וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ותשעה מפעיליו נעצרו

16.12.2014 / 7:13

העשרה נעצרו בחשד לעבירות של הסתה וקריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני. פרקליטו של גופשטיין: "זו סתימת פיות". השבוע הוגש כתב אישום נגד 3 מפעילי הארגון בגין הצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים

עריכה: יאיר דניאל

משטרת מחוז ש"י עצרה הבוקר (שלישי) את יו"ר ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), בנצי גופשטיין, וכן תשעה פעילים אחרים בארגון בחשד לעבירות של הסתה וקריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני. הם נעצרו בתום חקירה סמויה של כמה חודשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חקירה סמויה נוהלה במשך כמה חודשים. בנצי גופשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את גופשטיין וכמה עצורים נוספים בפרשה, מסר כי "אין ספק שהפשיטה על בתי פעילי להב"ה, כולל מעצרו של יו"ר הארגון בנצי גופשטיין, הם תוצאה של לחץ מצד השמאל". לדבריו, "ארגוני השמאל הקיצוני הגישו עתירה לבג"ץ, פוליטיקאים מהשמאל הקיצוני לוחצים, ואין לי שום ספק שפרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קשובים לקולות האלה מהשמאל הקיצוני. ארגון להב"ה הוא ארגון שפועל על פי חוק, וגם בפרקליטות יודעים את זה. יש כאן סתימת פיות. כנראה שבפרקליטות ובמשטרה סבורים שחופש הביטוי הוא רק למחבלים".

עוד בוואלה! חדשות:
מטען צינור הושלך לעבר כוח צה"ל בקלנדיה; פלסטיני נהרג
פרישת ישי: כאב הראש של דרעי התחיל מוקדם מהמתוכנן
פסיכולוג אמריקני שעבד עבור ה-CIA: "דוח הסנאט מעוות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
איתמר בן גביר  המייצג את הבנות שהיכו הפלסטינית בתחנת הרכבת בקרית משה ביציאה מבית משפט השלום ירושלים, מרץ 2013. טלי מאייר
"כנראה שבמשטרה סבורים שחופש הביטוי הוא רק למחבלים". עו"ד איתמר בן גביר/טלי מאייר

חברו של גופשטיין, פעיל הימין הקיצוני חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, טען כי "מעצר אלים ותוקפני של אנשי להב"ה הוא עוד פעולה בשירות השמאל. מי שנותן לאנשי התנועה האיסלאמית להסית בגלוי להשמדת ישראל פועל בשיטות אפלות, נגד ארגון הפועל נגד התבוללות". הוא הוסיף כי לתפיסתו, "מדובר בניסיון שווא לדכא ארגון שעוסק באופן חוקי ושקוף באחד הנושאים הכאובים היום במדינת ישראל".

החשודים בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים, דצמבר 2014. עומר מירון
החשודים בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים מובאים לבית המשפט/עומר מירון

בידי המשטרה עצורים כבר שלושה פעילי ימין נוספים המשתייכים ללהב"ה בחשד שהיו מעורבים בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים. אתמול טען אחד משלושת העצורים כי השב"כ הציע לו הקלה בעונשו תמורת הפללת גופשטיין, טענה שאותה הכחישו בשב"כ מכל וכל. כתב האישום נגד השלושה, יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, והאחים שלמה טוויטו, בן 20, ונחמן טוויטו, בן 18 מביתר עילית, הוגש אתמול בגין הצתה, התפרצות לבניין שאינו מקום מגורים והשחתת פני מקרקעין. נוסף על כך, מואשם גבאי בנהיגה ללא רישיון ובהחזקת סכין. פרקליטות מחוז ירושלים, שהגישה את כתב האישום, ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, ביום שישי 28 בנובמבר, החליטו השלושה להצית ולרסס כתובות בבית הספר במטרה ליצור הד תקשורתי ולמחות נגד התבוללות ודו קיום בין ערבים ליהודים. זאת, לאחר שנודע להם שהתקיים בבית הספר טקס לזכרו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת כמה שבועות קודם לכן.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully