וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל על דוח המבקר: "יש להיזהר בחקירה ערב בחירות"

רב-ניצב יוחנן דנינו התייחס בנאום במרכז הבינתחומי בהרצליה לדוח על התנהלות מעון ראש הממשלה: "מי שתהיה הצדקה לחקור אותו - ייחקר". על פרשת ניצב מור: "לא מאחל לאף אחד לשבת מול הסגן שאיתו אתה עובד שנים ארוכות ובסוף לפטר אותו"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס אמש (שלישי) לדוח מבקר המדינה על התנהלות מעון ראש הממשלה, אשר צפוי להתפרסם בעוד שבועיים. "מי שצריך להחליט אם תהיה בדיקה משפטית הוא היועץ המשפטי לממשלה ואנו ממתינים להחלטת היועץ. אם תתקבל החלטה כזו אז משטרת ישראל תחקור במקצועיות ונחישות ללא מורא", אמר המפכ"ל ביחס לדוח המבקר, שלא צפוי לכלול את פרשת הבקבוקים ואת פרשת רהיטי הגן הקשורות ישירות לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, שאינה יעד לביקורת על ידי המבקר.

בנאום שנשא במרכז הבינתחומי בהרצליה הבהיר דנינו כי "הוכחנו בעבר שאנו יודעים להתמודד עם כל חקירה, רגישה ככל שתהיה. מה שחשוב לזכור הוא שחקר האמת צריך להיות מעל הכול. כל מי שתהיה הצדקה לחקור אותו, כשהחשד יהיה מבוסס, ייחקר. באותה נשימה אני אומר שצריך להיזהר ערב בחירות. אני לא אתן לאף גורם אינטרסנטי עם אג'נדה כזו או אחרת להשתמש במשטרה ככלי מיקוח פוליטי בתקופת הבחירות. הניסיונות כל הזמן נמצאים ברקע אבל אנחנו לא במשחק הזה. הציבור סומך עלינו, ורואה בנו את המבוגר האחראי שעליו הוא סומך".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
דאעש: שרפנו למוות את הטייס הירדני השבוי
8 נהרגו בתאונה: "האוטובוס היטלטל, לא הצלחנו להימלט. כמו סרט אימה"
נשף הפרידה הנוצץ של גנץ: אולם פרטי בכ-60 אלף שקל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארח את חוג התנ"ך, במעון הרשמי בירושלים. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה ממתינה להחלטת היועץ המשפטי. ראש הממשלה ורעייתו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

במהלך דבריו התייחס המפכ"ל גם לטלטלה בצמרת המשטרה, בגין ריבוי החשדות נגד קצינים בכירים בנוגע לעבירות מין בנשים. "משטרת ישראל חוותה אירועים ומביכים ואני לא מאחל לאף אחד להגיע לסיטואציה שבה אתה צריך לשבת מול הסגן שאיתו אתה עובד שנים ארוכות ובסוף אתה צריך לפטר אותו. זה לא קל", אמר דנינו, בהתייחסו להחלטתו לפטר את סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור החשוד בהטרדה מינית של לפחות שמונה שוטרות.

לדברי דנינו, "מיום כניסתי לתפקיד דבקתי בדרך שהיא חסרת פשרות, שאומרת שאנו לא מתפשרים על הנורמות, וככל שהדרגה בכירה יותר כך רמת הציפיות גבוהה יותר וכך גם הסנקציה בהתאם. בחלק מהמקרים ניצבים סיימו את התפקיד רק מכיוון שהם ניצבים". בהמשך, הוא ניסה להוריד מעט מאחריותו לטלטלה, ואמר: "ראש מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים) מאשר כל קצין בדרגות הבכירות. לפני שמיניתי אותם קיבלתי אישור מראש מח"ש. רק אחרי שקיבלתי אישור הם מונו. זה אומר שאתה לא יכול לדעת כל דבר וקשה לעלות על הדברים האלה בדרך המקובלת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אנחנו מבקשים ממח"ש לחקור"

"מדוע הדברים האלו קורים רק במשטרה?", תהה דנינו, "התשובה לכך היא שהמערכת המשטרתית יותר פתוחה לפניות ותלונות שכאלה. החקירות שמנוהלות על ידי מח"ש ומגיעות לידיעת הציבור, ברוב המקרים מי שהעביר את החומר לחקירה, זוהי משטרת ישראל. אנחנו מבקשים ממח"ש לחקור. גם באירועים האחרונים מי שדאג לפתיחה בחקירה זו משטרת ישראל, ולא תמיד כולם יודעים את זה".

לסיכום, הדגיש דנינו כי "אנחנו בעיצומו של שינוי תרבותי של ממש, שהוא לא קל. זה תהליך ארוך מאוד וקשה ואנו משלמים בו מחיר קשה בכל מה שקשור לאמון הציבור. אנו נמשיך בשקיפות מלאה, הדרך היא חזקה מן ההולכים בה". לדבריו, "כמי שאחראי על חקירות פליליות ועומד בראש משטרת ישראל אני לא יכול לשתף אתכם בכל מה שאני יודע. אני יודע להגיד דבר אחד שאני חושב שבימים האחרונים לא ממש בלט - אין אף גוף במדינה ישראל שמטפל בנחישות ובאפס סובלנות בחריגות מהנורמות, בהפרות משמעת וחוק כמו משטרת ישראל. אני אומר את זה באחריות ואני יודע על מה אני מדבר".

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully