וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרישת סער: מה יעלה בגורל המרכולים בשבת?

18.9.2014 / 19:03

שר הפנים קידם במהלך הקדנציה תיקון לחוק במטרה לסגור את בתי העסק בשבת בתל אביב. עם עזיבתו את החיים הפוליטיים, מקווים בעיר לרוח חדשה. מנכ"ל סופר יודה: "סער נכשל"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

אפקט גדעון סער: פרישתו של שר הפנים אמש (רביעי) מהחיים הפוליטיים מעוררת תהיות, בהן לגבי כוונותיו האמתיות וזהות מחליפו בתפקיד, המצטרפות גם לסימני שאלה סביב גורלם של המהלכים אותם קידם סער בקדנציה הנוכחית. דוגמה לכך היא ביטול התיקון לחוק העזר העירוני בתל אביב, מהלך שסער חתום עליו ומונע פתיחת מכולות בשבת. עתה, עם פרישתו, עולה השאלה מה יעלה בגורל ההצעה המחודשת שאישרה עיריית תל אביב, שמאפשרת פתיחת חנויות באזורים מוגדרים על פי מכרז וצפויה לקבל אישור סופי בחודש הקרוב.

עוד בנושא חוק המרכולים:
מרכולים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת עד נובמבר
עיריית ת"א זימנה מרכולים שנפתחו בשבת לבית המשפט
עיריית תל אביב אישרה פתיחת מאות מרכולים בשבת

התושבים מתנגדים לסגירת העסקים בשבת: "ממש חוצפה". טל אנגלנדר
"אולי עכשיו סער גם יצטרך לקנות מצרכים בשבת"/טל אנגלנדר

"עד שלא נדע את מי ימנו במקומו של סער ומי יחליף אותו בתפקיד, אנחנו לא יכולים לדעת מה תהיה ההתנהלות של משרד הפנים בכל הקשור לעיריית תל אביב", אמרה מיטל להבי, סגנית ראש העיר רון חולדאי. "אנחנו גם לא יודעים מה יהיה המתווה של המועמדים האחרים. אני מקווה שבחיים הפרטיים שלו, לאחר שפרש מהחיים הציבוריים וכאבא לילד רך ולנערות מתבגרות, אולי הוא יצטרך גם לרכוש מצרכים במרכול השכונתי. לכן, אני מקווה שרגע לפני פרישתו, הוא יחתום על חוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת ויאפשר לכולנו וגם למשפחתו לקיים שבת תל אביבית מאוזנת, בהתאמה לצרכים האישיים".

קובי כהן, מנכ"ל רשת המרכולים סופר יודה הפועלת בתל אביב, הביע תקווה מחודשת לאור הודעתו של סער. "אני מברך את השר על פרישתו לחייו הפרטיים. אני חושב שנושא השבת מצדו של סער היה כשל של החלטה, ואני שמח שכרגע הדבר הזה יועבר לשולחנו של שר חדש. אני מצפה מהשר הנכנס להשאיר את הווי החיים ואת הצביון החיים של תל אביב לידיהם ולהחלטתם של תושבי העיר, מועצת העיר וראש העיר".

ממטה המאבק של העסקים הקטנים ובעלי המכולות נמסר כי "המאבק אותו אנו מנהלים הוא לא מאבק פוליטי, אלא מאבק ערכי נגד ההפרה הבוטה של חוקי העבודה והמנוחה, ונגד המציאות המעוותת שגורמת לניצול ולהחלשת העסקים הקטנים בעיר ולפגיעה קשה באנשים העובדים. מעבר להיגיון הבריא ולאחריות החברתית, בג"צ אמר את דברו חד משמעית, וכל מי שישב בראשות משרד הפנים, לא תהיה לו ברירה אלא לקבל החלטה שתאסור מסחר קמעונאי בשבת".

לפניות לכתב דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully