וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי רמת רחל: שכונת ארנונה מתרחבת על חשבוננו

22.9.2014 / 3:00

1,800 יחידות הדיור החדשות שייבנו בבירה מכרסמות באדמות הקיבוץ. התושבים מסרבים להיפרד מהשטח ללא פיצוי הולם. "לזרוק מגדלים בכל פינה זה לא פתרון לבעיית הבינוי של העיר"

בנייה בשכונת הר חומה בירושלים, 2011. AP
משטח חקלאי לאזור פיתוח עירוני. אתר בנייה בירושלים/AP

בסוף החודש צפויה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים לאשר את בנייתן של 1,800 יחידות דיור חדשות כחלק מהרחבתה של שכונת ארנונה. השכונה אמנם שוכנת במערב העיר, אך עיון במפות מראה שכשליש מהמבנים ייבנו על שטח שמעבר לקו הירוק. בנוסף, שליש מהמבנים ייבנו על שטח חקלאי ששייך לקיבוץ רמת רחל.

תושבי הקיבוץ דורשים פיצוי הולם ממנהל מקרקעי ישראל עבור ויתור על 250 הדונם המדוברים ואף הגישו עתירה בנושא נגד שר הפנים, גדעון סער. הוויכוח העיקרי נסוב על גובה הסכום הפיצויים ונמצא בשלב זה בהכרעת בית המשפט העליון.

עוד בוואלה! חדשות:
הרצח בבת ים: ”המשטרה ביקרה בבית החשוד 3 פעמים”
לראשונה: חיזבאללה הפעיל בגבול סוריה מל”ט מפציץ
אישה הרה אכלה סושי בירושלים - והפילה את העובר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום אווירי של אזור הבנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם תאושר התכנית יעבור השטח הממוקם בין מלון דיפלומט ושכונת ארמון הנציב משטח חקלאי בבעלות קיבוץ רמת רחל לאזור פיתוח עירוני. מדובר בבנייה צפופה יחסית של רבי קומות שלא מאפיינת את קו המתאר הנוכחי של השכונה בה רוב הבניינים מתנשאים לגובה של תשע קומות לכל היותר.
בתחילה כללה התכנית 1,550 יחידות דיור, אולם בדיון שגרתי של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים בינואר האחרון, הוחלט על בניית 280 יחידות דיור נוסף באמצעות ציפוף הבינוי. בהחלטת הוועדה נכתב בין היתר כי "הוועדה, לאחר שדנה בעיקרי התכנית ובמסמכיה, מחליטה כי המדובר בתכנית חשובה המוסיפה מאות רבות של יחידות מגורים בעיר ירושלים. התכנית מייצרת מכנה איכותי וראוי ביותר לצורך הדוחק בתוספת יחידות דיור במדינה בכלל ובעיר ירושלים, אשר מלאי עתודות הבנייה בה מוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"הבנייה הצפופה מכערת את המקום"

חבר מועצת העיר מטעם מרצ-העבודה, פפה אללו, מתח ביקורת על ההחלטה, הן מטעמים פוליטיים והן מטעמים סביבתיים: "מדובר בתכנית רעה, קודם כל מבחינה סביבתית וטופוגרפית אשר מעדיפה את המשך הבינוי של העיר על פני ריאות ירוקות מעטות שעוד נותרו לה. הבנייה הצפופה לא תואמת מבחינה נופית את אופייה של שכונת ארנונה ומכערת את המקום".

הוא הוסיף כי "מעבר לכך, אם התכנית תאושר, היא תקרב עד מאוד את שכונת ארנונה העתידית לבתי השכונה הערביים וייווצרו קונפליקטים לא רצויים. מה גם שהטופוגרפיה באזור תביא לכך שהתחבורה לא תהיה ידידותית ותושבי ארנונה הישנה ייחוו זאת על בשרם. כמה מאות יחידות דיור יבנו בשטח שמעבר לקו הירוק וגם לכך ישנם משמעויות פוליטיות שליליות, בעיקר בעת הנוכחית. לזרוק מגדלים בכל פינה זה לא פתרון לבעיית הבינוי של העיר".

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית קובי כחלון מסר בתגובה: "מדובר בתוכנית מאוד משמעותית של תוספת יחידות דיור אשר נחוצה מאוד לעיר מכיוון שלא נותרו עוד עתודות קרקע בדרום העיר וזו עתודת הקרקע המשמעותית היחידה שנותרה. התוכנית נמצאת בהפקדה ואנו מקווים שבתקופה הקרובה היא תאושר לבנייה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully