וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטת הצמרת שהגנה על מארי פיזם בדרך לכנסת

עורכת הדין רויטל סוויד קיבלה אחרי "צוק איתן" החלטה להיכנס לפוליטיקה ולהתמודד על מקום ברשימת העבודה. ליווינו את המועמדת שהתברגה הבוקר במקום ה-14 כשהתכוננה לקרב החדש בחייה

כתבתה של רויטל בלומנפלד; צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מאיה בן ניסן

בגיל 47 היה לעורכת הדין הפלילית רויטל סוויד את הכל – קריירה מפוארת של למעלה משני עשורים כסנגורית מובילה בתחומה, תפקיד כיו"ר הוועדה לעניינים פליליים במחוז תל אביב ובעלת משרד פרטי משגשג. לצד כל זה, היא אשת משפחה עם ארבעה ילדים ובעל תומך. אבל אז, מאורעות צוק איתן בקיץ האחרון חוללו אצלה שינוי תודעתי שמשהו חייב להשתנות. היא החליטה לעזוב את הנוחות והמעמד ולקפוץ למים העמוקים של הפוליטיקה בישראל – ולהתמודד לרשימת מפלגת העבודה.

"בוז'י לא התקשר, אך אחד לא התקשר", היא אומרת ומספרת כי חברי המפלגה הוותיקים היו קצת חשדניים כלפיה. ובכל זאת היא יצאה למסע שכנועים אינטנסיבי בקרב פעילי מפלגת העבודה. היא התחרתה בפוליטיקאים ותיקים ומיומנים במערכות בחירות קודמות וזה לא היה קל אבל היום היא ראתה את התוצאות.

מלבד החיבוקים והחיזוקים הרבים שקיבלה ברחוב הישראלי, לא מעט מקשרים את פרצופה עם עבריינים ומשפחות פשע כמשפחת אבוטבול, שייצגה בבתי המשפט רוב שנות עבודתה עד שלפני כעשור קיבלה החלטה להתמקד בייצוג נשים – קורבנות לאלימות קשה ואונס. גם ההחלטה לייצג את מארי פיזם, אמה של רוז בת ה-4, שנרצחה והושלכה במזוודה לנחל הירקון, זכתה לביקורות ציבוריות נוקבות.

רויטל סוויד בבית סוקולוב לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות למפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
יצאה למסע שכנועים אינטנסיבי. רויטל סוויד, היום./ראובן קסטרו

סוויד, אישה עוצמתית, לוחמנית וקשוחה, הדפה את כל הטיעונים כלפיה וניצחה בענק כשהגיעה למקום ה-14 בפריימריז שנערכו אמש במפלגת העבודה. היא כבר כותבת את מילות התודה לסבב הבא, ב-17 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully