וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגן על נסיעת נתניהו לארה"ב: "מסכנת את ביטחון ישראל"

28.1.2015 / 20:47

באירוע לציון שנה לפטירתו של אריאל שרון אמר ראש המוסד לשעבר כי "נתניהו מביא למציאות שיהיו לה מחירים בלתי נסבלים עבור ישראל". לצד הביקורת, דגן אמר כי "אין לנו מה להתנצל" על פעולות צה"ל בגבול הצפון

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, מצטרף לביקורת נגד ראש הממשלה נתניהו על נסיעתו המתוכננת לארה"ב שתתקיים שבועיים בלבד לפני הבחירות. "אין לזה שום קשר לגרעין האיראני", אמר היום (רביעי) דגן והוסיף כי נתניהו מסכן את ביטחון ישראל בכך שהוא מדרדר את היחסים עם ארה"ב.

באירוע בתל אביב לציון שנה לפטירתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, אמר דגן כי "גם לשרון ולנשיא בוש היו מחלוקות, אבל הם ידעו לנהל אותן בחוכמה. הנכס הביטחוני הכי חשוב של ישראל זה מערכת היחסים המיוחדת עם ארה"ב. נתניהו מביא למציאות שיהיו לה מחירים בלתי נסבלים עבור ישראל".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני הם ההרוגים בתקרית בגבול
נתניהו: "מי שעומד מאחורי ההתקפה ישלם את מלוא המחיר"
ספרד: "לחקור את מות חיילנו שנהרג בתקרית בלבנון"

העיתונאית אילנה דיין, שראיינה את דגן במהלך האירוע, עימתה אותו עם טענתו של נתניהו על כך שהוא נוסע לוושינגטון כדי לשכנע את הקונגרס לתמוך בסנקציות על איראן ולהתנגד לוויתורים כלפיה. דגן השיב כי "האמריקנים מכירים את עמדתו של ראש הממשלה. אני לא חושב שאם הוא יתן נאום זה ישנה את דעתו של מישהו".

מאיר דגן נואם בכנס במרכז למורשת היהדות באוניברסיטת תל אביב, יוני 2012. דרור עינב
"נאום של נתניהו לא ישנה את דעתו של מישהו". דגן/דרור עינב

"אני לא סומך על ההנהגה הנוכחית. ראש הממשלה ונפתלי בנט מובילים אותנו למדינה דו-לאומית שהיא אסון וסכנה לציונות. המדיניות שהם מובילים אותה, הולכת לכיוונים מאוד בעייתיים גם בתחום הפלסטיני וגם ביחסים עם ידידתנו הגדולה, ארה"ב", הוסיף דגן.

"אחרי שנלחמתי ביום כיפור עבר לי הפחד לקיומה של מדינת ישראל. שילמנו במיטב אנשינו, באלפים. הייתי בטוח שאנחנו יכולים לעמוד בכל דבר. אני מודה שכיום יש לי חששות מאוד כבדים". דגן אמר כי "לא נכון לתקוף את נתניהו על אשתו או על אישיותו אלא על תפיסת עולמו".

בהתייחסו למתיחות בצפון, דגן דווקא גיבה את הפעולה המיוחסת לישראל של חיסול בכירים בחיזבאללה ולצידם גנרל איראני. "בואו לא ניתמם, אני יכול לספר על עשרות פעולות של המודיעין האיראני נגדנו. למה אנחנו צריכים להתנצל על זה? אם הייתה החלטה לא להודות שזה אנחנו, צריך לשתוק, עשינו את זה בעבר הרבה פעמים".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully