וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דווקא עכשיו": הישראלים שעוברים לגור בעוטף עזה

עשרות מתעניינים הגיעו לכנס לעידוד התיישבות בדרום. רובם הודו שלא רגש פטריוטיות הוא שהניע אותם לשקול את הצעד הלא מובן מאליו, כי אם התנאים הכלכליים הקורצים. "נוצרה כאן הזדמנות"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

50 בני אדם הגיעו אמש (שני) לכנס שארגנו עמותת אור בשיתוף קק"ל והמשרד לפיתוח הגליל והנגב בתל אביב תחת הכותרת "דווקא עכשיו", שמטרתו הייתה לעניין את הציבור בהתיישבות באזור עוטף עזה. למרות שרק כ-300 איש הביעו התעניינות, ואף פחות מכך הגיעו לכנס, המארגנים היו שבעי רצון.

מה שהניע את המתעניינים להגיע לכנס היא לא תחושת ערבות הדדית, או ערכים כמו לאומיות ופטריוטיות, אלא המחשבה על איכות חיים ונוחות מקסימלית בעלות מינימלית, בין השאר הודות למענק בסך 1.3 מיליארד שקל שאישרה הממשלה לטובת פיתוח יישובי עוטף עזה. רוב המתעניינים הם צעירים בשנות ה-30 המאוחרות לחייהם, בעלי משפחות צעירות, משכילים שמחזיקים בעבודה קבועה. רובם החלו כבר בתהליכי גישוש לעבודות אפשריות באזור.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
200 אלף נמלטו מאימת דאעש בסוריה: "נואשים לעזרה"
הסטטוס שבעזרתו גייסה החיילת היתומה 55 אלף שקל
ראש אגף מודיעין חדש לצה"ל: אלוף הרצי הלוי

איש כוחות הביטחון מחזיק שרידי רקטה בשדות ליד קיבוץ נחל עוז, 2008. AP
המתעניינים במעבר לא חוששים מהמצב הביטחוני. איש כוחות הביטחון אוחז ברקטה בשדות שליד נחל עוז/AP

"אנחנו רוצים להקים משפחה, בית עם איכות חיים למרות החששות הקיימים", אמר מאיר, תושב חדרה, שהגיע עם אשתו דינה לבית "המועצה לישראל יפה" בצפון תל אביב. לדבריו, "ההזדמנות שנוצרה כאן עם האקלים הכלכלי מאוד קורצת לנו. אני מכיר את האזור מהילדות הרחוקה וגם משירותי הצבאי ואני עד עכשיו להתפתחות העצומה, יחד עם ההטבות שנתנו - כמו הנחות במס והשקעה בחינוך. באופן כללי, השקעת המדינה רק גדלה וגרמה לנו לחשוב כבר הרבה זמן לעבור, רק שעכשיו זה יותר ריאלי". הוא הדגיש כי "חמאס קיבל מהלומה רצינית ויש סיכוי רציני יותר שזה יגמור את המערכה לשנים רבות כך שהחשש יורד מעט".

בין הנוכחים בכנס הייתה עדינה, שהיא ומשפחתה עברו לנחל עוז מגדרה לפני שבועיים. היא הגיעה כדי לספר למתעניינים שהמעבר אפשרי וכדאי. "התחלנו את התהליך מזמן", סיפרה. "באפריל האחרון הגענו לאזור לסיור. הסתובבנו בכל היישובים, אבל בנחל עוז הרגשנו שמצאנו בית. גם המבצע הצבאי שהגיע לא שיבש לנו את התכניות. לא ניתן לחמאס להכתיב לנו תכניות. החלטנו לשדרג את איכות החיים שלנו ומאז אנחנו חוגגים כל יום את השדות, את הטבע ואת הקהילה הנפלאה שזכינו לה".

אורטל, קצינה בחיל חינוך ששירתה בדרום, סיפרה שהיא מחפשת דירה בשדרות. "במהלך המלחמה פשוט התאהבתי בעיר והחלטתי להצטרף", אמרה. בדומה לאורטל, נכחו בכינוס גם שני תושבי מרכז הארץ, אשר העידו כי שירות המילואים באזור עוטף עזה חשף אותם לאזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ילדים חוגגים את פורים בעיר שדרות. דייב בוימוביץ'
"פשוט התאהבתי בעיר". ילדים חוגגים את פורים בשדרות/דייב בוימוביץ'

על פי נתוני המשרד לפיתוח הנגב והגליל, יש כיום 25 אלף יחידות דיור שאושרו בתב"ע (תכנית בניין עיר) בשטחים עירוניים וקהילתיים באזור עוטף עזה. חלק מהיישובים החלו לצאת בתכניות מיוחדות במטרה למשוך רוכשים פוטנציאליים מכל רחבי הארץ. בנחל עוז, למשל, מציעים בתים פרטיים בסבסוד משמעותי, כך שבעלי הבתים קונים אותם בסכום שאינו עולה על 600 אלף שקל. ביישובים אחרים בסביבה, מציעים גם, פרט לבתים הזולים למכירה, מימון שכר דירה לדירות להשכרה בגובה של 1,200 שקל בשנה הראשונה, כשבמקביל סטודנטים במכללת ספיר יקבלו מענק מהסוכנות היהודית וממכללת ספיר בשווי 4,000 שקל אם יבחרו לגור באזור במהלך הלימודים.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 23:48)

  • עוד באותו נושא:
  • עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully