וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: נתב"ג יושבת ל-3 שעות במחאה על הפיטורים בדואר

עובדי רשות שדות התעופה ישבתו מחר בין 14:00-11:00, באחת התקופות העמוסות בשנה, כאות הזדהות עם פיטורי 1,500 עובדים. הודעה הועברה לחברות הזרות וצפויים שינויים בטיסות

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
שביתה בתקופה העמוסה ביותר בשנה. נמל תעופה בן גוריון/יותם רונן

שביתה בנמל התעופה באחת התקופות העמוסות בשנה: עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) ישביתו מחר (חמישי) את נמל התעופה בן גוריון מ-11:00 עד 14:00, לאות הזדהות עם מאבק עובדי הדואר, המוחים נגד פיטורי 1,500 מהם במסגרת רפורמה של משרד האוצר בחברת "דואר ישראל". יו"ר ועד רש"ת, פנחס עידן, התייחס למהלך ואמר כי "לא ייתכן שהמדינה תפטר 1,500 עובדים ותקלוט במקומם עובדים מוחלשים ועובדי קבלן".

עוד בוואלה! חדשות:
הריסת הבתים בתל אביב: "לא יהודי ולא מוסרי"
דרמה בנתב"ג: מחסנית מלאה בתוך בובות בבטן המטוס
מטוס אל על שב לנחיתת חירום בנתב"ג עם מנוע אחד

הנהלת נתב"ג כבר העבירה הודעות לחברות התעופה הזרות על השיבושים הצפויים. בשעה זו הן נערכות לשנות את מועד הטיסות המתוכננות למחר, כדי לצמצמם את הפגיעה במהלך ההשבתה. ההחלטה של ההסתדרות נועדה להפעיל לחץ על הממשלה, אולם נראה כי מי שישלם את המחיר הם הנוסעים, שכן מדובר בתקופה עמוסה בנמל התעופה. על פי ההערכות, עקב מבצע "צוק איתן" ולאור החגים, תירשם בתקופה הקרובה עלייה ניכרת במספר הנוסעים לחו"ל.

יו?ר איגוד התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר כי חצי הביקורת מופנים בעיקר אל עבר שר האוצר יאיר לפיד. "עובדי רשות שדות התעופה ישבתו מחר לשלוש שעות לאות סולידריות עם עובדי רשות הדואר. מחאת העובדים היא הזעקה שלהם לשר האוצר; לא ייתכן שיזרקו 1,500 עובדים מסורים למעגל האבטלה ויחליפו אותם בעובדים ארעיים ועובדי קבלן. המאבק הוא עקרוני וחברתי. ההסתדרות והאיגודים שבתוכה יעמדו כחומה בצורה לצד עובדי הדואר ולצמצום תופעת עובדי הקבלן והדלת המסתובבת. על שר האוצר לשבת עם יו?ר ההסתדרות ולפתור את המשבר", אמר.

יו"ר הסתדרות העובדים אבי ניסנקורן סיפר לפני שבועיים על המשבר בין עובדי דואר ישראל להנהלה, והודיע כי יכריז על סכסוך עבודה בכל שירות המדינה למען עובדי דואר ישראל. "הסכמנו לפטר יותר מ-1,000 עובדים בדואר ישראל. הסכמנו על שורת צעדים לשיפור השירות. אתם יודעים על מה הוויכוח עכשיו? רוצים סתם כך לזרוק אלף עובדים כדי לקלוט למחרת אלף עובדים ארעיים שיהיו עובדי קבלן. אם נותנים לזה יד נותנים יד להרחבת העוני ולהעמקת הפערים החברתיים", מחה ניסנקורן.

במסגרת המאבק נגד פיטורי העובדים בדואר, החל ממחר ועד להודעה חדשה יחריפו עובדי הדואר את העיצומים ויחלו בשביתה. במסגרת המחאה לא יינתנו שרותי דואר למשרדי הממשלה ברחבי הארץ, וכן לא יטופלו פרטי הדואר של הנציבויות הזרות בישראל. במקביל, עובדי שירות המדינה שובתים לאות הזדהות: עובדי רשות המסים לא יגבו מסים החל ממחר, ברשות הגבייה והאכיפה של ההוצאה לפועל גם כן נרשמים עיצומים ושיבושים מורגשים גם בעבודת עובדי לשכות הבריאות ברחבי הארץ. כמו כן, לא יגבו ויטופלו קנסות של המשטרה, רשויות מקומיות ובתי משפט, והחל ממחר לא ניתן יהיה להעביר בעלות על כלי רכב בסניפי הדואר או במשרדי התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully