וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל דנינו: "יהונתן גפן הותקף כי הביע את דעתו"

31.3.2015 / 12:04

מפכ"ל המשטרה התייחס לתקיפת המשורר בביתו לפני כעשרה ימים: "זה חמור שבעתיים כשאדם מותקף על רקע חופש הביטוי". לדבריו, "תעדפנו את חקירת האירוע". עם זאת, במשטרה לא שוללים כיווני חקירה נוספים

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס הבוקר (שלישי) למעצר החשוד בתקיפת המשורר יהונתן גפן ורמז כי מדובר באירוע על רקע אידיאולוגי. "אני רואה את האירוע בחומרה רבה, לתקוף אדם רק בגלל דעותיו או בכלל לתקוף אדם זה חמור, אבל כשזה נעשה על רקע של הבעת דעה וחופש הביטוי – זה חמור שבעתיים", אמר דנינו בטקס סיום קורס חוקרים במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. עם זאת, במשטרה לא שוללים את האפשרות כי התוקף פעל על רקע מצבו הנפשי.

לדברי דנינו, מדובר באירוע חמור והמשטרה מקצה משאבים בהתאם. "שמנו את חקירת האירוע במקום מרכזי ותעדפנו את זה", הוסיף. "אני אמרתי שנעשה הכול כדי להגיע למבצע, ותוך ימים ספורים צוות חקירה מיוחד של מרחב שרון במחוז מרכז עשה עבודה מקצועית".

בתוך כך, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו של החשוד בתקיפה ביממה נוספת. זאת, לאחר שאמש הוא נעצר ונשלח לבדיקה פסיכיאטרית. כמו כן, בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על כל פרט העשוי לזהות את החשוד, בן 33 מאזור בקעת אונו.

לקריאה נוספת:
מחדל האבטחה הענקי בנתב"ג נחשף: אדם דקר חובשת, המאבטח קפא במקום
דיכטר לוואלה: "ישראל צריכה לחדש היכולת ההתקפית נגד איראן"
חשד: קהל רב מדי הוכנס למועדון שבו נפצעה החיילת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקרה חמור". יהונתן גפן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גפן הותקף ביום שישי, 20 במרץ, בשעות אחר הצהריים בביתו שבמושב בית יצחק, ליד נתניה. מחקירה ראשונית של משטרת שדות, בפיקודו של סגן ניצב משה פינצ'י, עלה אז כי סמוך לשעה 16:00 הגיע אלמוני לחצר ביתו של גפן, פתח את שער הכניסה והחל לצעוד לעבר הבית. גפן, שהבחין בו, יצא לקראתו. על פי החשד, הוא ניסה להלום באגרוף בגפן, אולם האחרון הצליח להתחמק מן המכה. מיד אחר כך, השליך האלמוני ביצה לעבר גפן, צעק "בוגד" ונמלט בריצה מהמקום.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully