וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי בתי החולים: "מחסור בתרופות מצילות חיים"

30.9.2014 / 20:36

בעקבות מכתב ששלח סגן מנהל בית החולים רמב"ם, מודים המנהלים כי צמצמו ניתוחים ומתריעים מפני בעיה תקציבית חמורה: "מתנהלים מהיד לפה". משרד הבריאות: "אין מחסור בתרופות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחסור בתרופות מצילות חיים". בית החולים רמב"ם בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהלי בתי החולים ברחבי הארץ מתריעים מפני מחסור בתרופות מצילות חיים. בתגובה למכתב שהפיץ אתמול סגן מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, פרופסר שמעון רייסנר, מודים היום (שלישי) המנהלים כי צמצמו את מספר הניתוחים ומתריעים מפני פיטורי עובדים.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו הציג עוד תמונה: "זה לא דאעש - זה חמאס"
מלקחי "צוק איתן": טירונים יתרגלו לחימה במנהרות
7 התמונות שאתם חייבים לראות היום

במכתב החריף שהפיץ אתמול פרופ' רייסנר למנהלי שאר בתי החולים הממשלתיים, הוא התריע על מחסור בתרופות מצילות חיים והתנהלות בצורה של "מהיד לפה". "ברמב"ם מתחיל להיווצר מחסור בתרופות מצילות חיים", כתב פרופסור רייסנר. "תקציב הקניות אזל ועל כן מנהל הכספים איננו יכול לחתום על הזמנות". בין היתר מורגש כבר כעת מחסור ברמב"ם בתרופות להזנה תוך-ורידית, אנטיסירום, ריספרים ואף סוגים נדירים של תרופות אונקולוגיות.

רייסנר קרא במכתבו למשרד הבריאות להכין מקום לחולים מורכבים בבתי חולים שבהם עדיין לא אזל התקציב. "דרושה התערבות של משרד הבריאות היום!!", חתם רייסנר את מכתבו..

"יש בעיה תקציבית קשה, עוצרים ניתוחים יקרים"

מנהלי בתי החולים השונים מסכימים עם רייסנר ומודים כי צמצמו בניתוחים. פרופ' גבי ברבש, מנהל בית החולים איכילוב, ביקש למסור כי גם בבית החולים התל אביבי קיימים קשיים כלכליים שעלולים להביא למחסור מדאיג. "תשלומים לספקים מתנהלים מהיד לפה. דוחים תשלומים לספקים", אמר ברבש.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים שיבא בתל השומר, מתריע כי הגרעון שבו נמצא בית החולים יוביל לפיטורי עובדים אחרי החגים. "זאת הפעם הראשונה מזה 66 שנה שבשיבא מתחילים לקצץ בניתוחים שעד עכשיו ביצענו". אמר רוטשטיין. "יש בעיה תקציבית קשה, לא רק לשיבא אלא גם לשאר בתי החולים הממשלתיים", הוסיף.

חדר ניתוח. רויטרס
"נאלצנו להפסיק ניתוחים"/רויטרס

רוטשטיין ציין כי הבעיה התקיציבית "היא תוצאה של צמיחה קטנה מאוד שהאוצר מנסה למשוך בין קופות החולים לבין בתי החולים. הפתרון של האוצר הוא למשוך את השמיכה לכיוון קופות החולים, מה שיצר מיד גרעון אדיר בכל בתי החולים הממשלתיים".

רוטשטיין הוסיף ואמר כי המצב מכריח את מנהלי בתי החולים לעצור פעילויות יקרות ולעיתים להגיע למצב שלא יהיו להם תרופות להצלת חיי אדם. "אצלנו לשמחתי המצב לא כל כך חמור אבל נאלצנו להפסיק את הניתוחים שאינם כרוכים בהצלת חיי אדם", הדגיש. רוטשטיין הוסיף כי לאחר החגים צפויים פיטורים במסדרונות בית החולים שיבא, בין היתר בגלל הירידה בתיירות המרפא בארץ.

מהקנאביס תבוא הישועה?

מי שמציע להושיט יד ולסייע למצב הם דווקא מגדלי הקנאביס הרפואי בישראל. הם פנו היום לשרת הבריאות, יעל גרמן, והציעו לספק קנאביס רפואי לזכאים לכך ללא כל עלות כספית. "עד אשר תתאושש מערכת הבריאות הציבורית אנו מוכנים לספק את הקנאביס הרפואי עצמו ללא כל עלות, ולו רק בשביל למנוע המשך פגיעה בחולים", כתבו לשרה.

גרעון בתי החולים הממשלתיים עומד היום על כחמישה מיליון שקל. עם זאת, הכחיש משרד הבריאות כי קיים מחסור בתרופות הכרחיות. "לא ידוע לנו על מחסור בתרופות מצילות חיים", הודיע המשרד בתגובה למכתב. "ברגעים אלה מתקיימים דיונים אינטנסיביים עם משרד האוצר, משרד הבריאות ומנהלי בתי חולים במטרה להתמודד עם נושא זה".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully