וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוחות רעות נושבות מבית, לא אהסס להדיח קצינים"

1.10.2014 / 14:30

המפכ"ל דנינו ערך לקצונה הבכירה של המשטרה כינוס חירום בצל שורת פרישות ופרשיות מביכות. הוא תקף את מי "שמעדיף את טובתו האישית" על פני הארגון: "מחול השדים נגמר היום"

מערכת וואלה!

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו אמר היום (רביעי) בשיחה שקיים עם קציניה הבכירים של משטרת ישראל, כי לא יהסס "להדיח קצין, ולא משנה דרגתו, אם יתברר שהעדיף את טובתו האישית על חשבון הנורמות הנהוגות בארגון. מי שמנסה להטיל רפש בארגון ובשוטריו ייכשל כישלון חרוץ, ובסופו של יום יצטרך לתת דין וחשבון בפני הארגון ובפני הציבור".

בהתייחסו לגל הפרישות בצמרת המשטרה ולפרשיות המביכות שנחשפו בחודשים האחרונים, אמר המפכ"ל: "רוחות רעות נושבות מתוך הבית ומחוצה לו, רוחות הנופלות על אוזניים קשובות וזוכות להד ציבורי נרחב ולפגיעה קשה. כמי שעומד בראש הארגון, לא אתן לזעזע את קירות הבית, מבפנים או מבחוץ". דנינו הוסיף: "אני מודיע כאן באופן ברור ומוחלט, מחול השדים הזה נגמר היום, לא אתן לו להמשיך. לא יכול להתקבל על הדעת שארגון שלם עובר טלטלה בגלל אירוע כזה או אחר. משטרת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להוריד הילוך אפילו לא לרגע אחד, משום שאנחנו אמורים להציב בתפקידנו רף נורמטיבי ואתי מהגבוהים והמחמירים ביותר".

עוד על משטרת ישראל:
חשד: ניצב-משנה ניהל רומן עם שוטרת הכפופה לו
פריינטי: עם השלדים שיש לי בארון יכולתי להיות מפכ"ל
אהרונוביץ' רומז על מינוי המפכ"ל: "אביא רוח אחרת"

טקס מינוי מפקד להב 433 רוני ריטמן במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. אוגוסט. דרור עינב
"מי שמנסה להטיל רפש בארגון ובשוטריו ייכשל כישלון חרוץ", דנינו/דרור עינב

"כולנו משרתי ציבור, וכמפקדים בכירים, הציפיות מאתנו לכללי התנהגות באמות מידה מחמירות הן לגיטימיות. כל אחד ואחת מהיושבים כאן היום ישוב ליחידתו עוד היום ויעביר את המסר לאנשים שלו".

דנינו כינס את בכירי המשטרה לכינוס חירום במודיעין כדי לדון בנושא, ועסק גם ביוזמתו לחייב קצינים בכירים לעבור בדיקת פוליגרף. תכנית בדיקות הפוליגרף היא חלק מהרחבת מערך הסיווג הביטחוני בתוך הארגון. היום השב"כ הוא שאחראי לסיווג הביטחוני של שוטרים בטרם גיוסם, ויחידת המודיעין של המשטרה אחראית לערוך בדיקות פוליגרף לשוטרים בתפקידים רגישים בלבד. במסגרת התכנית שיוזם דנינו, עם הקמת הגוף הייעודי יורחב המערך לכלל הקצינים המגויסים לשורות המשטרה וכן לקצינים המשרתים כבר היום בכל התפקידים. לצורך כך, יוקם גוף ייעודי שיהיה אמון על בדיקות הפוליגרף ויגויסו אליו שוטרים למטרה זו.

במקביל להקמת גוף הפוליגרף, פועלים במטה הארצי של המשטרה בניסיון לקדם חקיקה שתשנה את הנוהל הקיים, שלפיו למשטרה אין אפשרות לערער על החלטות השב"כ באשר לסיווג הביטחוני הניתן לשוטרים לפני גיוסם. בין היתר, מתנהל משא ומתן עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנושא. "אם שוטר עובר סיווג ביטחוני בשב"כ והוא גנב בעבר, והוא הודה במעשה אבל אמר שהחזיר את מה שגנב, הוא עדיין יכול לעבור סיווג ביטחוני בנוהל הקיים", הסביר גורם במשטרה את המניע מאחורי היוזמה. "אנחנו לא רוצים שוטרים גנבים במשטרה. לכן היוזמה היא לתת את הכלים למשטרה לברור בעצמה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא המדינה בסיור רשמי של משטרת ישראל. ספטמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ריבלין בסיור רשמי בבסיס מג"ב בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בתקופת כהונתו של דנינו כמפכ"ל ידעה המשטרה שורה ארוכה של פרשות מביכות, חלקן אף פליליות. בין היתר, היו מפקד להב 433 ניצב מנשה ארביב שנחשד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו ופרש מהמשטרה, פרישת מפקד מחוז ירושלים לשעבר ניצב ניסו שחר בשל פרשת עבירות מין, ושורה של קצינים בכירים ששמם נקשר בפרשות של הטרדה מינית.

גם מפקד מחוז ירושלים הנוכחי, ניצב יוסי פריינטי, שהודיע השבוע על פרישה, עשה זאת לכאורה בשל "שיקולים אישיים", אולם כבר יום לאחר הודעתו הטיל קצין בכיר במשטרה ספק בגרסתו ורמז כי גם הוא פרש כדי להימנע מחשיפת פרשה מביכה. "אף אחד לא עוזב סתם. יש אווירה של ניקוי אורוות. בלתי-אפשרי להיבחר לתפקיד בכיר עם שלדים בארון. מי שקשה לו – שיתמודד", אמר הקצין הבכיר לוואלה! חדשות.

בתחילת החודש פרש גם מפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב ברונו שטיין, ולמקורביו הוא סיפר כי ההחלטה נבעה מרצונו לפנות זמן למשפחתו וללימודים אקדמיים. עם זאת, יום לפני הודעתו פורסמו תמונות של שטיין במסיבת גיוס של בתו של עו"ד רונאל פישר, הפרקליט החשוד שניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מחקירות רגישות על מנת לשווק את משרדו ללקוחות נבחרים.

עוד במהדורה:

הבטיח - אבל לא הבטיח לקיים: בדיוק לפני שנה הודיע שר האוצר יאיר לפיד כי הוא עומד לקדם במהלך מושב החורף את התחבורה הציבורית בשבת, כדי להימנע, לדבריו, ממצב בו "סבא עשיר יכול לנסוע בשבת לבקר את הנכדים שלו במונית או באוטו הפרטי שלו, ואילו סבא עני תקוע בבית ולא יכול לבקר את הנכדים שלו". התרגלנו כבר לפוליטיקאים שמבטיחים ולא מצליחים לקיים, אבל נראה שכאן לפיד ו"יש עתיד" לא פעלו כלל לקידום הנושא. ארבעת ימי החג בראש השנה האחרון, שבמהלכם חודדה התופעה, הזכירו לחילונים רבים את ההבטחה שטרם קוימה ומחאה בפייסבוק לא בוששה לבוא.

יום (כיפור) ללא סלולרי: גם עבור חילונים יום כיפור שונה מכל שאר הימים בשנה - הוא רגוע, שקט, בלי זיהום אוויר ובלי צפירות של אוטובוסים - אבל זמזום הפלאפונים לא נח לרגע. יוזמה חדשה מזמינה את הציבור, גם זה שלא צם או הולך לבית הכנסת, לנצל את החג לקידום השקט הנפשי, להתנתק מהמכשירים הסלולריים ולהצטרף לצום אלטרנטיבי - מהסמארטפון.

התחזית: הלילה ייתכן גשם מקומי קל, מחר ירידה קלה נוספת בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully