וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראשונטורס": בית המשפט דחה בקשה לחדש הדיון

23.9.2014 / 5:57

המחוזי בירושלים דחה את בקשתה של הפרקליטות לחדש את הדיון בעניינה של רייצ'ל ריסבי-רז, מתאמת קשרי החוץ בלשכתו של אהוד אולמרט, לאור החזרת תיק טלנסקי למחוזי. "מדובר בפרשיות שלובות"

שולה זקן מגיעה לביתה בירושלים לאחר מתן גזר הדין בתיק הולילנד. מאי 2014. נועם מושקוביץ
תעיד במשפט. זקן/נועם מושקוביץ

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט אתמול (שני) לדחות את בקשתה של הפרקליטות לחדש את הדיון בעניינה של רייצ'ל ריסבי-רז, מתאמת קשרי החוץ בשלכתו של ראש עיריית ירושלים וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. ריסבי-רז הואשמה במשפט "ראשונטורס" בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ובמרמה והפרת אמונים.

משפטה נדחה עד לתום הערעור שהוגש לבית המשפט העליון מטעמו של אולמרט, אולם לאור החזרת תיק טלנסקי לבית המשפט המחוזי, ועיכוב בערעור בבית המשפט העליון, בית המשפט התבקש לחזור לדון בעניינה של ריסבי-רז, אשר טרם השיבה לכתב האישום שהוגש בשנת 2009.

עוד בוואלה! חדשות:
לאחר פתיחת תיק טלנסקי: מה עוד מחכה לאולמרט?
השופט רמז: עיכוב בערעור אולמרט - בשל מחלוקת
הפרקליטות ביקשה להגיש ראיות חדשות בפרשת טלנסקי

רייצ'ל ריסבי בשלב הטענות המקדימות בבית המשפט המחוזי בירושלים, דצמבר 2010. עומר מירון
ריסבי-רז בבית המשפט/עומר מירון

בבקשתו כתב נציג הפרקליטות, עורך הדין אורי קורב: "לתוצאות הערעור התלוי והעומד נגד מר אולמרט לא צריכה להיות כל השפעה על ניהול התיק נגד הנאשמת, שכן השאלה היחידה שעומדת לדיון במסגרת הערעור שם, היא מודעות מר אולמרט לעבירות שנעברו לכאורה במסגרת 'פרשת ראשונטורס', וההכרעה בענייננו איננה תלויה בה. כמו כן, הראיות בתיק השתנו לאחר שהגברת (שולה) זקן מסרה גרסה בפרשה, ולכן אף מטעמים אלו אין מקום להמתין עוד עם ניהול התיק".

כמשתמע מדברי קורב, במשפטה של ריסבי-רז צפויה להעיד שולה זקן. זאת, עדיין בתמורה להסדר הטיעון שחתמה בתיק "הולילנד". זו ככל הנראה הסיבה אשר בגינה לפרקליטות חשוב לחדש את ניהול התיק.

עם זאת, בית המשפט - שכבר החליט בעבר - דחה את הבקשה, וציין בהחלטה בטון ביקורתי: "לעת הזו לא חל שינוי בשיקולים לפיהם הוחלט כי הדיון בהליך יחל לאחר מתן פסק הדין בערעור בהליך האחר. מדובר בפרשיות שלובות".

השופט רפי כרמל, שנתן גם את ההחלטה הקודמת, הוסיף כי הליך ששמיעת הראיות הנוספות בהליך המקביל - תיק טלנסקי, שחזר לבית המשפט המחוזי לאחר שהתקבלו ההקלטות של אולמרט שהקליטה זקן - יסתיים תוך זמן קצר.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully