וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבה לקהילה הגאה בתל אביב נערכה ב"סגנון דאעש"

21.9.2014 / 11:29

ליין לקהילה הגאה הפיק מסיבה בסוף השבוע בתל אביב בהשראת "המדינה האיסלאמית", והפיץ הזמנות שעוצבו בסגנון סרטוני עריפות הראשים המפורסמים. אחד המפיקים התייחס לתגובות הזועמות: "זו סאטירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה רעעעעעע". הזמנה למסיבה בסגנון סרטון עריפת הראשים של דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שכבש כבר שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה, תופס בתקופה האחרונה את הכותרות הראשיות בכלי תקשורת ברחבי העולם, בעיקר הודות לסרטונים שמעלים אנשיו לרשת, שבהם מוצגים לראווה לעיני כל "הישגיו" של הארגון - מעריפת ראשים ועד לכריית קברים על ידי שבויים. החומרים שמעלים המורדים הסונים לרשת זוכים לפופולריות עצומה, ואינם משאירים אף צופה אדיש. כעת, נראה כי התופעה הוויראלית השפיעה לא מעט גם על קהלים לא צפויים בישראל.

ביום שישי האחרון נערכה במועדון "האומן 17" בתל אביב מסיבה לקהילת ההומואים של ליין בשם ה"דרעק", בהשראת "המדינה האיסלאמית". ההזמנות למסיבה עוצבו בסגנון דומה לסרטונים שמפיצים ברשת פעילי דאעש, בין השאר אלו שבהם נראות עריפות הראשים במדבריות המזרח התיכון. "היי חטובות", נכתב בהזמנה לאירוע. "בזמן ש'המדינה האיסלאמית' החדשה צוברת תאוצה במזרח התיכון, אנחנו בדרעק החלטנו מעכשיו להיכנע לחוקי השריעה ולמצוא לנו מריעה עם דאע"שון קשה עורף. כיוון שאנחנו גם ככה צמות חודש מראש לגאווה, ההסתגלות היחידה שתהיה לנו לקראת חודש הרמדאן היא שינוי תאריכים ופתיחת צום עם כנאפה במקום שייק חלבונים".

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
איראן: "נשתף פעולה נגד דאעש בתמורה להקלות בגרעין"
דעאש פרסם סרט בן שעה: אילץ סורים לחפור קבריהם
טורקיה: 49 חטופים שוחררו משבי דאעש "בפעולה מתוכננת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא לתת למסע ההפחדות לעבוד". אחת ההזמנות שעוצבו למסיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגנון המסיבה הלא שגרתי גרר, כצפוי, תגובות נזעמות ברשת. גולשים רבים הגיבו לסוגיה בפייסבוק והביעו את מורת רוחם מההחלטה של מארגני המסיבה. "טעם רע", "גועל נפש", "הומור עלוב לרצח אנשים חפים מפשע", הן רק חלק מהתגובות שכתבו המבקרים. "קצת מעט, ממש טיפונת יותר מדי... אבל ממש בקטנה", "מאוד רעעעעעעע", כתבו אחרים.

אחד ממפיקי האירוע הגיב לשלל הביקורות הארסיות, והגן על ההחלטה למתג את האירוע כמחווה לפעילי דאעש. "אנחנו אוהבים להשתמש בהומור וסאטירה, אנחנו עושים את זה הרבה", אמר אמרי קלמן, בן 28, חבר בצוות ההפקה של ליין ה"דרעק". "זה לא מוגזם, זה בדיוק הרגע להוציא את הרוח מהמפרשים. הם רוצחים אנשים והמטרה של הסרטונים היא לזרוע פחד והיסטריה. אנחנו חושבים שהדרך להילחם בזה היא לא להיכנס להיסטריה ולא לתת למסע ההפחדות הזה לעבוד. אנחנו בזים לאלימות, אנחנו מגחכים על זה, וזו הדרך הטובה להתנגד לפחד - להשתמש בסאטירה".

קלמן הוסיף כי "היו אנשים שמאוד הבינו ואהבו והיו אנשים שחשבו שזה נושא מוגזם ורגיש שלא נכון לצחוק עליו, אבל זה בסדר". לדבריו, "יש אנשים שלא חושבים לצחוק על אלימות. אנחנו ממש לא צוחקים על זה. אנחנו בזים לזה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully