וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טיים" בחר בישראלית לאחת מששת "מנהיגי הדור הבא"

29.9.2014 / 13:25

המגזין היוקרתי בחר בעדי אלטשולר, שהקימה את תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לילדים עם צרכים מיוחדים בגיל 12, כאחת ממנהיגי העתיד. לוואלה! אמרה: "עשייה חברתית מפתחת אותנו כבני אדם"

עדי אלטשולר בפרוייקט "מנהיגי הדור הבא" של ה"טיים":

היא משלנו: עדי אלטשולר, בת 27 מתל אביב, הייתה בת 12 בלבד כשהקימה את תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לילדים עם צרכים מיוחדים. כעת, מגזין ה"טיים" היוקרתי בחר בה להיות מבין ששת "מנהיגי הדור הבא", בהם גם רופאה ניגרית-בריטית ופמיניסטית מתוניס. "ב-1 באפריל התקשרו להגיד לי שנבחרתי בוועדה של 'טיים' לפרויקט מישראל, חשבתי שמישהו עובד עלי", סיפרה אלטשולר בשיחה עם וואלה! חדשות. אין זו הפעם הראשונה שהמנהיגה הצעירה זוכה במעמד יוקרתי - כבר ביום העצמאות ה-60 למדינת ישראל, היא הדליקה משואה בשם בני הנוער המתנדבים בארץ.

היום, היא כבר לא פעילה בתנועה – אבל היא "תמיד חלק ממני", כפי שהיא מתארת. עדי החלה את דרכה כשהתנדבה בעמותת איל"ן בגיל 12. במסגרת ההתנדבות, הכירה את כפיר קובי – ילד בן שלוש אשר לקה בשיתוק מוחין. "הוא היה כמו אח בשבילי, הייתי מגלה לו את כל הסודות שלי", סיפרה אלטשולר למגזין "טיים". בחלוף הזמן, הבינה עדי כי לא תמיד לילדים כמו כפיר יש חברים כמוהו, או חברים בכלל, כדי לשחק איתם.


עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
חשד: ייבאו זונות מאוקראינה במסווה של תיירות מרפא
עדים לאסון ביפן: גברים וילדים נקברו באפר הרותח
"שיאן העריקות" בצה"ל יחזור ארצה - ולא יועמד לדין

עדי אלטשולר, מייסדת "כנפיים של קרמבו". באדיבות המשפחה
"התנועה תמיד חלק ממני". עדי אלטשולר/באדיבות המשפחה

כנערה, הצטרפה לארגון "LEAD" למנהיגות צעירה, שם פיתחה את הרעיון שעלה לה בעקבות כפיר - לכל ילד בעל צרכים מיוחדים, כמוהו, יכול להיות מעין "אח גדול", כפי שהיא הייתה עבורו. כעבור ארבע שנים הוקמה "כנפיים של קרמבו" ועדי מצאה את עצמה בגיל 16 מנהלת תנועת נוער שכיום יש לה 35 סניפים ברחבי הארץ ותחתיה יותר מ-3,000 מתנדבים.

בשנים האחרונות היא הייתה נשיאת התנועה וחברת הוועד המנהל, ובשנה האחרונה עזבה את תפקידיה והמשיכה בפרויקטים האחרים בחייה. היא מנהלת בימים אלה את תחום החינוך ב"גוגל", ולפני ארבע שנים היא הקימה את "זיכרון בסלון" יחד עם עוד כמה חברים כמיזם החדש שלה – מדובר במיזם שמסייע לכל מי שרוצה לערוך "שיחת סלון" בביתו עם ניצול שואה שיספר את סיפורו באופן קרוב ולא ממלכתי וטקסי כפי שנהוג להעביר אותו. "הטקסים לא מחברים אותי. תהיתי איפה זה יהיה עוד עשר שנים כשכבר לא יהיו ניצולי שואה. מה אנחנו רוצים לזכור? איך נעביר את זה הלאה ואיך נהפוך את היום הזה ליום שגורם להתבוננות מתחדשת בנו, כדי להפוך לאנשים טובים יותר היום?".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מתוך פעילויות של "כנפיים של קרמבו". אביגיל פרידמן, ספק 500
"כשעושים מהלב, אי אפשר באמת להתעייף". מפעילויות התנועה/ספק 500, אביגיל פרידמן

ב"כנפיים של קרמבו" ברכו את המייסדת על הזכייה, ואמרו כי "עם סיום פקידיה של עדי ב'כנפיים של קרמבו', התנועה מאחלת לה להמשיך ולפרוש כנפיים בעשייה מבורכת נוספת ומודה לה מעומק הלב על עשייתה ותרומתה המשמעותית".

לדבריה של עדי, גם הנוער של היום יכול לעשות דברים גדולים. "יש נוער מדהים בכל הארץ", אמרה. "תמיד יש מקום לעוד, עשייה חברתית מפתחת אותנו כבני אדם". לדעתה של אלטשולר, ברגע שמתחילים מהדברים שקרובים אלינו, אפשר להרים את הפרויקטים המשמעותיים. "ברגע שהנוער נותן לזה צ'אנס ומתחבר למשהו שבאמת מעניין אותו ומעסיק אותו, הוא מתחבר. צריך לחשוב, מה מפריע? מה היינו רוצים לראות אחרת במציאות שאנחנו חיים בה? ולהתחיל בקטן, להתחיל במקום של הדברים שאנחנו מאמינים בהם. אם נתחבר - זה ימשיך".

אלטשולר לא מתעייפת, ומספרת שכבר מחכים לה בקנה עוד כמה רעיונות למיזמים עתידיים. "כשעושים מהלב, אי אפשר באמת להתעייף", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully