במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר תת-ניצב אפרים ברכה, בהצעת שוחד ובשיבוש מהלכי משפט. פרקליטיו של פינטו הקריאו בפניו את סעיפי כתב האישום המתוקן נגדו, והאחרון הודה בכל המיוחס לו. שופט בית המשפט עודד מודריק הרשיע את פינטו ונעתר לבקשת הפרקליטות, והוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ ל-15 יום, עד הדיון הבא בעניינו.

בתחילת דבריו ביקש הרב לדון במצבו הרפואי. עורכי דינו של פינטו ביקשו להציג ראיות נוספות במסגרת הטיעונים לעונש, אולם בסופו של דבר הדבר נשלל במסגרת הסכם עם הפרקליטות. פרקליטו של פינטו, עורך הדין איל רוזובסקי, אמר כי ההגנה שוקלת להביא את הסופר אלי ויזל כעד אופי מטעמו. באשר לצו עיכוב היציאה מן הארץ, אמר עו"ד רוזובסקי כי מרשו מכבד את ההסכם, ולראיה הגיע לדיון היום בעניינו. עם זאת, השופט מודריק רמז כי פינטו התחמק: "נכון שהוא (פינטו) הגיע היום, אבל אנחנו מכירים את הדרך שנעשתה עד עכשיו".

לקריאה נוספת:
הלחץ על פינטו גובר: בית המשפט סירב לדחות הדיון בעניינו
הפרקליטות שוקלת לבטל את הסדר הטיעון עם הרב פינטו
בשל הבירוקרטיה האוסטרלית - סיום החקירה בפרשת ארביב מתעכב

הקראת כתב האישום של הרב פינטו במחוזי בתל אביב, אפריל 2015. יותם רונן
הודה בסעיפי האישום נגדו במסגרת כתב האישום המתוקן. פינטו בכניסה לדיון, הבוקר/יותם רונן

"הרב פינטו איש צעיר, אך לא בריא", הוסיף רוזובסקי. "לאורך כל הדרך אמרנו בשמו שהוא מתכוון לקיים (את הנדרש הממנו) ולמרות מצב רפואי לא פשוט, הוא הגיע לארץ. הסכמנו שבמסגרת טווח הזמן עד לטיעונים לעונש הוא לא ייצא מן הארץ". לגבי הבקשה לראיות חדשות, אמר: "אנו בעיקר מבקשים להגיש הודעות שאין עליהן מחלוקת. נזמין שורת עדים שיעידו על אישיות הנאשם, ואנחנו שוקלים להביא את אלי ויזל. יהיו דמויות נוספות שנביא ולא נפרט כרגע".

רחלי חזן פלדמן מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה כי "הנאשם הודה והורשע במתן שוחד ושיבוש הליכים. הפרקליטות עמדה בתוקף על קיום הסדר הטיעון. על פי ההסכם בין הצדדים, לא יוצגו ראיות נוספות ראיות נוספות בשלב הטיעונים לעונש. לאור ההיסטוריה של אי התייצבותו בדיונים, ביקשנו צו עיכוב והשופט קיבל בקשתנו".

מישיבת הרב "שובה ישראל" נמסר בתגובה: "המנהיג הרוחני, הרב יאשיהו פינטו, התייצב היום בבית המשפט בראש זקוף ומורם על מנת לכבד את הסדר הטיעון שעליו חתם מול המדינה. בניגוד להערכות הציניות של פרקליטות מחוז תל אביב, הרב פינטו הגיע לישראל והתייצבותו לדיון נעשתה עוד בטרם קיבל לידיו את מכתב השחרור מהמחלקה הקרדיולוגית בבית החולים איכילוב, שבה עבר אתמול צנתור. למרות מצבו הרפואי והיותו אדם לא בריא הסובל משלל מחלות, נחוש הרב פינטו לנהל מאבק משפטי לגבי העונש שייגזר עליו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הקראת כתב האישום של הרב פינטו במחוזי בתל אביב, אפריל 2015. יותם רונן
אלי ויזל צפוי לשמש עד אופי מטעמו. הרב פינטו, הבוקר/יותם רונן

פינטו נחת אתמול בישראל לקראת הדיון בעניינו. במהלך הטיסה מניו יורק חש ברע והובהל לבית החולים איכילוב שבתל אביב, שם עבר צנתור לצורך אבחנה ונשללה מחלת לב. לאחר מכן קבעו רופאיו כי בהתאם למצבו, יחל השבוע פינטו סדרת טיפולים כימותרפיים אגרסיביים על מנת להתמודד עם מחלת הסרטן.

בתמונה שהגיעה לידי וואלה חדשות נראה הרב פינטו בחודש שעבר חוגג את חג הפורים בישיבתו בניו יורק. פינטו נראה בתמונה מחזיק בכוס ובה ככל הנראה משקה אלכוהולי. מי שארגן את הסעודה החגיגית לפני חמישה שבועות, ב-6 במרץ, הם תלמידיו של פינטו. הסעודה נערכה לכבוד הרב ולכבוד איש העסקים היהודי-ארגנטינאי אדוארדו אלשטיין. זאת התמונה הראשונה של פינטו מאז עזב את ישראל לפני כשנה וחצי.

בידיעת הכתבה השתתף יניר יגנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינטו לצד איש העסקים אדוארדו אלשטיין, לפני כחודש/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully