וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביזיון: עיקול משכורות של 500 מורים הוקפא

מאות מורים נדרשו להחזיר עשרות אלפי שקלים בגלל טעות בחישוב עקב המעבר ל"אופק חדש". לאחר הפרסום בוואלה! חדשות ובתום פגישת חירום הודיע משרד החינוך "יגובש פתרון הולם"

מיכל כהן מנכ"לית משרד החינוך במסיבת עיתונאים על ביטול הפסיכומטרי. ינואר 2014. דרור עינב
"פועלת להגיע לפתרון". המנכ"לית יעל כהן/דרור עינב

אחרי הסקנדל – מסתמן פתרון: משרד החינוך החליט להקפיא מידית את הכוונה לעקל משכורות או לפגוע בשכרם של כ-500 מורים בעקבות יישום הסכם "אופק חדש", אשר נחשפה לראשונה בוואלה! חדשות. ההחלטה התקבלה אמש (חמישי) בתום פגישת חירום בין מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, למנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן - שהודיעו כי יושהו ההליכים עד אשר יוחלט על הסדר שיהיה מקובל על שני הצדדים.

עוד בנושא
יו”ר ארגון המורים לפירון: ”בטל את עיקול המשכורות”
המורים שנדרשו להחזיר משכורות: ”דמנו מותר”

"אני פועלת להגיע לפתרון שימזער עד מינימום האפשרי את הפגיעה בשכרו של כל עובד הוראה כתוצאה מהצורך בניכוי רטרואקטיבי משכרו", כתבה אתמול כהן למורים. היא הדגישה שהטעויות ה"אסטרונומיות" בחישובי הדרגות והשכר נגררו כתוצאה מיישום ההסכם שנחתם בשנת הלימודים תשס"ח, ב-2008.

"המהלך של קביעת דרגה לעובדי הוראה במסגרת ההסכם נחשב למהלך מורכב, הנדרש לפרמטרים שונים ומגוונים ומותאם לעשרות אלפי עובדי הוראה", כתבה כהן. "מטבע הדברים יישומו של הסכם זה על כלל מורכבויותיו גרם לכך שחלק מהמורים קיבלו שכר ביתר וחלקם בחסר. המשרד נדרש לנכות את השכר שביתר וכמובן להשלים את השכר שבחסר".

מנכ"לית משרד החינוך: "מצרה על המצב"

בסוף המכתב סיפקה כהן התייחסות ראשונה לעוגמת הנפש שנגרמה למאות המורים, מאז התפוצצה הפרשה. "אני מבקשת להצר על המצב שנוצר ולהבטיחכם כי אנחנו פועלים לגיבוש פתרון הולם". מאות חברי הסתדרות המורים קיבלו אתמול בערב גם מכתבים אישיים ממזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, שהבהיר כי "הסתדרות המורים תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה אם לא יוקפאו הניכויים לאלתר".

ראשית הפרשה לפני מספר שבועות - בתחילת שנת הלימודים הנוכחית כש-500 מורים ומורות מכל רחבי הארץ קיבלו תלושי שכר נמוכים משמעותית מהרגיל. חלקם הגדול אף קיבל תלושי שכר עם יתרת חובה ולא זכות, שבהם מצוין שהם חייבים עשרות אלפי שקלים. לאחר שביררו את פשר הדרישה לתשלום חוב אסטרונומי, הוסבר להם ממשרד החינוך כי בשל המעבר להסכמי שכר חדשים שאירע לפני שש שנים, נעשו חישוב דרגות שכר וקידום מוטעות, וכי רק לאחרונה נתגלתה הטעות. למורים רבים עיקלו משכורות מלאות ללא כל הודעה מראש או ללא אישורם, ומורים אחרים נדרשו להחזיר למשרד החינוך סכומים בגובה של 100 אלף שקל.

בהסתדרות המורים, הגוף היציג של המורים - שגם חתם על ההסכמים לפני שש שנים, התחייבו מאז התפוצצה הפרשה לייצג כל מורה שיפנה אליהם בבית הדין לעבודה. במקביל, התקיימה השבוע פגישת חירום עם נציגי האוצר ונציגי משרד החינוך, בניסיון להגיע להסדר כולל ל-500 המורים הנפגעים ונקבעה פגישה נוספת לאחר חג הסוכות. כעת, כאמור, בעקבות הפרסום וואלה! חדשות על הפרשה ולאור מכתבי מחאה נוספים שכתבו מורים שנפגעו, הוחלט על הקפאת הליכים.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully