וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת גנרלים במשטרה: "קצין בכיר החליט לנקום"

16.9.2014 / 14:33

לדברי מקורביו של סגן מפקד מחוז שנחקר בחשד להטרדה מינית, הוא זומן לאחר שהתלונן על עבירות מין שביצע לכאורה מפקד מחוז שפרש באחרונה. "החשוד ביקש לעבור תפקיד אך המפכ"ל סירב"

מפכ"ל המשטרה יוחנן דיננו בכנס האופנוענים ,יולי 2012. יותם רונן
"המפכ"ל סירב לבקשתו של הקצין החשוד בהטרדה מינית". יוחנן דנינו/יותם רונן

מלחמת גנרלים בצמרת המשטרה: מקורבי אחד הקצינים הבכירים שנחקרו הבוקר (שלישי) בחשד כי הטרידו מינית שוטרות שח"מ (שוטרות בשירות צבאי סדיר), אשר שימש סגן מפקד מחוז בעת העבירה לכאורה, טוענים כי מדובר בחיסול חשבונות. לטענתם, מי שאחראי לפתיחת החקירה הוא קצין בכיר ששימש בתפקיד מפקד מחוז.

"העובדות מאוד פשוטות וברורות: לפני שנה החשוד התלונן בפני ראש אגף משאבי אנוש במשטרה נגד מפקד המחוז, בגין הטרדה מינית שביצע האחרון בקצינה שהייתה תחת פיקודו. הקצין דרש מראש אגף משאבי אנוש של המשטרה להעביר את התלונה למח"ש", סיפר אריאל עטרי, עורך הדין של הקצין שנחקר במח"ש. "לפני חצי שנה פנה הקצין למפכ"ל יוחנן דנינו וביקש לעבור תפקיד מחשש להתנכלות מצדו של מפקד המחוז והסכסוך שנוצר ביניהם, אולם דנינו סירב לבקשה", הוא הוסיף.

עוד בוואלה! חדשות:
המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבטיחו: "המרוץ יהיה נקי"
חשד: קצין בכיר במשטרה הטריד מינית את פקודתו
המועמד המוביל להחליף את שטיין: רק 4 שנים במשטרה

לדברי מקורביו של הקצין, בעקבות חקירת מח"ש נגד אותו מפקד מחוז, הוא החליט לפרוש מהמשטרה, וכן לנצל את ההזדמנות כדי לנקום ולפגוע בקצין המתלונן. "הקצין שנעצר הבוקר לא הטריד, לא נגע ולא דיבר בצורה לא ראויה כלפי אף שוטרת", אמרו המקורבים.

מקורבי הקצין הבכיר שפרש לאחרונה אומרים כי הוא לא עומד מאחורי המעשה. לטענתם, מי שהורתה לפתוח בחקירה ואף הגישה את התלונה למח"ש היא יועצת המפכ"ל לענייני נשים. "צר לנו שהקצין בחר להאשים בצורה זו", הם אמרו.

סנגורו של סגן מפקד המחוז שנחקר הבוקר מסר כי מרשו "כופר באופן מוחלט בחשד כלפיו. מדובר בתלונת כזב שהוגשה במסגרת 'חיסול חשבונות', ונובעת מעדות שמסר לפני כחצי שנה נגד בכיר במחוז".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מבלי להתייחס לפרטיהן של התלונות המצויות כרגע בחקירה, בשנים האחרונות נושא ההטרדה המינית מצוי בסדר עדיפות פנים-ארגוני גבוה - הן בממד המניעתי וההסברתי והן בממד האכיפתי-הרתעתי של הארגון. החתירה לסביבת עבודת הוגנת, בטוחה ואיכותית לשוטר/ת היא יעד ארגוני פנימי ומרכזי, שכל העת מתבצעות פעולות לממשו. לאור זאת, מפכ"ל המשטרה הקים לראשונה את יחידת היוה"לן (יועצת המפכ"ל לענייני נשים) שאחד מתחומי עיסוקה הוא הסברה, מניעה וטיפול בתחום ההטרדה המינית במשטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully