וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום חומה: סדרנית בשירותים לתלמידות בבית שמש

אחרי שקיר הגבס והמחסומים המאולתרים הוסרו בעקבות פרסום וואלה! חדשות, הופתעו תלמידי בית הספר המריבה לגלות סדרנית המפרידה בין חילוניות לחרדיות בתור לשירותים

צילום מסך

התפתחות נוספת בבית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש: תלמידי בית הספר חילוני הופתעו לגלות היום (חמישי) כי הוצבה סדרנית בין כותלי המוסד החינוכי, שתפקידה להפריד בין חילוניות לחרדיות ולא לאפשר להן לגשת לאותם תאי שירותים. זאת, לאחר שאתמול, בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות, הסירה העירייה את המחסומים המאולתרים – כיסאות ושולחנות – במקום קיר הגבס שהוצב במקום.

בסרטון שהגיע לידי וואלה! חדשות נראה כיצד הסדרנית מונעת מהתלמידות החילוניות גישה לשירותים. הסדרנית אף מסבירה להן שהשימוש בהם מותר רק בהפסקות, ואילו בזמן השיעורים השימוש בשירותים מותר לתלמידות המוסד החרדי בלבד.

עוד בנושא:
לאור האולטימטום: הוסרה המחיצה במוסד בבית שמש
הערעור נדחה: החרדיות ימשיכו ללמוד ב"מתחם המריבה"
בית שמש לא איכזבה. דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחסומים המאולתרים בבית הספר המריבה בבית שמש, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיקר המאבק עתה בבית הספר הוא על השימוש בשירותי הבנות בקומה התחתונה. לאחר שעיריית בית שמש הפקיעה חלק מבית הספר לטובת שימוש של מוסד חרדי והניחה במקום חציצות גבס, בית משפט המחוזי החליט בתחילת שבוע שעבר, בהסכמת הצדדים, כי על העירייה להסיר את המחיצות, שזכו לכינוי "חומת ההפרדה". החציצה מנעה מתלמידות בית הספר החילוני לעשות שימוש בתא השירותים המיועד לבנות, ואלו נאלצו להשתמש בשירותי הבנים. לאחר החלטת בית המשפט, הסירה העירייה רק את החציצה החיצונית. רק לאחר אולטימטום שהציבה הנהגת ההורים של בית הספר הוסרו שלשום החציצות הפנימיות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחסומים מנעו גישה לשירותים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם בכך לא תמו הדברים. במקום מחיצות גבס הונחו אתמול שולחנות, כיסאות ובד יוטה, במטרה להמשיך ולמנוע מהתלמידות החילוניות את הגישה לשירותים. המחיצות, כאמור, הוסרו, אך הבוקר גילו התלמידות כי סדרנית שמוצבת במקום מונעת מהם להשתמש בשירותים.

מהנהגת ההורים של בית הספר החילוני נמסר כי "מדובר בהפרדה ואפליה עם גושפנקה ממסדית. מדי בוקר מתעוררים תלמידי 'שפות ותרבויות' למציאות חדשה. רק שלשום הוסרה החציצה הפנימית שהפרידה בין האוכלוסיות, וגם זאת רק בעקבות האולטימטום של הנהגת ההורים. אתמול בבוקר התגלה כי הנהגת הבית הספר החרדי הרכיבה חציצה פנימית חדשה – באמצעות כיסאות ושולחנות. ולאחר שגם זו הוסרה בזכות התערבותה של הנהגת ההורים, העירייה ו'משכנות דעת' הכינו הפתעה חדשה לתלמידי 'שפות ותרבויות': הפרדה ואפליה בוטה בכל הנוגע לשימוש בשירותים".

ההורים החילונים נלחמים על בית הספר: "הצבת החומה - בריונות". עומר מירון
בית ספר המריבה בבית שמש/עומר מירון

עוד נמסר כי "בהתאם להסדר החדש שהונחת על 'שפות ותרבויות', תלמידות בית הספר החילוני תורשינה להשתמש בשירותי בנות שבקומה התחתונה של בית הספר רק בזמני ההפסקות, ואילו במהלך הלימודים פנויה להן הדרך, כגישת העירייה, להשתמש בשירותים המשותפים לבנים ולבנות שבקומה העליונה. זוהי המציאות ההזויה החדשה שמייצרת ומכשירה רשות שלטונית, שבה מוצאים את עצמם ילדינו ועמה עלינו להתמודד במדינה דמוקרטית במאה ה-21. אחריתו מי ישורנה?".

מעיריית בית שמש נמסר כי "חבל מאוד שאנשי בית הספר 'שפות ותרבויות' לא נותנים לשקט לשרור במקום, ומפרים בשיטתיות כל סיכום רק בשביל לזכות בכותרות. מנכ"ל העירייה נאלץ לשהות במקום על בסיס יומי ולהתעסק בדברים שוליים וכרגע הסיכום הוא כי בנות מ'שכנות דעת' ישתמשו בחדר השירותים רק בשעות השיעורים של 'שפות ותרבויות'. על מנת למנוע חיכוכים אפשריים, הציבה העירייה סדרנית במקום, שתאפשר לבנות 'שפות ותרבויות' גישה לשירותים גם בשעות השיעורים שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully