וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחל פרנקל: "שמחים שזה נפתר ללא פגיעה בחיילים"

אמו של אחד משלושת הנערים שנרצחו ביוני הגיבה על הריגתם של שני רוצחי בנה בפעילות צה"ל ושב"כ הלילה בחברון, והביעה הקלה. "יודעים שהשב"כ והצבא עבדו על זה באינטנסיביות גדולה"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עופר מאיר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שנהרגו רוצחי שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח הלילה (שלישי) בחילופי אש עם כוחות צה"ל, אמו של פרנקל, רחל, הביעה הקלה. "לאורך כל התקופה הסתובבו שם שני אנשים עם שני אקדחים ועם כלי נשק אוטומטיים, שאין להם דבר להפסיד. פחדנו שייפגעו עוד חפים מפשע, ואנחנו שמחים שהדבר הזה נפתר בלי שום פגיעות לחיילים שלנו. אנחנו יודעים שהשב"כ והצבא עבדו על זה באינטנסיביות גדולה, ואני שמחה שהם הצליחו ללא פגיעה בחיילים", אמרה פרנקל.

עוד על רצח הנערים:
"מעורב בפיגוע ב'אפרופו' ב-97' תכנן את חטיפת הנערים"
אמו של גיל-עד: "רוצחי הילדים מנצלים את הדמוקרטיה שלנו"
חמאס מודה לראשונה: אחראים לרצח וחטיפת הנערים

רחל פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל, הערב בקריה בתל אביב, יולי 2014. מוטי מילרוד, הארץ
"שמחה שהם הצליחו ללא פגיעה בחיילים". רחל פרנקל/הארץ, מוטי מילרוד

"התפללנו שהם ייתפסו, זה היה רצון טבעי וחזק ביותר", אמרה הבוקר איריס, אמו של איל יפרח. "מבחינתי מי שנטל את חייו של הבן שלי, בא היום בחשבון ומשלם על זה בחייו. זה הדבר הנכון ביותר לעשות". יפרח ביקשה גם להודות לכוחות הביטחון על הפעולה. "זו הייתה משימת הסגירה לחטיפה והיום הגדול הגיע", אמרה. "יש לדעת ולהבין שמי שנוקם בנו ורוצה לחסל אותנו נבוא אתו חשבון".

הבוקר הותר לפרסום כי לאחר מבצע מודיעיני מורכב של שירות הביטחון הכללי, אותר הלילה בחברון מקום המחבוא של השניים, מרואן סעדי קוואסמה ועאמר אבו עיישה, שביצעו את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים. בפעילות של השב"כ, בסיוע ימ"מ וצה"ל, ניסו הכוחות לעצור את המבוקשים, אך התפתחו חילופי אש, ובה נהרגו השניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מת בוודאות, השני בתהליכי זיהוי. מרואן סעדי קוואסמה ועאמר אבו עיישה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיר ידעי, אמר הבוקר: "מאז 12 ביוני אנחנו רודפים אחרי מרואן קוואסמה ואחרי עומר אבו עיישה. מדובר במבצע ארוך ומורכב. בערב הקודם הגענו לבשלות לגבי מיקום האנשים ומסביבות 01:00 בלילה אנחנו סביב המקום שבו הם התחבאו". לדברי ידעי, אחד מהם מת וכוחות הביטחון יוצאים מהנחה שגם השני מת. "אנחנו מתקשים לזהות מי ההרוג בשל מצבה של הגופה. נדע בקרוב".

"התחלנו בנוהל סיר לחץ על הבית. הבית הוא מבנה שהכביש הוא קומת הקרקע שלו. הם התחבאו בסליק בקומה מינוס אחת", סיפר תא"ל ידעי. "הם נלחצו, יצאו החוצה ופתחו באש. אחד נהרג במקום והשני נפל פנימה וחזר לתוך הבור. כוח של ימ"מ השליך רימונים ומטענים ומאז אין ירי. אנחנו עושים ניקיון מסביב כדי לזהות את הגופה".

נעצר מפקד החוליה שחטפה את גלעד נפתלי ואייל. עיבוד תמונה
שלושת הנערים, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/עיבוד תמונה

קוואסמה ואבו עיישה הם פעילי חמאס מרכזיים בגדה, שהיו בעבר כלואים בישראל. קוואסמה בן ה-29 הוא בן למשפחת פעילי חמאס. הוא היה עצור בעבר כמה פעמים על רקע מעורבותו בפעילות צבאית של חמאס. הוא נעצר לאחרונה ב-2010 לאחר שזוהה כחבר בתשתית צבאית של חמאס בחברון. מדובר באותה תשתית שממנה יצאה החוליה שביצעה פיגוע סמוך לבית חגי באוגוסט 2010, ובמסגרתו נרצחו ארבעה אזרחים.

עיישה בן ה-32 גם הוא בן למשפחת פעילי חמאס. הוא היה עצור בין השנים 2005 ו-2006 בשל פעילות חמאס שבה היה מעורב. כמו כן, בימים האחרונים נעצרו כמה פעילי חמאס החשודים בסיוע למבוקשים, והם הועברו לחקירת שב"כ. בין העצורים בשאר קוואסמה, מוחמד קוואסמה ותאאר קוואסמה, בניו של ערפאת קוואסמה, שנעצר ב-14 ביולי באשמת סיוע לרוצחים להסתתר לאחר רצח הנערים.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
דנה ירקצי - danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully