וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת סל התרופות התכנסה: "נקבל החלטות קשות"

23.9.2014 / 18:45

18 חברי הוועדה התכנסו לפגישה ראשונה לקראת 2015, ויידרשו להכריע בין 600 בקשות לתרופות וטכנולוגיות חדשות במסגרת תקציב של 300 מיליון שקלים. "הוועדה חורצת חיים"

נפגע בפיצוץ בלון גז בבניין שקרס בעכו מטופל בבית החולים רמב"ם בחיפה. בית חולים רמב"ם,
"מקומן של תרופות מצילות חיים אינו בביטוחים משלימים"/בית חולים רמב"ם

ועדת סל התרופות התכנסו היום (שלישי) לישיבתה הראשונה לקראת שנת 2015. במסגרת פגישותיהם יכריעו חברי הוועדה אילו תרופות וטיפולים חדשים, רובם מצילי חיים, תממן המדינה בעזרת תקציב של 300 מיליון שקלים בלבד. השנה הוגשו לדיון בוועדה יותר מ-600 בקשות שונות לטיפולים וטכנולוגיות רפואיות. "זו משימה מורכבת הדורשת קבלת החלטות קשות", הגדירו במשרד הבריאות את ההכרעות להן נדרשים חברי הוועדה במסגרת האמצעים הקיימים.

"סל התרופות שלנו במדינת ישראל הוא אחד המתקדמים בעולם, ואנחנו יכולים להיות גאים בו. כמדינה החורטת שוויון על דגלה, עליה לממן תרופות מצילות חיים, ומקומן אינו בביטוחים המשלימים", אמרה שרת הבריאות יעל גרמן. "ועדת הסל היא חשובה ביותר, ועדה שקובעת חיים. הוועדה תעשה עבודה מקצועית ואחראית כדי לבחור מבין כל התרופות והטכנולוגיות שיענו על הקריטריונים ויעמדו בתקציב של 300 מיליון שקלים. יש בישראל סל מהמתקדמים בעולם עם תוספת שנתית, ואני שמחה שתקציב הסל לא קוצץ השנה".

עוד בוואלה! בריאות:
אישה הרה אכלה סושי בירושלים - והפילה את העובר
כך מקשה המדינה על נכים שמחליפים כיסא גלגלים
אשכנזייה? הסיכון שלך לחלות בסרטן גבוה ממה שחשבת

הוועדה מונה 18 אנשי מקצוע ממגוון תחומים שנבחרו על ידי השרה גרמן. בין היתר, חברים בוועדה מומחים ממשרד הבריאות, משרד האוצר, רופאים, נציגי ציבור, כלכלנים ונציגי קופות החולים. הם נדרשים להתייחס ולאזן בין דרישות ולחצים שונים, ותוך בחינת כלל ההיבטים הרפואיים, החברתיים והאתיים הכרוכים בתהליך ההכרעה.

"הוועדה היא ביטוי של הדמוקרטיה הישראלית ויש בה נציגים של כל שכבות הציבור לצד אנשי מקצוע", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק. "החלטות הוועדה אינן מקצועיות בלבד, אלא גם אנושיות. ועדת הסל היא אחת הדרכים לחיזוק הרפואה הציבורית".

יו"ר ועדת הסל, פרופ' יונתן הלוי, הוסיף על כך ואמר: "סל התרופות הבסיסי בישראל הוא עשיר ביותר בהשוואה למדינות העולם, והוועדה צריכה לבחור תרופות וטכנולוגיות שיינתנו במימון ציבורי. אין לי ספק שמגוון המקצועות וההשקפות של 18 חברי הוועדה יאפשרו התנהלות בצורה אופטימלית במשימתנו הקשה. הציבור יקבל את אותן התרופות והטכנולוגיות שהוא יוכל ליהנות מהן בצורה המרבית".

תפקידה של הוועדה לייעץ לממשלה ולמועצת הבריאות, ולסייע להן בקביעת סדר העדיפויות בנוגע לתוספת תרופות וטכנולוגיות רפואיות. מה שיאושר בוועדה ייכנס לסל השירותים, בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. גם השנה צפויה מחלוקת בין גורמים שונים בשאלה אילו תרופות ייכללו בסל ב-2015.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully