וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת הצטרפה לכת בירושלים: "לא היה לי מושג שיש לי נכדה"

13.4.2015 / 0:36

ד', אם ל-11 ששתיים מבנותיה לומדות במדרשת "באר מרים", טוענת כי ראש המוסד החינוכי אהרון רמתי דוחק בבנות לנתק קשר עם משפחותיהן: "הוא שכנע את הבת שלי להתחתן ולא הייתי שם". הפרשה פורסמה בוואלה חדשות ב-2013, ולמרות שהמדרשה הוגדרה כת, טרם נפתחה חקירה משטרתית

כתבתו של שבתי בנדט, צילום: עומר מירון; עריכה: יאיר דניאל, רן מנחם

"הוא ניתק את הקשר בין הבנות למשפחה, לא היה לי מושג שהיא ילדה ושיש לי נכדה" – כך מתארת ד', אימא ל-11 ששתיים מבנותיה לומדות במדרשת "באר מרים" שבירושלים, את הפעילות במוסד החינוכי שבראשו עומד אהרון רמתי. לדבריה, רמתי מפעיל במקום כת וגורם לבנות לנתק קשר ממשפחותיהן. הסיפור נחשף לראשונה בוואלה חדשות לפני שנתיים.

לטענתה של ד', רמתי חיתן את בתה בת ה-18 אך הציב לה דרישות אם ברצונה להגיע לחתונה. "הוא אישר לקטנה שלי להתחתן עם קרוב משפחה שלו, אח של שבע בנות שנמצאות אצלו במדרשה, אבל רק בתנאי שהתנצל על מה שאמרתי עליו בעבר. הוא הוסיף כל מיני תנאים שרק אם אמלא אותם אוכל לבוא לחתונה". היא הוסיפה כי רמתי שלח מכתב נוסף לחתן: "לא קראתי את המכתב כי בית הדין בירושלים אמר לי שלא לשמוע בקולו. סיפרו לי שכתבו שאני צריכה להתנצל בבית דין על מה שאמרתי עליו, על מה שאמרתי על המדרשה ועל מה שאמרתי שעשה לבנות שלי, אבל לא הסכמתי ולכן לא הייתי בחתונה. במקום שאני אלווה את הבת שלי בחתונה, הוא ואשתו ליוו אותה. זה כואב".

לקריאה נוספת:
עדויות מניצולים וסיפורי זוועות: התכנית החדשה ללימודי השואה במגזר הערבי
עוד לבנה ב"ייהוד" נצרת עילית: בקרוב תאוכלס השכונה החרדית החדשה
580 עובדי מפעלים בדרום בסכנת פיטורים: "לא יודעים מה יהיה הסוף"

מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
"חלקן ישנות ברצפה בקור". הכניסה למדרשה בירושלים/עומר מירון

ד' הוסיפה כי "שתי הבנות שלי אפילו שינו את שם המשפחה שלהן, עד כדי כך הוא ניתק אותן ממני. זה לא קל. אני רק מקווה שטוב להן. סיפרו לי שהבת הקטנה לא רצתה להתחתן, אבל הוא שכנע אותה ואני מקווה שלפחות טוב לה. הראו לי תמונה שלה מהחתונה והיא נראתה לי כל כך עצובה, זה כואב. אבל אנחנו מאמינים ואני מאמינה שבסופו של דבר הן יחזרו למקום שהן שייכות אליו, ולא יישארו אצלו".

עוד אומרת ד' כי המאבק של ההורים במדרשה לא נשא פרי. "בית הדין קבע שהוא חייב לעזוב את ירושלים ולנתק מגע עם הבנות, אבל הוא לא שומע בקול בית הדין - הוא נשאר שם ובמדרשה ועושה מה שהוא רוצה". ביום שלישי הקרוב מתכוונים ההורים לקיים הפגנה בכנסת ומול המדרשה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אהרון רמתי, מנהל מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
"עושה מה שהוא רוצה". אהרון רמתי/עומר מירון

מדרשת "באר מרים" ממוקמת בשכונת סנהדריה בבירה. במקום לומדות כ-40 בנות בוגרות, שרמתי הוא בבחינת רבן ומורה דרכן הנערץ. ב-2011 חתמו הרב אלישיב והרב עובדיה יוסף על מכתב הקורא לסגור את המקום. חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב פעל לסגירת המוסד ואף תבע את רמתי לדין תורה, אך הדיון בנושא לבסוף לא התקיים. גורם נוסף שפעל בנושא הוא המרכז הישראלי לנפגעי כתות, שהגדיר את המקום כת לפי העדויות שהצטברו במשרדיו.

בשנת 2013, עם חשיפת הפרטים בוואלה חדשות, סיפקה ד' הצצה לנעשה בתוככי המדרשה. "חלק מהבנות ישנות על הרצפה בקור, הן ישנות בחוץ במרפסת בקור הירושלמי. אין מים חמים במקלחת. כשאני התקלחתי במים קפואים, אחת הבנות אמרה לי: 'לא נורא, ייסורים מכפרים'. לפעמים אין אוכל והן פשוט לא אוכלות שום דבר. הן לא הולכות לקופת חולים כי הרפואה מהשמיים. הן אומרות שה' נתן לי את כאב הראש והוא ירפה את זה, הן לא לוקחות אקמול, תרופות, כלום".

מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
"הייסורים מכפרים". אחת הבנות ביציאה מהמדרשה ב-2013/עומר מירון

למרות הדברים, במשטרה לא מנהלים חקירה בנושא מאחר שלא מדובר בקטינות וככל הידוע להם - הן נמצאות במדרשה מרצונן החופשי.

ממחלקת הרווחה בירושלים נמסר: "מבדיקות שנערכו עולה כי מדובר בבית ספר חרדי (סמינר) שאינו פועל בסטנדרטים הנדרשים, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט החינוכי. העירייה פועלת בנידון על פי החוק ובשיתוף גורמי הרווחה. מפאת חיסיון לא נוכל להתייחס ספציפית למקרים כלשהם".


לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully