וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט רומן זדורוב: עדות חדשה תוגש לעליון

16.9.2014 / 20:02

בית המשפט העליון קבע כי ראש המכון לרפואה משפטית, שעדותו עשויה לטענת ההגנה לשפוך אור חדש על הפרשה, יענה בכתב לשאלות הצדדים. בכך נקבע, למעשה, שהמשפט לא ישוב להתנהל במחוזי

צילום: עומר מירון, עריכה: מתן חדד

בית המשפט העליון קבע היום (שלישי) כי פרקליטיו של רומן זדורוב, המרצה מאסר עולם בגין הרשעתו ברצח תאיר ראדה לפני כשמונה שנים, תוכל להגיש עדות חדשה לבית המשפט. בהחלטה זו נקבע, למעשה, כי הדיון במשפטו של זדורוב לא ישוב לבית המשפט המחוזי ויתנהל בעליון.

באי כוחו של זדורוב, עורכי הדין אביגדור פלדמן ואלקנה לייסט מהסנגוריה הציבורית, ביקשו להגיש את עדותו של ד"ר חן קוגל, היום מנהל המכון לרפואה משפטית. מדובר בעדות התומכת בעדותה של ד"ר מאיה פורמן רזניק - מומחית לרפואה משפטית מחברת מד"ן. ד"ר פורמן הגישה חוות דעת לפיה על סנטרה של ראדה נמצאו סימני חתכים שנגרמו מסכין משוננת ולא מסכין יפנית כפי שהודה זדורוב. עדות תומכת זו, לטענת ההגנה, שופכת אור חדש על המקרה.

עוד בוואלה! חדשות:
מלחמת שרים: "בנט ישן בשטח כשיעלון ברח מהדרום"
פרשת הזמר: פליט הריאליטי וחברו שוחררו למעצר בית
קייב אישרה: אוטונומיה לבדלנים, הסכם עם אירופה

עורך דין אביגדור פלדמן בדיון בבקשה להגשת ראיות נוספות במשפטו של רומן זדורוב. נועם מושקוביץ
עו"ד אביגדור פלדמן באולם הדיונים, היום/נועם מושקוביץ

המדינה הודיעה כי לא תתנגד, אולם ביקשה שזו תישמע בבית המשפט המחוזי בנצרת - אותו בית משפט שכבר הרשיע את זדורוב פעמיים, בפני אותו הרכב. מנגד, פרקליטיו של זדורוב ביקשו שעדותו תישמע בבית המשפט העליון. אמנם מדובר בתקדים, הסביר עו"ד פלדמן, אבל הנסיבות מצדיקות זאת. נציגת פרקליטות המדינה, עו"ד תמר בורשטיין, אמרה בדיון שהתנהל מוקדם יותר היום, כי הדבר בעייתי - בין היתר בשל העובדה כי שאר העדויות נשמעו בבית המשפט המחוזי וכי לא ניתן יהיה לערער על עדות זו. לכן, הציעו השופטים הצעת פשרה, לפיה שני הצדדים - הפרקליטות מצד אחד ופרקליטיו של זדורוב מצד שני - יעבירו בכתב שאלות לד"ר קוגל עד לתאריך מסוים בשעה מסוימת, והוא יענה עליהן בכתב.

הפרקליטות התנגדה להחלטה, אך בית המשפט קיבל לבסוף את עמדת ההגנה. עם זאת, השופט דחה את הבקשה לצרף כראיה את התובענה שהוגשה נגד רופא שדעתו התקבלה במשפט, אך הושעה לאחר מכן מעבודתו בשל בעיות אמינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילנה ושמואל ראדה הוריה של תאיר ראדה בבית המשפט המחוזי, נצרת. פברואר 2014. ערן גילווארג
שמואל ואילנה ראדה, הוריה של תאיר שנרצחה/ערן גילווארג

ראדה נרצחה ב-6 בדצמבר 2006 בצהרי היום, בתא השירותים של בית ספרה "נופי גולן" בקצרין. היא הייתה בת 13.5 בלבד, והאירוע טלטל את העיר הצפונית וזעזע את המדינה. על גופתה התגלו חתכי סכין וסימני אלימות רבים. זמן קצר אחרי הרצח עצרה המשטרה את תושב העיר רומן זודורוב, ששימש כפועל בניין ועסק בעבודות שיפוץ בבית הספר בזמן הרצח. משפטו התנהל כארבע שנים, וב-16 בספטמבר 2010 הרשיעו אותו שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת ברצח וגזרו עליו מאסר עולם.

(עדכון ראשון: 17:23)

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully